A 44 éves Hartkaiserbahn felett eljárt az idő, helyét tízfős kabinos veszi át, ami kétszer annyi téli sportolót szállít majd, mint elődje. A megannyi extrával felvértezett kabinos biztosan hamar kedvenc lesz.
Ahogy véget ért áprilisban a szezon, elő is gördültek az erőgépek, összesen 960 tonnányi – ennyit nyomott a vasútpálya - acélszerkezettől szabadították meg az ellmaui hegyet. 44 évig tartó szolgálati ideje alatt 34 millió vendéget szállított, a sívasút immáron történelem.

Az XLarge-ra keresztelt tízfős kabinos óránként 3200 téli sportolót szállít, azaz több mint kétszer annyit, mint elődje. A kabinos teljesen akadálymentes, így mozgáskorlátozottak számára is ideális lesz, többek közt a nyolc méterrel hosszabb beszállótérnek köszönhetően.

A völgyállomásban 150 férőhelyes parkoló kap helyet, míg a hegyállomásnál étterem, gyermek-megőrző és síiskola kerül kialakításra.

Az elmúlt években épült kabinosok közül egyre több wifit is kínál, nem lehet ez máshogy itt sem. A síelés fáradalmait instázva vagy a facebook-ra tapadva pihenhetjük ki a puha bőrüléseken. Fázni sem kell, hátsónk állandó melegéről ülésfűtés gondoskodik. Mindez 23 millió euróba került az üzemeltetőknek.