A Kreischberg-síterepre tervezett új Rosenkranz-ülőlift kiváltja a jelenlegi, elavult kétszemélyes ülőliftet és egy húzóliftet. A beruházás célja a feljutás gyorsítása, a kapacitás növelése és a síterep modernizálása a felső pályaszakaszokon.
Hossz: kb. 1 493 m
Szintkülönbség: kb. 401 m
Völgyállomás: ~1707 m
Hegyi állomás: ~2108 m
Kapacitás: ~4 000 fő/óra
Sebesség: ~5 m/s
Menetidő: kb. 5 perc 30 mp
Technológia: nagy sebességű ülőlift, lehajtható védőburkolattal („buborékos”)
Megjegyzés: a pontos paraméterek a tervezési folyamat alatt változhatnak.
Az új lift jelentősen csökkenti a felső területekre jutó torlódásokat, növeli a kényelmet és rövidebb sorokat biztosít csúcsidőszakokban. A korszerű rendszer energiatakarékos üzemmódra és jobb időjárásvédettségre is tervezett, ami a vendégélményt emeli.
A Rosenkranz-lift a régió többéves fejlesztési programjának része: a környék több pontján zajlanak beruházások a családbarát attrakciók és infrastruktúra bővítése érdekében, hogy a Mur–Murtal térség versenyképes maradjon a téli turizmusban.
A tervek szerint a kivitelezés 2025-ben kezdődhet, az új felvonót pedig a 2026/27-es téli szezon kezdetére tervezik üzembe helyezni. A megvalósítás pontos üteme és a végleges műszaki dokumentáció a tervezési és engedélyezési folyamat lezárulta után lesz végleges.
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
A Rosenkranz elég szeles. A jelenlegi kétszemélyes libegőt is gyakran le kell állítani a szél miatt. Ilyenkor azonban a csákányos még használható.
Ha majd a szél miatt a 8-as libegőt is le kell állítani, akkor mégnagyobb lesz a torlódás, mert már a csákányos sem lesz meg.
Ide inkább egy szélálló (kétköteles) libegő illene. Olyan, amilyen Chopok északon is van. Ez hosszú távra megoldaná a kapacitás-problémákat, és szélben is tudna üzemelni. De valószínűleg többe is kerülne.