Az előző hét hatalmas havazása után a hétvégén kinyitott az olaszországi Solda síterepe, így a síelők már egy olyan liftet is használhattak, amelyet az idén építettek meg. A 3000 méter feletti magasságban is síelhető Solda idén egy új pályával is gazdagodott az új lift oldalában.
Solda, vagy német nevén Sulden, az Ortler (olaszul Ortes) régióban található. Ez a dél-tiroli magashegység (3905 méter) az első világháború után került az Osztrák-Magyar Monarchiától Olaszországhoz. A régióra azóta jellemző a kétnyelvűség, ez az oka, hogy dél-tiroli síterepeket gyakran vagy az olasz vagy a német nevükön találjuk meg.
Solda az Alpok leghóbiztosabb síterepei közé tartozik és számos felmérés szerint jó ár-minőség aránnyal rendelkezik. Hóbiztosságát a magasságának is köszönheti, a sípályák 1900 és 3250 méter között helyezkednek el.
Az idei szezonban elkészült a 10-személyes kabinos lift, a Rosim, amely a síterep aljáról, 1900 méteres magasságból indul és 2450 méter magasra érkezik, nem sokkal a Kansel ülőlift fölé. Az új lifttel négy perc alatt fel lehet jutni a hegyállomásra. A lift egyik nagy előnye, hogy két olyan területet kapcsol össze, amelyekről eddig csak gépkocsival lehetett elérni a másikat. Mostantól nem kell autózni a két rész között, amely a környezetre is pozitív hatással lesz. A kapacitással sem lesz gond, óránként 2000 utast tud szállítani.
Térképen az új lift, az új pálya és a gyalogos alagút
A Rosim lift mellett egy hasonló nevű pályát is építettek, amely 2500 méter hosszú és 550 méteres szintkülönbséget tudunk rajta síelni. Érdekesség, hogy a pálya alsó része már egy létező gyalogutat keresztez, itt egy kisebb alagutat építettek a gyalogosoknak, hogy ne zavarják a síelőket, vagy a síelők a gyalogosokat.
További újdonság még, hogy felújították a Pulpitónál található vendéglőt és a gyerekek paradicsomát, a közeli csúcsról (3769 m) elnevezett téli játszóteret (Cevedale Kindergarten).
A cikk szerint a két terep között eddig autóval kellett közlekedni. Nos ez sem így igaz. Kétségtelen, hogy kényelmesebb, de egyben bonyolultabb is autóval. A terepet ugyanis úgy alakították ki, hogy mindhárom egymástól ugyan elkülönülő, mégis részben összefüggő pályarendszerről át lehet sielni a másikra, igaz, ezt a déli részről az északira némi (párszáz méter) sífutással (klasszikus vagy korcsolyázós stílusban) kell megtenni. De kibírható...