Flachau ultramodern síterepe már régóta népszerű a hazai síelők körében. A síterepről indulva, hamar a hegy másik oldalán, a wagraini oldalon találjuk magunkat, mondjuk például a legendás Flying Mozart kabinos liftnél. Innen, a Griesskareck-hegy oldalából szabad szemmel is látható a völgy másik oldala, a Grafenberg, ahová több modern lift is feljut. Évtizedes álom válhat valóra jövőre, hiszen a két hegyoldalt egy nagykabinos lift kötheti össze a 2013-as szezon kezdetére. A két „G” betűvel kezdődő hegyoldal nevei után jelenleg G-Link névre hallgat az új lift.

A tervezett lift a két oldal között

Egészen pontosan az egyik oldalon a Flying Mozart középső állomását, a másik oldalon pedig a Grafenberg Express 1 hegyállomása és a hozzácsatlakozó Grafenberg Express 2 völgyállomása közötti részt kötik össze. A két állomás szinte hasonló magasságban épül meg, de mivel a grafenbergi oldal állomása 7,94 méterrel található alacsonyabban, így ez lesz a "völgyállomás".
Érdekesség, hogy a 2300 méter hosszú kábelt csak két, egyenként 35 méteres oszlop tartja majd az állomások közelében, így érdekes élménynek ígérkezik majd a völgy átszelése. A hatperces út egyik csúcspontja lehet, amikor a kabinok 232 méterrel a földfelszín felett közlekednek majd. Összesen csak két kabinost látunk majd, amelyek egyenként 130 utast szállíthatnak, óránként 1300-at egy irányban.

130 utas fér el egy ilyen kabinban

Az építkezés hétfőn kezdődött meg és decemberig tart az első szakasz. Síszezonban szünetet tartanak, majd áprilistól folytatódnak a munkák, és a tervek szerint 2013 novemberében indulhat az új lift, amelynek a megépítésével egy fontos összeköttetés jön létre a Ski amadén belül, növekszik az egybesíelhető területek nagysága. Az összesen 20 millió euróba kerülő lift kiváltja az eddigi buszos és autós közlekedést a két oldal között.