Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Wagrain: két hegycsúcsot köt össze a szuper kabinos

2012.11.11. | Szerző: Stani
Wagrain: két hegycsúcsot köt össze a szuper kabinos Júliusban elkezdődött a gigantikus, két síhegyet, nevezetesen Grafenberget és Grießenkarecket összekötő kabinos építése, a munkálatok egy éven keresztül zajlanak, így 2013 decemberétől már síbusz nélkül átjárható Flachau és Alpendorf!
h i r d e t é s

232 méterre a föld felszínétől járnak a kabinok

A kabinos a síterep és az ide látogató vendégek rég áhított vágyának tesz eleget; összeköttetést biztosít Wagrain két síhegye, a Grafenberg és a Grießenkareck közt. A kabinos a Grießenkareck oldalról, a Flying Mozart középállomásától indul és 2,3 kilométeres útja végeztével a Grafenberg I Express hegyállomásáig szállítja a síelőket. Két, egyenként 130 fős kabinos közlekedik a két állomás közt, mindegyikben külön vezető foglal helyet.

Nem lebecsülendő a kötélpálya és a völgy közti magasság sem, aminek maximuma 232 méter! Csak összehasonlításul, egy tízemeletes megközelítőleg 30 méter, tehát olyan magason utazunk, mintha hét tízemeletest tennénk egymás tetejére!

2013 decemberére készül el a remekmű

A technikai csodának idő is kell a megépülésre, a július 23-án kezdődött munkálatok egészen jövő év decemberéig eltartanak, így az új felvonót majd csak a jövő télen vehetjük igénybe. A völgyállomást a Flying Mozart középállomásához építik, a két épületet híd és felvonó köti össze. A hegyállomást a Grafenberg I és II felvonók közé helyezik. Az utasokat szállító kabinok 9 méter hosszúak, 4 méter szélesek és 2,75 méter magasak, súlyra 20 tonnát nyomnak.
Két hegyet köt össze a G-Link
Két hegyet köt össze a G-Link

14,5 millió eurós beruházás

Az egész felvonót úgy tervezték, hogy amennyiben az önjáró kabinosok a kötélpályán leállnának, úgy azokat mindenképpen egyik vagy másik állomásra tudják húzni, így a tervezők szerint egy helikopteres mentésre nincs szükség.

A projekt hatalmas mérföldkőnek számít a síterep történetében, nemcsak azért, mert a régióban egyedülálló felvonóról beszélünk – legközelebb a Kitzbühelen található "3S Bahn" nevű lift hasonló - , hanem így egy tekintélyes, fizikailag összefüggő sírégió jön létre. Azaz felcsatolunk Flachauban, átsíelünk a G-Linkre keresztelt szuper felvonóig, majd ezzel átrobogunk hat perc alatt Wagrain túloldalára, a Grafenbergre, ahonnan már Alpendorfra is átcsúszhatunk. Persze ára is van ennek; 14,5 millió eurót kóstál az építkezés.

A G-Link a számok tükrében

  • Völgyállomás: 1233 m
  • Hegyállomás: 1240,94 m
  • Szintkülönbség: 7,94 m
  • Hosszúság: 2309 m
  • Kapacitás: 1268 fő/óra
  • Sebesség: 12 m/s
  • Befogadóképesség: 130 kabinonként
2012.11.11. 09:24:45 osvald
Szuper lesz, Kitzbühelben már van hasonló! Elég félelmetes ha rossz az idő!
2012.11.11. 19:23:43 Klara
Igen, az a 3S Bahn nevű kabinos, ami a Kitzbüheli síterepen belül van, és a Wurzhöhe meg a Pengelstein hegyeket köti össze. A SkiWelt és a Kitzbüheli síterep sajnos még nincs összekötve, bár már, ahogy ezt egy-két éve írtad, tervezik összekapcsolni. Szerintem ahhoz nem is kellene ilyen nagy beruházás, gyanítom, hogy inkább más okok miatt késhet az összevonás.
2012.11.11. 22:47:54 osvald
És abból mi igaz hogy Zell am Seet összekötik Saalbachhal és Saalbachot Fieberbrunnal? Bár már olyat is hallottam hogy Zellt Maiskogellel.
Szólj hozzá Te is!
Kapcsolódó címkék:
Kapcsolódó síterepek:
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó országok:
Kapcsolódó régiók:
h i r d e t é s
h i r d e t é s
UTASBIZTOSÍTÁS -10% » SÍELŐK NAPTÁRA »
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »
KÖVESS MINKET!
facebook twitter youtube instagram
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 33 vendég és 0 regisztrált felhasználó látogatja.