MÖNICHKIRCHEN
A wechseli síparadicsomban idén számottevő újdonságokkal nem kell számolnunk. Tavaly hír, de a mostani szezonban is érvényes: életre hívták az ún. Wechselland bérletet, amellyel Mönichkirchen-Mariensee sípályái mellett a szomszédos St Corona lejtőit is használhatjuk.
Akár az egynapos bérletet is kérhetjük ilyen formában, így akár délelőtt síelhetünk Mönichkirchenen, míg délután St Coronát fedezhetjük fel. Ráadásul a normál bérletre mindössze három eurót kell ráfizetnünk (egy napos síjegy esetében).
Jövőre újabb jelentős fejlesztések várhatók Mönichkirchenen. 1,8 millió beruházással bővítik és modernizálják a mariansee-i oldalon fekvő Panoramabahn melletti hóágyúrendszert., elsősorban a 8-as és 9-es pályákon.
A hóágyúrendszer bővítése keretében egy új 11 000 m3 befogadóképességű víztározót is létrehoznak.
SANKT CORONA
A szomszédos St Coronán sem terveznek nagyobb fejlesztést a mostani szezonra, de az elkövetkezendő évekre már igen !
A völgyben fekvő Unternberg település kezdőfelvonóitól egy kétsebességes négyszemélyes ülőfelvonó épülne. A libegő egészen a mostani négyüléses aljáig szállítani a vendégeket, tervezett hossza 1600 méter lenne. Az üléses mellé új sípályát és ezzel egyetemben hóágyúrendszer kibővítését tervezik, továbbá a hóágyúrendszer fejlesztése keretében egy újabb víztározó is épülne St Coronán.
A beruházás várható költsége 8 millió euró.
De ez még nem minden! A már lassan tíz éve dédelgetett fejlesztés, nevezetesen a Hannesen I csákányos leváltása is valóra válhatna, itt továbbra is egy négyülésest terveznek.
A kampsteini csúcs közelében, a csak pályatérképen létező 1a kék pálya mellé egy húzóliftet építenének.
Amennyiben a tervek megvalósulnának úgy az eddigi csákányos és az igen lassú együléses helyett két modern ülőfelvonóval juthatnánk fel a pályarendszerre. Az már más kérdés, hogy ennyi nagykapacitású felvonó mellett elengedhetetlenül szükséges a pályarendszer bővítése és a meglévő sípályák szélesítése. Különösen a jelenlegi Hannesen II négyszékes melletti két lejtő, nevezetesen a piros kettes és a kék egyes helyenként igen szűk.
St Corona esetében csupán egy kérdés merülhet fel, megvalósulnak-e valamikor is ezek a nagyra törő tervek, hiszen ne feledjük; a Hannesen I csákányosát már lassan 15 éve le szeretnék cserélni.