Egy nagyon régi terv vált valóra a héten a Bélai-Tátrában, amikor a zdiari Strednica síterepen átadták a síterep első lanovkáját (ülőlift). A síterepen eddig csak húzóliftek közlekedtek és csak kék pályákon lehetett síelni. Az új lifttel ez utóbbi is változott, hiszen mostantól két piros pályán is lehet már síelni.
Strednica a régebbi síterepek közé tartozik, 1952-ben építették az első lifteket. Népszerűbb korszakát a hetvenes és nyolcvanas években élte meg, sokáig a (cseh)szlovákok magyar síterepnek csúfolták a helyet, mivel a jobb felszereléssel, de gyengébb sítudással érkező magyarok nagyon szerették az itteni enyhe lejtésű, de széles kezdőpályákat.
Az új lift (A) a térképen és a két új pálya (1a és 1b)
Nagyon sokáig semmi sem történt itt, amíg 2005-ben az üzemeltető cég helyett a földtulajdonosok kapták meg a síterepet. Akkoriban hatalmas munka lehetett a parányi síterep közel 100 földtulajdonosával egyeztetni, hogy közösen vigyék tovább Strednicát, amely végül is sikerült.
A síterep Zdiar (ejtsd: Zsgyár) település felett, a lengyel határhoz vezető országút melletti völgyben található. Előnye a széles, lapos pályák, a füves terület, amelyen már vékony havon is lehetett csúszni. A völgy hőmérséklete pedig sokáig nem engedi a havat elolvadni.
Régi vágy volt, hogy egy igazi ülőlift is közlekedjen a síterepen, erre a néhány évvel ezelőtti zónásítás adott reményt, akkor a szomszédos hegy kikerült a legszigorúbban védett övezetből és lehetett rá építkezni. (Cserébe egy másik területet pedig védetté nyilvánítottak.)
Építés alatt, tavaly karácsony előtt (Kép: LV SERVIS.SK)
A síterep próbált uniós pályázatokból pénzt szerezni az új liftre, de nem jött össze, így saját maguk és banki hitel segítségével teremtették elő a szükséges 1,5 millió eurós (kb. 480 millió forint) összeget. Az új liftet a közeli székhelyű Tatralift cég építette, amely már hazánkban is dolgozott, többek között az új
sátoraljaújhelyi kabinost is ők építették.
A 2400 fő/órás kapacitású új lift mellett két új pálya is épült, az eredetileg egy fekete+piros tervekből végül két piros pálya lett. Majd a sítérképeket is ki kell javítani, hiszen az új hegy hozzácsatolásával a síterep is megemelkedett, a legmagasabb pontja most már 1080 méter.
A műszaki adatok (Kép: LV SERVIS.SK)
Az új liftet 2015. január 5-én adták át.