Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Beszámoló a 2013-as müncheni ISPO-ról

2013.02.08. Árvay Sándor

43 évvel ezelőtt, 1970 márciusában rendezték meg először Münchenben a nemzetközi sportszervásárt, s akkoriban a Theresienhöhe kiállítócsarnokába 8 márkáért lehetett napijegyet váltani, s bóklászni a 25 országból érkezett 816 vállalat kiállítási pavilonjai között.
Tízezer látogatója volt az olimpiára készülődő bajor főváros sportos bemutatójának. Azóta a város védjegyévé vált, s a kontinens (de talán a világ) legnagyobb - sporthoz, testkultúrához kapcsolódó - szakmai seregszemléjének számít a kiállítás és termékbemutató, volt olyan esztendő, hogy két alkalommal is vásározni hívták Münchenbe a sportpiac egyre szélesedő gyártói táborát. A napokban zárult 71. ISPO (International Sports Business Network) minden korábbi rekordot megdöntött, ötvenkét ország 2481 kiállítója 17 csarnokban, összesen 103 220 négyzetméternyi területen mutatta be új termékeit, fejlesztéseit, ötleteit. A február elején három napig nyitva tartó sportshow 109 országból több mint 81 ezer érdeklődőt vonzott. A házigazda németek mellett az olasz, francia, svájci és brit látogató volt a legtöbb, de Klaus Dittrich, a Messe München International vezérigazgatója elmondta, hogy Spanyolország is újból felfedezte magának az ISPO-t, s meglepően nagy érdeklődést jelzett az ázsiai piacról érkezett kiállítók és látogatók számának gyors növekedése is. A nemzetközi jelleget jól mutatja, hogy a látogatók 65%-a, míg a kiállítók 83%-a volt külföldi.

A vásár főbb témakörei:
  • Akciósportok (snowboard, wakeboard, vízisí, rali, stb.)
  • Hagyományos sportok (sí, labdarúgás, golf, kézilabda, stb.)
  • Performance sportok (pilates, balett, jóga, fitness, nordic walking, stb.)
A kiállítás az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően a sí és télisport felszerelés gyártóinak igazi eldorádója. A nagyközönség itt ismerkedhetett meg következő szezonra készített kollekciókkal, fejlesztésekkel. Színes és interaktív bemutatókon tárták a közönség elé termékeik újdonságait, előnyeit. Világsztár sportolók igyekeztek kedvet teremteni a vásárláshoz, az üzletkötéshez, az új termék megismeréséhez. A három nap során itt vendégeskedett többek között Iori Podladtchikov svájci snowboard világbajnok, a francia freeski legenda, Candide Thovex, a pekingi olimpián győztes triatlonista, Jan Frodeno, a magyar felmenőkkel rendelkező amerikai lesiklóbajnok Ted Ligety, vagy a háromszoros olimpiai aranyérmes, világbajnok biatlonista, Michael Greis.

A vásáron kiállított újdonságokat független zsűri is értékelte, s négy kategóriában ítélték oda a hatalmas presztízst jelentő ISPO nagydíjat, s ezen kívül számos egyéb elismerést is kiosztottak.
  • Az Action kategóriában a Burton/Anon pillanatok alatt cserélhető lencséjű, modern M2 síszemüvege nyerte a fődíjat.

  • Az Outdoor csoportban az Edelride terméke, a Snipe 9,8/10 mm-es új technológiájú, a korábbinál nagyobb biztonságot garantáló mászókötele kapta az Év terméke díjat.

  • A síléceknél a Völkl Katana-V-Werks érdemelte ki a legnagyobb elismerést. A zsűri szerint az új léc forradalmi változást hozhat a freeride lécek piacán. A 3D konstrukcióban gyártott szuperkönnyű karbonléc gyors, dinamikus sízést tesz lehetővé.

  • A Performence kategóriában a Mio Global Alpha fantázianevű pulzusmérője vitte el a fődíjat. A csuklóra illeszthető műszer kitűnően segíti a futók, kerékpározók aktuális tájékozódását a "belső motor", a szív működéséről. A hetvenes évek óradivatjára hajazó, egyszerű kivitelezésű, gombok nélküli trendi készülék ultramodern érzékelője és világos, könnyen olvasható kijelzője segíti a sportolót abban, hogy különösebb nehézség nélkül azonnal tájékozódni tudjon fizikai állapotáról, arról, hogy szervezete, szíve miként fogadja a terhelést.
S ha több ezer termék, fejlesztés, új sportszer bemutatására nincs is lehetőség, érdemes néhány terméket, irányt mutató elgondolást kiemelni, mintegy jelezve, merre is tart 2013-ban a (sport)világ, a testmozgáshoz, testkultúrához kötődő iparág.

A seregszemle programjához illesztve szervezett ISPO Health Forum immár a második volt a sorban – a tavalyi "egészségnap" hatalmas sikere jelezte, hogy milyen nagy az érdeklődés a gyártók és a felhasználók világában is nem csupán a versenysport, hanem az egészségvédő mozgás, a testünket karbantartó módszerek, praktikák, berendezések, apró játékok iránt. A müncheni International Congress Center előadói is arra fókuszáltak, hogy milyen trendek érvényesülnek a wellness területén, milyen irányban haladnak az egészséges életmód jövőkutatói.

Az extrém sportok kedvelői minden bizonnyal örömmel fogadták a mászófal és a mókuskerék házasításából született óriás taposót, vagy a félcsöves trükkökre kifejlesztett versenyrollert, ám a gyártók ugyanilyen nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy például e kétkerekű lábhajtány a városlakók napi közlekedési eszközévé válhasson, s egyre inkább kiszorítsa az utcákról a benzingőzt pöfékelő négykerekű társait.

Az egészségmegőrző iparág területein számos ötletet, fejlesztést, modern technikai alkalmazást figyelhetett meg a látogató. Ilyen volt például a smartphone és a fitneszgép egybeillesztése, mely segítségével pontos adatokat megtudhatunk arról, hogy a futópadon, az erősítőteremben végzett munka következtében miként változtak adataink, milyen energia-bevitelre van szükség, miként módosítsunk étrendünkön, edzéstervünkön, s még ehhez kapcsolódóan személyre szabott recepteket is megtekinthetünk mobil telefonkészülékünkön. Az Amerikában népszerű Stand on Paddle Yoga az ősi ázsiai mozgáskultúrát és a vizes sportok kedvenc szörfdeszkáját felhasználva, a jógázók számára szerkesztett egy teremben használatos deszkát – a görgőkön billegő konstrukció különleges testi-lelki koncentrálást igényel. A lejtők divatjában a briliáns színek, az unisex öltözékek dominálnak majd, figurális téren pedig a virág, a retró, a fotómásolat és az állatkép egyaránt megjelenik majd a jövő téli szezon síruháinak díszítései között. Uralkodó szín a narancssárga, a zöld és a sárga lehet. A hagyományos lesiklóruha mellett egyre nagyobb szerepet kap a sztercsnadrág, de szoknyák és "párnázott" bermudák is feltűntek a divatajánlatok között. A freeriderek és -túrázók kínálatában a vízhatlan és szélálló ruhák lazasága fontos szempont, az időjárás viszontagságainak ellenálló, modern anyagokból készült, különlegesen könnyű, meleget és szárazságot tartó hátizsákok is nagy számban megjelentek a piacon. Ami a színeket illeti, itt is széles a paletta, a vad rózsaszíntől az Olive Unplugged árnyalatig, a színek, s az aszimmetrikus vonalvezetés egységet képeznek és dinamikát sugároznak a riderek valamennyi felszerelésén, a táskától a felső ruházatig, mindenütt. Az előrejelzések arra utalnak, hogy progresszív és funkcionális irányba mozdul el a 2013/14-es téli trend, mely sok elemet átvisz az utca divatjából a havas lejtők világába. Vagány formák és színek, gyakorta leegyszerűsített vonalvezetéssel uralják majd a következő szezon ruháit, melyek (természetesen az időjárási, sportolási körülményekhez igazítva), első nézésre alig különböznek majd egymástól, használják őket országúti kocogásnál, tengeri szörfözésnél, hegyvidéki túrázásnál vagy alpesi lesiklásnál.

Ami a síelést illeti: még könnyebb sportszereket, egyszerűbben mozgatható, irányítható, mozgásunkat jobban kontrolláló allmountain-léceket ígérnek a gyártók.

Aki elmulasztotta az idei seregszemlén való szemlélődést, máris feljegyezheti a naptárába jövő évi téli sportvásár időpontját, amely a megszokottnál valamivel korábban, 2014. január 26-29. között várja majd Münchenbe az ISPO látogatóit.
KOMMENTEK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
KIEMELT SÍTÁBOROK
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
INGYENES TANÁCSADÁS
Havazás Előrejelzés
UTASBIZTOSÍTÁS
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.