Gondoltátok volna, hogy a Fischer már 90 éve gyárt sífelszereléseket?
Ezt a kerek évfordulót új modellekkel és technikai újdonságokkal ünnepelte a cég.
Egy új verseny platnival, új C-line karbon modellekkel és új extra könnyű túrasíkkel jubiláltak idén.
h i r d e t é s
RC4 - a megbízható partner
A versenyléceknél visszaköszönnek a rég megszokott színkombinációk. A szlalom lécek fekete-sárga, míg a lesikló lécek világosszürke-sárga borítást kaptak. A jól bevált geometrián és szerkezeten nem változtattak. Az RC4 WC GS és RC Pro modellek viszont új platnit kaptak, a Race Booster rendszert.
Fischer RC4 Worldcup RC Pro Z13 Freeflex kötéssel
Race Booster
A lényege, hogy a középső részen rögzített trapézra görgők segítségével fut fel a platni első és hátsó része. Agresszívabban reagál és kanyarban keményebben tart. Gyorsabban és kisebb sugárban lehet ívet húzni. Ezzel a megoldással szabadabban és pontosabb ívben tud meghajolni a sí, és határozottabban adja át a cipő felől érkező energiákat is.
A középső részt különböző fokokban készítik, amit az igényeknek megfelelően lehet cserélni.
Transalp: I have a dream
Mint minden sílécmárkánál, itt is előtérbe kerültek a sítúra felszerelések. Mivel a Fischernek komoly múltja van ebben, most jól odatették magukat és szuper léceket vonultatnak fel.
A túraléceknek egy új generációját mutatják be, és ehhez egy új formát is; az Aeroshapeet.
A Fischer túralécek követik a trendet és szélesebb verziókban készülnek; 80-tól 100-as méretig. Persze a verseny modell 65 mm széles maradt középen.
A túralécek fontos tulajdonsága a súly, ezért egy új belső felépítést alkottak, hogy a szélesebb lécek is kellően könnyűek maradjanak. Ez az Air Tec. Verseny léce, az Alpattack 650g-ot, míg a Transalp 80-as 950g-ot nyom a mérlegen! Tavaly az összes túrasíje 1000 gramm felett volt.
Fischer Transalp 80 Ambition 10 kötéssel
Fischer Alpattack Tour Race kötéssel
Aeroshape
Ez a domború forma nem ismeretlen a Fischertől, korábban a 2000-es évek elején az RC4-es sorozatnál már jól bevált.
Jó ellenálló képessége van csavarodással szemben, jó súlyelosztása és légellenállása.
Air Tec
Kompromisszum-mentes könnyített famag, amely 25%-kal könnyebb, mint a hagyományos.
Az összepréselt faszerkezetből diagonálisan eltoltan bemarásokat készítenek, amitől könnyebb lesz a szerkezet, de kellően merev is marad.
Ezt a megoldást nem csak a túrasíknél, hanem az all mountain Motive sorozatnál a női modelleknél és a free vonalon is alkalmazzák.
C-Line - elegancia a sípályán
Idén teljesen új sorozattá vált, mert szakított azzal a hagyománnyal, hogy a meglévő modellekből készít karbon változatot. Az RC4 a Progressor a Hybrid és a My Style helyett négy új modellel tette teljessé a sorozatot.
President, a lesikló specialista
Tribune, kezelt pályára rövid és középhosszú ívekhez
Pioneer, a rövid lendületek úttörője
Divine, a sportos hölgyek számára készített könnyű és stabil modell
Fischer C-Line President Z13 Racetrack kötéssel
A Hybrid léceket idén csak 3 modell képviseli. Az all mountan Motive sorozat a fentebb említett új belső Air Tec magra épül. Így a szélesebb forma nem válik hátránnyá a súly terén.
A női pályasíkről lekerült a My Style összefoglaló név. Az all mountain lécei viszont maradtak a Koa elnevezésnél. A női top léc az Ivory, amely a Trinityhez képest egy titánlappal erősebb.