Race: Harapós kutya!
A Race mezőnyben a topmodellek a szendvicsszerkezetű, famagos, titanium lapos Dobermann GSR WC és Dobermann SLR WC, nur für Profis, ahogy a németajkúak mondanák. A Dobermann GS Pro és az SL Pro már a szelidített vadállatok családjába tartozik, konstrukciója hasonló, de a felületén végigfutó 2V Channel púpokról könnyen megkülönböztethetőek (ennek az erő léc végéig tartó átvitelében, illetve az XBS platni működésében van szerepe).
Egy szinttel lejjebb (Nordica-nál Frontrace) az oktatók között népszerű, kezes Dobermann Spitfire Pro és a Spitfire szerepelnek (előbbi alul-felül, utóbbi csak a famag alatt kapott titanium lapot). Ez utóbbi két modell jellegzetessége, hogy a csőrük és a faruk az SL geometriának megfelelően széles, míg a középső részük a GS-nek megfelelő, így a léc agresszív a kanyarokban, de biztos az egyenesfutása nagy sebességeknél is, nem véletlenül szerepel a Nordica reklámokban „két sí az egyben”-ként. A normál Spitfire modell amazonokra hangszerelt változata a Firefox.
Cross: Hangsebesség felett
A High performance sorozatot (azaz a cross léceket) az 5+1 tagú Speedmachine család reprezentálja. Az új fiú a Mach 4 Power (dupla titanium lappal), aki tavaly még Mach 3 Power néven lett a worldskitest.com ezüstérmese a skiercross kategóriában, de megtalálható a tavalyinak megfelelő Mach 3 (carbon lappal), a Mach 2 Power (szimpla titanium) , Mach2 (carbon) és a Mach1 (carbon, részleges oldalfal). Mindegyik model 4 méretben kapható, A Mach2 felesége pedig a Speed
lett.
Allround: Névváltás
Az allround modellek a tavalyi Gran Sport nevet levetkőzve a jobban csengő Sportmachine nevet kapták a keresztségben, ezzel 100%-ig relevánssá téve a léccsaládok neveit a cipőcsaládokkal. A Nordica már jó ideje ügyel rá, hogy minden modellje famagos legyen, így a Sportmachine 74 három farúddal és részleges oldalfallal, míg a kistesó Sportmachine 70 oldalfal nélkül és két, a léc éle felett végigfutó farúddal operál. A megfelelő "beépített szépségek" a Mint és a Fox.
All-mountain: Bőség minden értelemben
Az all mountain portfólió idén is elég bő, 8+3 Hot Rod családtag alkotja. A 4 unisex lécet 2-2 verzióban lehet kapni, az első 6 a Speedmachine sorozattal megegyező, dupla titanium és carbon lapos kivitelben, sorrendben: HELLDIVER TI, HELLDIVER CA, JET FUEL TI, JET FUEL CA, NITROUS TI, NITROUS CA és az IGNITER TI (szimpla titanium lappal) - IGNITER CA (carbon, részleges oldalfallal) páros. Az első 3 párosnál csak a geometriában és a dizájnban van különbség.A vad csajok a Conquer, Victory és a Drive modelleket lovagolhatják meg.
Az itthoni félcsöves síparkok számának tavalyi izmos növekedésével remélhetőleg itthon is egyre népszerűbb Freestyle/Park&Pipe kategóriában 5+1 léctípus indul, a Freeride vonalat pedig 4 léc képviseli.
Idén már az összes felnőtt Nordica modell (a Freeride/Frestyle kivételével) megkapta a léc ideális terhelését és egyensúly megtalálását hatékonyan elősegítő, a léc hajlását biztosító és az éltartást növelő integrált XB kötésrendszer középen, szerszám nélkül egy mozdulattal állítható változatát, az XBi CT-t.
A Nordica-t jó pár éve a versenytársak még igencsak lenézték, amikor a Kastle sílécgyárat megvásárolva saját márkás síléckészítésbe fogott, de úgy tűnik egyre inkább komoly fenyegetést jelent minden termékcsaládnál.
A cikk szerzője Bartus Miklós "örökös magyar bajnok" fia