Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Rossignol újdonságok 2010/11 - "Radikális" fejlődés

2011.01.24. | Szerző: Bartus Péter
Rossignol  újdonságok 2010/11 - "Radikális" fejlődés A francia gyártó alapjaiban frissítette fel az all-mountain családját, e mellett persze a verseny lécek finomhangolása sem maradt el.

Race: A ferdeorrú

A szlalom kategória topmodelljén, az L betűvel bővült típusjelű Radical 9SL lécen még a laikusoknak is szembeötlő az újítás, amit Jean-Baptiste Grange lécén már tavaly megfigyelhettünk: a léc csőre asszimetrikus, az ív belseje felé mutat. Ennek a régi-új megoldásnak két előnye van: a csőr tömegközéppontja közelebb kerül a belső élhez, így még közvetlenebb, gyorsabb az erőátvitel, valamint közelebb kerül a pályához is, ezért könnyebb a kezelhetőség, a kisebb tömegből adódóan kisebb a tehetetlensége, így a lengése, rezgése is. A lécek belső felépítése maradt a tavalyi: titanium "doboz" öleli körbe a famagot, oldalfalas szendvics szerkezettel.
A top GS lécet átnevezték az egyértelműbb 9GS névre, ennek felhasználóbarátabb változata az egy titanium lappal szegényebb 8GS, ahogy a 9SL kistesója a 8SL.

Frontside

A vadonatúj termékcsalád grafikáját a lázadó designerre, Troy Lee-re bízták, a termékcsalád a fiatalos, sportos, sízőket célozza meg, akik nem térnek le a kijelölt pályákról. A Strato 80 és 70 a 8SL és a 8GS átkozmetikázott változata, a Strato 7 pedig egy 70 mm szélességű, teljesen új modell, ennek létezik szénszálas héjjal megerősített változata is.

All-mountain: Forradalom a középosztályban

A Zenith sorozat (a Radicalhoz hasonlóan) lemondott a Mutix technológia bonyolultságáról, 82, 76 és 72 mm csípőszélességben készülnek, szénszálas, titán, illetve bazalt erősítéssel. A Z76 lécek különlegessége, hogy az extra szélességhez igen kicsi fordulókör társul, a 170-es méretű léc 13,5-es rádiusszal bír, ami unikum az all-mountain lécek között! Az all-mountain középosztályt a szintén új Alias lécek alkotják. A legújabb technológia is bennük rejlik: Az Autoturn a síléc geometriájából és profiljából épül fel: A rocker (felhajló) csőrnek és farnak köszönhetően a síléc automatikusan alkalmazkodik a hóviszonyokhoz: kemény pályán egyenes futásnál a felhajló végek nem játszanak szerepet, így a léc könnyen kezelhető, laza hóban, pályán kívül viszont megnövelik a felszínt, így a stabilitást. A rocker profilnak köszönhetően ha pályán bedöntjük a lécet, a léc hasznos kantni hossza automatikusan meghosszabbodik, így jelentős plusz éltartást adva a lécnek.
Véleményem szerint a többi nagy gyártóhoz hasonlóan náluk is ez a technológia fogja megszabni az elkövetkezendő évek mainstream síléceinek építési elvét.
Az all-mountain lécek belépő osztályában pedig a PMC sorozat foglal helyet, itt a kötések különböznek, valamint a külső héj anyaga, a közös vonás bennük viszont a famag, ami egyben minden idei Rossignol felnőtt Rossignol síre is igaz.
A korábbi allround és cross vonal (70 mm alatti csípőszélességű lécek) immár a Rossignolnál is történelemmé vált, azaz ilyen lécek többé nem találhatóak meg a kínálatban.

Női vonal: Környezettudatosság

Az Attraxion család is száműzte a Mutix technológiát, valamint nem található meg benne a korábbi csúcsmodell, ami a 8S unisex léc nőiesített változata volt. Az Echo utódnevű lécek (VII, III, IIIS Echo) minden szinten a fenntartható fejlődést tartották szem előtt, újrafelhasznált anyagok, helyben gyártott alapanyagok jellemzik a tarkabarka léceket. Az Attraxion család további léceire is jellemző az asszimetrikus grafika, azaz a léc jobb és bal fele különböző mintázatot kapott. A Harmony lécek megtartották a Women Waist Concept nevű, kanyart befejezni segítő "szűkítést" a faron, a Passion lécek pedig a többi léchez hasonlóan famagot kaptak.

Freeski: Vissza az alapokhoz

A rohammértékben fejlődő Freeski piaccal lépést tart a Rossignol is: freeride és freestyle lécekből is eszméletlen bőséges a paletta, és nemcsak a férfi vonalon. A Freestyle léceknél megfigyelhető a faék egyszerűségű Look rendszerű hátsó kötés, egész egyszerűen ez képes megfelelni az ugrások okozta nagyobb igénybevételnek, miközben ugyanolyan biztonságot nyújt, mint egy túlbonyolított (és nehéz) összetettebb szerkezet.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE » UTASBIZTOSÍTÁS -10% » INGYENES TANÁCSADÁS » SÍELŐK NAPTÁRA »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 236 vendég és 14 regisztrált felhasználó látogatja.