h i r d e t é s
Kezdjük rögtön ezzel: BBR - Shaping the future, olvasható a katalógus elején, és valóban nem mindennapi lécet látunk: alakjában és színében retro hatást keltő, de közelebbről nézve ultramodern lécet készítettek. A hagyományos X alakkal ellentétben a léc V alakú, azaz széles csőrrel és keskeny farral rendelkezik, az alakot a szörfdeszkák ihlették. A csőr és a far profilos kialakítású, a rádiusza kicsi, a léc legkeskenyebb pontja a saroknál van, ellentétben a normál lécekkel, ahol a talpközépnél. A léc egyformán jól teljesít a kezelt pályán és a porhóban is, ráadásul nagyon toleráns, könnyen korrigálható.
A standard all-mountain vonalból tavaly páran még viselték az X-Wing nevet (a top lécek már csak az XW-t), idénre viszont az
Enduro lett a családnév. A tavaly debütált topmodell lényegében változatlanul, de új néven, Enduro XT 850-ként vezeti a csapatot. Alatta keskenyebb, 79-es csípőszélességgel a rendkívül hasonló Enduro XT 800 következik, e két léc rendelkezik a rugalmasságot (és a környezetvédelmet) előtérbe helyező bambusz réteggel. Ezek után következik az RX 800 és az LX 800, mindkettő titán lapos héjszerkezetű, előbbi famagos. A szintén titánlapos LX 750-es alatt az LX 730-as zárja a sort, ez az egyetlen léc, amely nem csőr profilos kialakítású, valamint ez az egyetlen, amely nem rendelkezik dupla Powerline rezgéscsillapítással.
A kifejezetten kezelt pályára készült lécek sorát természetesen a
2V (GS) és 3V (szlalom) léc nyitja, a klasszikus szerkezettel: 3D Race Monocoque szerkezet, dupla titanium lap, Powerline Race rezgéscsillapítás.
Vérző szívvel bár, de idén elbúcsúztattuk a Crossmax léc utolsó példányát is, helyette azonban kaptunk egy radikális újdonságot, az
X-Kart-ot, amely a világ első rockeres verseny szlalom léce, amely egyesíti a hagyományos profil és a csőr profil előnyeit. A vad ménes további tagja a szintén új Mustang, amelynek famagos, oldalfalas felépítése szinte megegyezik az X-kartéval, csak rocker nélkül.
A földi halandóknak a
24 sorozat 4 modelljét kínálják, amelyek csak grafikájukban változtak: A már tavaly is rendkívül jól fogyó 24 Hours vezeti a mezőnyt dupla titanium lappal megtámogatott famagos, oldalfalas szendvicsszerkezettel, Powerline és Pulse Pad rezgéscsillapítással.
Ezt követi a vele szinte megegyező, csak titanium lapjától megfosztott, 71 mm széles
24 Daytona, majd a héjszerkezetű, de famagos és titanium lapos GT Pro. A belépő géposztályban a
24 Sport indul, de a Titanium lap itt sem maradt ki.
A hölgyek léceit szintén átgondolták idénre, a 3 fő vezérelv:
- Meg lehessen bízni a lécben minden körülmények között
- A léc viselkedjen ösztönösen
- Legyen gyönyörű, egyszerű, könnyű és élvezetes
E hármast a lágyra hangszerelt Easy Rocker csőr profillal, a kényelmesebb Powerline Women rezgéscsillapítással és a legömbölyített Intuitive Tail farkiképzéssel érték el. A legszembetűnőbb a design változása: a tavalyi színorgiás agymenés után kiverték a füvet a tervező kezéből, és visszatértek klasszikus női sí design alapelvhez: fehér vagy fekete alapszín, szolídan megspékelve egy hozzá illő második színnel.
Az
Origins Bamboo az Enduro XT 800 feminim válozata, a következő 4 léc 123-74-103 képlettel készül, és a kisebb igénybevétel miatt famag nélkül. Az
Intense Black és az
Origins Lava azért kapott egy réteg titaniumot, a
Pure White és az
Origins Lime megelégszik az összes többi újítással. Az
Origins Lagoon áll a lista alján, e ebből sem spórolták ki a Powerline Women rezgécsillapítást, sőt ezen modell kapott 3D Stealth Tip-et, azaz a csőr képes lekövetni a felszín egyenetlenségeit, kevésbé pattog el az "úthibákon".
Eszméletlenül népszerű a
Salomon Big Mountain és Park&Pipe termékcsaládja, és náluk is brutálisan emelkednek a túrasí eladások, de sajnos Magyarországon még nem fújnak ezek a szelek. Újításból mindenesetre ezek nélkül is kaptunk több mint eleget idénre, kíváncsi vagyok mit tud villantani jövőre a nagy múltú gyártó.
Nem a salomon listát adja