A Salomon legszorosabb együttműködő partnere az Atomic, amely meg is látszik, hiszen bizonyos fejlesztések mindkét márkánál előfordulnak.
Ilyen például a Power Joint flexibilis rögzítési pontok, amelyek a Salomonnál a Race PowerLine energiaelnyelő rendszernél kapcsolatot biztosít a carbonlemez és a lécszerkezet között. Így nagyobb tempónál és a gyors váltásoknál is optimális marad a csillapítás.
A Backbone titanium technológia lényege, hogy egy titánlappal erősítik a középső hidat. Ezzel a megoldással a maximális dinamika mellett is megmarad a léc torziós merevsége a rocker ívű felépítés mellett.
V-forma
Egyedülálló forma, progresszív oldalél-felépítés, és a hagyományos lécekhez képest lendületesebb kanyarok, jobb ritmus és könnyű kikormányzás jellemzi ezt a sorozatot.
Az optimális sícsőr jobban működik porhóban, az új sílécvég pedig a kezelt pályán. Ez az új V-forma nem csak tulajdonságaiban különleges, hanem súlyban is. Az új geometriának köszönhetően könnyebb lett a síléc minden hátrány nélkül.
Már csak meg kell szoknunk a V-szériás formát.
Bambuszréteg
A bambuszerősítés a gyors élváltásokat segíti elő, köszönhetően a könnyű és erős tulajdonságainak. Elsősorban az allmountain-léceknél alkalmazzák.
PowerLine
A legjobb csillapítás, hókontakt és irányíthatóság jellemzi a PowerLine-technológiákat, hogy ezáltal is nagyobb önbizalma legyen a síelőknek. A lécek hagyományos szerkezetét egészíti ki, és csillapítja a keletkező rezgéseket a jobb futási teljesítmény érdekében.
Race Powerline
Az aktív csillapítási és energiaelnyelési rendszer maximális nyugalmat és megfelelő kontrollt biztosít a legnagyobb igénybevételkor is.
A kötés alatti területről indul a karbon energiaelnyelő lemez végigfutva a lécvégekig, miközben rugalmas kapcsolódásokon keresztül megfelelő szabadságot ad a léc mozgásának. Ez a megoldás a maximális teljesítmény eléréséhez erős stabilitást biztosít a versenysíknek.
On-piste powerline
Vibrációmentes síelést biztosít sportosabb felhasználóknak, a középen végigfutó energiaelnyelő szálnak köszönhetően.
All-mountain powerline
A két oldalt futó csillapítás keretet ad a lécnek, ami abszolút nyugalmat és kontrollt eredményez. Mivel az allmountain-lécek szélesebbek, ezért a középen futó csillapítás nem működne megfelelően, így a csillapítás a léc szélére a kantni fölé került.
A Salomon élenjáró az újításokban, de egyenlőre nem minden lécén alkalmazza a rocker-felépítést. A klasszikusnak mondható pálya- és versenysíken, valamint a parklécein nem, de a többin valamilyen rocker-íves megoldást alkalmaz. Nézzük át, hogy milyen rocker-szerkezeteket is vonultat fel a Salomon.
Hybrid twin rocker - freeride léceknél használják elsősorban.
Méhsejt-szerű és kantni nélküli sícsőrfelépítés. Twin és Hybrid Twin-profil jellemzi a kategóriát. Ide tartoznak a Backcountry lécek.
A verseny- és pályasíket a Race és a 24 Hours képviseli, de ide tartozik a Mustang és az X-Kart is. A pályasík közül csak az X-Kart, S-kart és G-kart széria Carve Rocker profilú, a többi klasszikus hidas geometriájú.Enduro, az allmountain sík fenegyereke.
Az Enduro XT 850 és 800 mellett megjelent az RXT 800 és RXT 750.
A hölgyeknél újdonság a Lava felé kategorizált Bamboo. Itt a compositot felváltotta a famagos szerkezet.
A női vonal különlegességei a lágyabb sívég, a kötésrögzítési pontok 8 mm-rel történő előrébb hozatala és a kötés sarokrészének megemelése.