Bár egy deszka megtervezése és legyártása jóval bonyolultabb feladat a grafika kitalálásánál és megvalósításánál, az első dolog, ami a szemünkbe ötlik, az mégis csak a külső héj és annak dizájnja. Nem véletlen, hogy a snowboardmárkák rengeteg energiát fordítanak a megjelenésre. De hogyan is születik meg egy lap arca?
A Burton esetében az egész a márka által szponzorált riderekkel kezdődik, akik ötleteket adnak, javaslatokat tesznek, inspiráló képeket, skicceket gyűjtenek, vagy egyszerűen csak továbbítják a kreatív haverok rajzait a gyáriak felé. Nem ritka, hogy a boarderek kész grafikai tervekkel állnak elő: témával, színekkel, mintával és részletekkel, így már csak kivitelezni kell ezeket. Máskor csak egy szín ragadja meg a fantáziájukat, vagy egy tábla az utcán, és ezeket küldik be. Az ötletek a márka dizájncégéhez vagy a gyár grafikusaihoz jutnak el, akár a rider által személyesen, vagy e-mailen, faxon.
Ekkor lépnek be a dizájnerek. Amint ráéreznek arra, hogy a riderek milyen grafikákat szeretnének viszontlátni az újdonságokon, bevonulnak a stúdióba, és az ötleteket megtervezik a snowboardformára, a megfelelő betűtípussal, formákkal, színekkel, textúrával, rajzokkal, képekkel és más vizuális elemekkel.
Évente néhány alkalommal a versenyzők a világ számos pontjáról összegyűlnek a cég központjában, hogy találkozzanak a grafikusokkal. Együtt megnézik, hogy milyen munkák születtek és javaslatokat tesznek a további irányokra. A folyamat végén a dizájnerek egy egész köteg papírra nyomtatott színes grafikával szaladgálnak.
Ezekből választanak a riderek és ezek kerülnek aztán a lapokra. A nyomtatás folyamata elég hosszadalmas, kezdődik a kép színre bontásával, majd a színre bontott filmek alapján a gyártással.
A snowboardversenyzők közreműködésével született a Burton UnInc sorozata is, melynek tervezésében a riderek szabad kezet kaptak a cég fejeseitől. Maga a név az "unincorporated" kifejezésből származik, ami arra utal, hogy nem szigorú vállalati struktúrában készültek a modellek, hanem a snowboardozás és a társaság öröméért: a riderek egy-egy művészt választottak, akikkel együtt leültek deszkát kreálni.
Szintén a Burton nevéhez fűződik a Series 13 sorozat, melyet online lehet személyre szabni, összeválogatva az alapmodellt, a méretet, a jellemzőket és persze a színeket és a grafikát. Lehetőség van saját dizájn feltöltésére és egyéni üzenet bevésetésére a deszka talpfelületébe.
Hasonló a boarderdesigner.com honlap koncepciója is, itt bárki rendelhet snowboardot a maga kreálta grafikával. Aki pedig sorozatban szeretné viszontlátni művészi ötleteit, az az originalsnowboardart.com-on regisztrálja magát és terveit, vagy valamelyik gyártó aktuális dizájnpályázatára küldje el munkáit!