medveya
2016.01.26.
2016. január végi élmények

A kabinos felvonó a Balea-vízeséstől a Balea-tóig igazi K-Európa retró érzés, időnként nem jár, időnként hatalmas kalapáccsal kell a görgőkön átsegíteni, de végül is feljut az ember a tóhoz.

Fent óriási hó, gyönyörű völgy, 3-4 turistaház, jéghotel ( http://hotelofice.ro/ ). A befagyott tavon motorosszánnal lehet száguldozni (=brutál benzingőz, nesze neked jó levegő), a jéghotelhez tartozó Balea Lac turistaházban ( http://balealac.ro ) vágni lehet a dohányfüstöt és mi kifogtunk egy kevéssé kedves stábot, így ezt a helyet nem szerettük. De a Transzfogarasi autóút alagútja melletti Paltinu-házban ( http://balea-turism.ro/ ) sokkal kellemesebb az élet, a román szakács/pincér fiú nagyon kedves, igyekszik néhány szót magyarul is mondani az angol mellett. És finom kajákat főz.

A jéghotel nagyon szuper, az ottalvás kicsit spártai, lehetne melegebb a hálózsák és kényelmesebb az ágy, lehetne jobban megszervezve, hogy hová teszi az ember a cuccait napközben.

Sípályák: felvonónak nyoma sincs, szűzhavas, gondozatlan pályákon (min. piros és fekete) lehet a Fogarasi-havasok gerincére felgyalogolni, a túloldalon vagy az innensőn lesíelni.

A kabinos felvonó alatti völgyön lesíelés csak az igazán elszántaknak ajánlott, köves, keskeny, meredek, pontosan ismerni kell, hogy hol nem töröd ki a nyakad. Összesen kb. 2 sínyomot láttunk a hóban.
2013.03.31.
Eltelt egy ev es mi ujra a Fogarasban vagyunk. Az idojaras most sem a legkedvezobb, de azert jobb mint tavaly. Tegnap beteljesult egy 20 eves alom, vegig megcsusztuk a Doamnei volgyet (6 km, 950 meter szint lefele, elotte egy 200 meteres kimaszassal). Aztan jutott ido meg ket szep maszasra, ereszkedesre.
4-es lavinafokozat van, amit kisse tulzasnak tartok, de azert ovatosan kell kozlekednunk. Tegnap egyet szerencsesen megusztunk, kozvetlen folottunk szakadt be, raadasul az erdoben egy nyiladekban, epp ki tudtunk sielni elole (uj stilust teremtve: full speed down a fak kozott).
Ma kb 100 kilometeres szel a gerincen, csak hason lehet kimaszni. Meleg van, nem fagyott az ejszaka sem, igy a ho mondhatni tavaszias.
Holnapra hidegebbet es napot josol a helyi meterologia, remeljuk szep kondiciok mellett csuszhatjuk meg vegig a Cascada volgyet.
Reszletes beszamolo, fotok es video otthonrol...
2012.03.30.
A Fogarasban zuhog a hó, igazi tél van. Kb 30-40 cm friss por fedi a hegyoldalt, alatta meg legalább két méter régi. Szél, szinte viharos körülmények, köd, délutánra erősen korlátozott látási viszonyok.
Kétszer kimásztunk a Balea-tótól a Doamnei nyeregbe, ez fért bele a mai napba, elképesztő jó hóban siklottunk lefelé.
Holnap pénzdíjas freeride verseny lesz, itt gyülekezik egy csomó boardos és léces arc, mindenki az esélyeket latolgatja. Az eredményről holnap este beszámolunk.

Teszek fel egy fotót a körülmények szemléltetésére, középen Sörapu.
2008.12.09.
Itt egy papírképekből összerakott "retro" panoráma (amennyiben sikerül felraknom). Ebből jól látszik, milyenek a hóviszonyok tavasszal. A fotók kb. április végén készülhettek. A képen látható emberek a Doamnei-nyeregben állnak (jómagam a jobb szélső :)), alattunk jobbra a Bilea katlan, a kis házikó a Cabana Paltinul (ún. Ceaucescu-ház). Felette a Capra (kecske) csúcs, 2500 felett pár méterrel. Egy kis elszántsággal megmászható, lesíelhető - csak úgy viszonyítási alapul...! Jó a hó, ugye? :) :) :)
Továbbra is hajrá!
Szali
2008.12.08.
Halihó! 1986.04.26-05.01-ig voltunk kint hárman a sárga Dáciámmal. Délben indultunk Budapestről és másnap délután értünk oda. Gondolom, hogy most már 10-13 óra alatt is oda lehet jutni. Sátorban vadkempingeztünk lent a völgyben a patakparton és naponta kocsival mentünk a lift alsó állomásához. Általában 11-12 óra felé értünk fel gyalog valamelyik csúcsra és tempótól függően 1-2 óra alatt értünk vissza a völgyállomásnál lévő kocsinkhoz. Szomjunkat oltandó, jobb híján bőszen ettük a havat, mert nem tudtuk, hogy Csernobilban mi történt az akkori napokban. A Transzfogarasi autóút valóban le volt zárva, az alagút bejáratánál medvenyomokat láttunk a 2 méteres hóban. Csodálatos időnk volt, angol turistákkal és erdélyi szászokkal barátkoztunk a hegyen. Volt egy helyi magyar srác (Árpi), aki simán ugrotta a szaltót léccel és állítólag válogatott kerettag is volt akkoriban. Röviden: csodálatos kaland, de érdemesebb tavasszal menni, akkor is van 7 méter hó a kuloárokban és a vízesés alatt, a patakon lévő havon átsielni is egy életre szóló élmény! Viszont marha kemény munka a felmászás, és az oxigénhiány is próbára teszi az embert!
Jó Havat!
Üdv/Szalontai Tamás (monosi.hu )
Szali
2005.07.12.
Na megjöttem a Fogarasi havasokból és számomra nagy meglepetésre jó sok hó volt de csak foltokban! Végállomásunk volt Cabana Bálea (Bilea tó) ahol a Transfogarasi Országút alagútjának erdélyi végénél még most is egy-két ember síelt és snowboardozott! Nagy meglepetésemre egy egészen jó állapotú Leitner ratrakot is láttam!