esslegg
2020.03.01.
Tegnap csúsztunk itt egy napot. Budapest M1/M7 kivezetőtől kényelmes tempóban 3 óra az út a parkolóig. 8.20-as érkezésünkkor már kezdtek gyülekezni a sielős társak, de a szombat és a viszonylag jó idő ellenére egész nap tömegmentesen lehetett csúszni - ebből a szempontból a hely valóban jó alternativája Stuhleck-nek. Az előző két napban leesett 20 centi hó jót tett a pályáknak, az első 1.5 órában tökéletes havon tudtunk menni, kompakt volt és jól tartotta az iveket. Utána azért elkezdődött a buckásodás, főleg az összeszűkülő részeken.

Maga a pályarendszer nem nagy, ha működik mindhárom hosszú lift, az ülős és a 2 csákányos (nekünk ment), akkor gyakorlatilag két hosszú pálya van:
(1) a Sonnkogel csákányos melletti 14-10/7 kombináció, ami egy jó carving pálya mind lejtésben mind szélességben (de tegnap az egyik részén helyi csapatok tűztek pályát, igy az délelőtt le volt zárva), de a liftjének vannak meredek szakaszai, igy felfelé is munkás,
és (2) az ülős lift "melletti" 5-11&13 vagy 5-4&3&2, amiben azért elég sok a szűkebb átcsúszó ill. katlanszerűen összeszűkülő szakasz.
Ezeken kivül még a piros 6-os egy értelmezhető és jól sielhető pályaszakasz.
A Brunnalm csákányos tetejénél lévő fekete pályák (11,12) nem úgy tűntek, hogy működnének, kezelve legalábbis nem voltak, ugyanakkor kellő hó esetén freeride-ra szuperek, ahogy a 15-ös, skiroute névvel jelölt pálya is. Ezeken tegnap egész jókat mentünk, és az erdőben is sikerült jó útvonalakat találni.
A pályajelöléseket egyébként úgy tűnik, rendezték, a kitáblázások alapján könnyen el lehetett igazodni az amúgy sem óriási terepen.

Én is meg tudom erősiteni, hogy ebédre a Pflanzlhütte (lent, az út másik oldalán) jó választás, hatalmas adag bécsi szelettel és mérsékelt árakkal.
Fent, az 5-ös pálya mellett pedig kinyitottak egy fabódét, zenével-italkinálattal-kiülési lehetőséggel az erre vágyóknak, amivel láthatóan sokan éltek.

Ami még feltűnő volt, az a nagyon sok sitúrázó: legalább 100-at láttunk a nap során, ahogy másztak fel a Hohe Veitsch csúcs irányába, ill. húzták a nyomokat lefelé jövet a hegyoldalba a liftek feletti részeken. Lentről pedig egy külön turistaúton tudtak felmenni a liftek tetejéig, nem pedig a pálya szélén, ahogy sok más terepen. Laikusként úgy tűnik, erre a stilusra talán még nepszerűbb is a hely, mint alpesi sielésre és snowboardozásra.

Összességében, 1 napos csúszásra ár-érték arányban szerintem versenyképes alternativa Brunnalm.
makaigyozo
2019.03.20.
Januarban voltam Brunnalmon(Hohe Veitsch), Stuhleck utan,es nagyon bejott! Vasarnap volt, tele a parkolo, foleg osztrakokkal, de nem ereztuk zsufoltnak a terepet. A taj csodalatos, a palyak jol karbantartottak, valtozatosak , egyetlen szepseghiba,hogy nem hosszuak. Tartottunk tole, hogy keves lesz az a 1o\12 km, de nagyon jol sorakoztunk, rengeteget siztunk. A penztarak alatt van egy kis hutte, azt azert emelnem ki, mert osztrak viszonylatban olcso arak mellett jo minosegu eteleket, rendkivuli adagokkal szolgalnak fel, pl a becsiszelet ekepeszto, alig birtam elfogyasztani....
RM
2018.02.18.
Szombaton tömeget kerülendő mentünk ide Semmering helyett. A mostani hóviszonyok mellett mindenkinek ajánlom. Nagyon klassz kis terep, főleg gyerekekkel. "Egyközpontú", az összes pálya a 4-es ülős aljába visz. Az erdőben vannak kis zeg-zugok, amiket imádtak bejárni a srácok és a liftből még láttuk is őket hébe-hóba. A pályák többsége piros (sötét kék). Sorállás semmi még szombaton sem. Az út alatti étteremben (le kell sétálni hozzá kb. 30m-t) óriási a Bécsi és nagyon finom. :-) Árak is normálisak ...
RM
2016.12.20.
19-én hétfőn síeltünk itt fél napot. A hó meglepően jó volt, előző éjszaka is esett pár centi.

Ami nyitva volt:
- Kis varásszőnyeg (ingyenes)
- Egy kis tárcsás lift, kék pályával
- Az ülős lift, 2 útvonalon lehetett lejönnni kék pályákon.

A fekete, piros pályák és a két csákányos sajna nem volt nyitva. Igazából gyerekkel tökéletes volt. 8 éves lányomnak nagyon tetszett az egyik hosszú kék pálya. Ülős aljánál egyből kellemes kis hütte.

Tömeg persze semmi. Beszélgettem síelőkkel, azt mondták a tartományi síszünet hetében vannak csak többen. Egyébként nyugis hely.

Mi 3 órás jeggyel síeltünk 10:05-14:20-ig. Ez jópofa jegy, minden megkezdett óra előtt lehet szünetet tartani, az nem számít. pl. Első leolvasás után 59-perccel még becsekkolsz, felmész lecsúszol. Elmész kávézni a kuponnal féláron - kávé és süti - mondjuk mi kupont nem kaptunk, de elvben jár. Aztán visszamész és még van 2 x 1 órád. Itt újra tarthatsz szünetet 59 perc után, mi pl. ebédeltünk ... (Felnőtt 26EU, gyerek 13,5EU)

Családoknak kisebb gyerekkel, kezdőknek szerintem ideális.
szucstamas
2014.01.04.
A január eleji "hóválság" és a várható tömeg miatt inkább ezt a kisebb síterepet kerestük fel. Igaz fél 11- re a Veitsch parkolója is megtelt rendesen, de a sziklás hegyek látványa és a ragyogó napsütés azonnal jó kedvre derített mindenkit. A 4 ülésesre talán 1 percet kellett várni, fent aztán a kilátás még szebb és a pálya felső része is kellemes. A sípályák jelzését még mindig nem oldották meg, így aztán kisgyerekkel sikerült a kékből- feketévé alakuló pályán ledöcögni. A pályák vonalvezetése tényleg szép. Talán egyetlen gyenge pontja a területnek az 5- ös és a 6- os pályák összetalálkozása, a felvonó alatt, ami egy kisebb csőszerű völgybe ér össze. Mindenki itt jön le és a völgyecske egyik fele délutánra jeges, a másik oldala pedig buckás lett. A gyerek pálya felvonókezelői (lányok!) nagyon aranyosan segítettek minden gyerkőcnek- persze velem is figyelmesek voltak, amikor gyengélkedni kezdtem a nap végére.
Ha valakinek nincs kedve a Semmeringi tömeghez és beéri kisebb pályákkal, akkor ide érdemes jönni- és csak fél órával kell többet autózni.
A gyerekpálya feletti felvonó nem működött- talán a hóhiány miatt.
calcio
2013.01.21.
A hétvégén ezt a síterepet választottuk. Az utak jól járhatóak, vizesek voltak. Mire kíértünk a felső parkoló már tele volt és az alsóban is szép számmal gyűltek az autók. A pályán illetve a liftnél szerencsére nem érződött a " tömeg". 1 percnél nem kellett többen várnunk. A pályák hibátlanok voltak, igaz délutánra kicsit olvadt, de még belefért! Nagyon hangulatos helyet ismertünk meg. A pályák nem hosszúak illetve szélesek, de azért jól síelhetőek és változatosak. Leginkább az 3-4-5 pályákon síeltünk. A 11-es nem volt elkészítve, ezért azon csak egyet csúsztunk. Összességében egy nagy "helyes" síterepen jártunk.
1 negatívum van (igaz nem egy nagy pályarendszer), hogy sehol egy tábla, hogy milyen pályán vagyunk.
SonKöl
2012.02.29.
Szervusztok!
Szombaton eljutottunk erre a síterepre. Kíváncsiak voltunk mit tud ez a terep, a maga 10km-es rendszerével és 1500m magasságával. Nos, maximálisan elégedettek voltunk!
A pályarendszer magja egy vadiúj, igaz szélvész gyorsnak nem nevezhető 4ülős felvonó. Ezen kívül még 2 csákányos lift szolgálja ki a pályarendszer nagy részét.
A kezdőtől a haladó szintig mindenki megtalálja a magának megfelelő pályát, még pályán kívüli lehetőségek is vannak, s megfelelő hóviszony esetén talán itt-ott még az erdő is megpróbálható.
A pályarendszernek egy szűk keresztmetszete van, ahol minden pálya összefut, s mely ugyan rövid, viszont meredek, s délutánra még ki is buckásodott (nem egy helyen fél méteres buckák voltak). Ez utóbbi oka alapvetően az időjárásban keresendő, hiszen szombaton gyönyörűen sütött a nap, már-már tavaszias idő volt, így olvadt.
A jobb felső csákányos felvonó melletti pálya (7-2-6 jelű) kimondottan élvezhető, megfelelő meredekséggel és kellő szélességgel. A bal oldali 10-es fekete igazából meredekségét illetően piros, max. a nehézséget az jelentheti, hogy kezeletlen és szűkebb a pálya.
Összességében nagyon kellemes napot töltöttünk el, és akár egy hétvége eltöltésére is ajánlható ez a terep (alapvetően kezdő-középhaladó síelőknek). Sopronból kb. másfél óra, betartva a sebességhatárokat.
csabeszka
2011.01.04.
HaliHÓ! Ma voltunk ezen a (magyaroknak) eldugott pályán, 120 km-re Szombathelytől.Hihetetlen, hogy a határ közeli pályákhoz képest (pl. Mönichkirchen) itt mennyi hó volt a pályán (és a pályán kívül) is. Nem mű, hanem rendesen havasak (hóbuckásak!) voltak a pályák. ,,Cserébe" viszont itt is annyian voltak, mint a mák (természetesen szinte csak osztrákok, egyetlen magyar rendszámot sem láttam a parkolóban-pedig kerestem:-)). A pályák változatosak voltak-hosszúak és jó lejtésűek, viszont a tömeg nyilván hamar buckássá avatta a pályát. Persze némi jég is volt rajta, de ez elhanyagolható! volt. A pályák érdekessége, hogy abszolút nem mondható rá az egyenletes lejtés, inkább olyan volt mintha hullámzódna lefelé. Szélesnek ugyan nem mondanám őket, de azért keskenynek sem. Mindenesetre érdekes, hogy az ünnepek után is ennyien kijöttek ide. Én jó szívvel ajánlom ezt a pályát haladóknak is 1-2 napra.
Stani
2010.05.31.
Brunnalm nyáron, pontosabban ilyenkor késő tavasszal is csodaszép. Igaz mostanság az idő inkább kedvez egy freeride-nak a gleccsereken, mintsem túrázásnak a hegyekben. Vasárnap Vassy-val a Veitschalpéra indultunk, 9 óra előtt már a Scheikl fogadó előtt (Sonnkogel lift) pakoltunk ki a kocsiból, majd a Sonnkogel melletti sípályán indultunk felfelé.
A Lahnbodennél egyre meredekebbé vált a terep, végül az 1860 méter magasan fekvő Graf Meran háznál lyukadtunk ki, ahonnan tovább haladva a Veitschalpe legmagasabb pontja, a majd 2000 méteres Hohe Veitsch volt a cél. A menedékház és a csúcs között még kiterjedt hómezők és hónyelvek nyújtózkodtak. Bár most sílécet nem vittünk, jó volt látni, hogy rajtunk kívül is vannak fanatikusok; kisvártatva egy hölgy csúszott le firngleiterével (hasonló, mint a big foot).

A csúcstól a gerincen haladtunk tovább a Bärentaler Wand meredek sziklafalai felett. Pompás látványt nyújtott a meredeken mélybe szakadó sziklafalak és kuloárok sokasága. Kicsit távolabb Wildklamm markáns gerince kísérte utunkat. A távolban magányos faházikók tűntek fel a végtelen fennsíkon; a Seeboden hütte. Előtte még egy rövid kitérő a felette magasodó Seeboden csúcsáig, közben az idő is rosszabbra fordult; erős szél, leszálló köd és intenzív eső elől a Seeboden hütte adott némi menedéket. A hütte előtt két kis tavacska áll, amik a csapadékvízből és a felettük elterjedő hómezőkből táplálkoznak. A víz jelenléte errefelé nagyon ritka, hiszen egy mészkőfennsíkról beszélünk, ezért is volt meglepő.

Mivel az eső csak nem akart elállni és a hőmérő mindösszesen 4 fokot mutatott jobbnak láttuk, ha vissza indulunk a Graf Meran ház felé. Csak később derült ki, hogy hiba volt, ugyanis bő fél óra után elállt, s mire a Lahnbodenig értünk már a Nap is kisütött.

Igaz nem éppen azt a napsütéses & kék ég időt fogtunk ki, de így is megvolt a hangulata a sejtelmes köddel, a hegyeket, völgyeket beterítő felhőfoszlányokkal, és a sötét ég miatt a zöld megannyi árnyalataiban pompázó mezőkkel, erdőkkel.

Mindez képekben:
Koty
2010.03.28.
Brunnalm ma:

"Alm platsch" Napsütés, szélcsend, meleg. A pályákon vizes, nehéz hó, ember alig-alig, a medencé-nél/ben őrültek tömkelege.
Haverok, buli, fanta(-sztikus hangulat)
zsuri
2010.02.28.
Igaz egy hét késéssel, de úgy gondoltam megírom a brunnalmi tapasztalataimat. Többek ajánlására választottuk ezt a terepet, mint Stuhleck lehetséges alternatíváját egy napra. Nem érkeztünk túl nagy elvárásokkal, tudjuk mit jelent a 9km sípálya, de szerettünk volna egy jót carvingolni kevés sorbanállással.

A kevés sorbanállás az megvolt, de a carving sajnos nem jött össze: szerintem a terep adottságai miatt sem igazán alkalmas nagy ívű kanyarokra, ezt még csak tetézte a sok ember a pályán és a rossz hóminőség. Lehet, hogy ez utóbbi nem általános és az előző napok meleg időjárásával és éjjeli fagyokkal magyarázható, de mi ezt tapasztaltuk.

Hogy miért nem igazán alkalmas carvingra? Mert a 9km nagy része keskeny erdei kacskaringós pálya, ha pedig mégis elég széles lenne akkor vagy katlanszerű a pálya vagy dől féloldalra, esetleg a pálya felénél egy 1.5m-es szintkülönbség van. Persze még így is lett volna egy-két jobb szakasz, de ott már de. 11-kor hókása volt.

Én alpin snowboarddal voltam, a barátom sível. Az első kör után leraktam a GS lapomat, mert láttam az itt használhatatlan és elővettem a kisebbik lapomat. Mindketten egyetértettünk, hogy a pályarendszer mintha koncepció nélküli lenne, ahogy esett úgy puffant. Azon viccelődtünk, hogy ha adnának egy földmunkagépet, a nyáron szívesen alakítanánk egy kicsit a terepet.

Nyilván teljesen más, ha valaki közvetlen hóesés után érkezik és egész nap a szűzhóban tudja nyomni - erre tényleg élvezetes lehet ez a tagolterep, én is szívesen kipróbálnám egyszer, de carvingra közel sem ideális, ilyen célra számomra nem alternatíva Stuhleckkel szemben.
pannas
2010.02.27.
Halló, ma voltunk Brunnalmon, röviden róla:
Időjárás: napsütés, némi fátyolfelhő, néha egy-egy erősebb széllökés, de egyébként szélcsend, 3-5 fok pluszban.
Pályák: reggel jól előkészítve, délelőtt prímán síelhetőek, délutánra (14:00-tól) ahol nap érte ott olvadt és buckás, de nem vészes. Ahogy az okosok szokták mondani: "ilyen pályán is meg kell tanulni síelni" :)
Felvonók: 0 perc sorbanállás, két csákányos pályája néhol igen meredek és eléggé jeges volt, egyszer sikerült is az egyikből kiesni és visszacsúszni pár métert. Dominó nem volt :)
A Pflanzlhüttében (lenti parkolónál) a smarni isteni finom, birsalma szósszal.
Utazás: Győrtől autópályán és utána hegyi úton kényelmesen 2,5 óra.
Negatívum: több verseny is volt, de a pályalezárások lent a pénztárnál egyáltalán nem voltak előrejelezve. Volt amikor belefutottunk egy lezárásba, de visszaút nem volt :(
Összességében kellemes síelős nap volt, jó kis pályán, a korábbiakra kontrázva, tényleg jó kis alternatíva egy napos kiruccanásra.
vasssy
2010.01.18.
Ma itt csúsztunk, ez volt az első igazi porhavas csúszásom október 18. óta! Valószínüleg tegnap este óta havazott és abba sem hagyta amíg eljöttünk. A folyamatos hóesés nem járt köddel, a szél is csak néha támadt fel jobban, szóval igazi jó síidő kerekedett és ezt ki is használtuk ahogy tőlünk tellett.

Ebédelni a Pflanzlhüttét választottuk a kellemes emlékek miatt és most sem csalódtunk. :-) Amint meghallottak minket egymás közt beszélni, hoztak magyarnyelvű étlapot. Ez tavaly még nem volt.

Ebéd utánra aztán szinte csak mi maradtunk a pályákon. Mindenki eltűnt... Legalább így ismét volt saját sípályánk néhány óráig. :-)

A Holterrinne a honlapinfókkal ellentétben teljesen jól járható volt délelőtt a 8-9 pályákat is leratrakolták, a kiálló bokortetőket eltüntették, próbaképp néhány percre elindult a Sonnkogellift is elindult, gondolom nemsokára ezeket is megnyitják, a hómennyiségen már nem múlik.
Kanyarsíklub Replaci
2009.02.28.
Halihó!

Sok - sok hó Brunnalm - on, 2009.02.27 -én, pénteken.

2 év után ismét elindultunk a felső stájer síterepre, Brunnalm - ra, (a két év előtti látogatás után nyitottam ezt a topikot). Gallus és Holló boarddal, Geri és jómagam sível szerelkeztünk fel.

Reggel 6 - kor indultunk Bp. -ről, és jónak mondható útviszonyok mellett autóztunk. Amint azonban kiértünk a semmeringi alagút első szakaszából, már kemény télben, hóesésben haladtunk tovább.

A síterepre vezető szerpentinen aztán hóláncot is kellett szerelni. Rajtunk kívül még legalább egy féltucat magyar rendszámú autó szerelt láncot.

Nagy örömmel láttam az új, (két éve még nem volt) 4 üléses liftet. A hó meg csak esett, néha zuhogott.

Kezdtük a jelölt pályákkal, és ahol lehetett, be az erdőbe, és be az új lift alá. De annyira zuhogott a hó, hogy sokszor a pályán is friss újhóban lehetett menni.

Ezek a mélyhavazások (egy idő után) nagyon tudják égetni a combfeszítőket, ezért pihenésképpen időnként csináltunk egy - egy gyors carving menetet.

Egy negyedórás ebédszünet kivételével egész nap nyomtuk.

Szép nap, "jó mulatság, férfimunka volt"!

A hóviszonyokra nem lehet panaszunk.
Ilyen havakat kívánok magunknak egészen májusig.

3 fotót itt lehet megnézni:

Üdv.:
Replaci
Agent
2008.12.15.
Szombaton bepróbáltuk ezt a pályát, kitűnő volt, friss hóval, a hivatalos megnyitónak köszönhetően ingyen reggelivel, de nagyon kevés emberrel.
Az összes pálya nyitva volt, érdekesség csupán, hogy a bal oldali csákányos bal oldali fekete pályája nem kezelt, azaz kitűnő buckázós fél-freeride terep akadály fenyőfákkal stb.:):)
Egész nap változóan ködös/tiszta időszakok követték egymást, hóeséssel. Sajnos a Veitsch nem mutatta meg magát, de napsütésben valószínűleg fantasztikus a panoráma. Hazafelé még a klingenbach-i Billa előtt az itthonihoz képest féláron karácsonyfát is tudtunk venni:):)
vasssy
2008.12.14.
Pénteken voltunk Brunnalm és nem bántuk meg. A hó egy kicsit meg volt rogyva és nedves volt, de szinte egész végig havazott, így délutánra jelentősen feljavultak a pályák. A tömeg szinte elviselhetetlen volt, mi 9en voltunk és rajtunk kívül délelőtt vagy 5en lődörögtek a pályákon, de az összlétszám délutánra kb megduplázódott. :-) Fura is volt néha, hogy rajtunk kívül más is volt a pályákon.
Az idő eléggé ködös volt, így a környéket nem nagyon láttuk, de a látási viszonyok többyire elégségesek voltak és a havazás tényleg dobott a pályák állapotán.
Ha valaki megéhezne síelés közben, ajánlani tudom az alsó parkolónál a Pflanzlhüttét. Óriási adagokat adnak elfogadható áron!
Ez egy jó kis hely. Szerintem...
minerel
2008.12.08.
Tegnap ezt a kevésbé ismert terepet választottuk mi is Stuhleck helyet és azt mondanám jól döntöttünk. Kellemes pályák, rengeteg hó, 0 perc sorbanállás, gyönyörű táj.
A hó egész nap esett és hát a fák közötti rész az fanasztikusan jó volt. Szinte egész nap ott nyomtuk a nap végére rendesen elfáradva. Valószínű, hogy visszatérek még ide sokszor hótalpakkal is felszerelve mert freeride szempontjából nagyon izgalmas helynek ígérkezik.
Nekem nagyon bejött és egy napra megfelelő hóviszonyok mellett lehet, hogy jobb és olcsóbb alternatíva Stuhlecknál
Kanyarsíklub Replaci
2007.12.03.
Szombaton síztünk és snowboardoztunk egy napot Brunnalmon. Brunnalm Bp. től 340 , Stuhleck után 32 Km. el található. Szép tagolt táj, rendezett pályák. 3 db. Csákányos lift, a leghosszabb Kb. 1 km. A pályarendszer nem nagy, mégis két ratrak állt a pénztár mellett.
Szép tagolt táj, ratrakolt, rendben tartott pályák, karbantartott liftek. Ezen a napon volt a hatóság nyitással kapcsolatos ellenőrzése. Külső szemmel nézve alapos munkát végeztek az ellenőrök.
Egész nap a sípályán száguldozott egy elsősegélyes hátizsákkal felszerelt hegyimentő. Elég jól síelt, (amit a havon csinált, az jó volt), de amit a kezeivel, az borzasztó. Úgy hadonászott a botjaival, mintha egy nem létező kamarazenekart akart volna vezényelni.
H. Péter és Gallus snowboarddal, jómagam Metron B5 el.
Először végigteszteltük az összes kezelt, és az egy db. kezeletlen pályát, (9 km.), aztán be az erdőkbe. A plusz 1 fok hőmérséklet eredményezte vizes mélyhó megnehezítette a dolgunkat, de nem vette el a kedvünket. Az ilyenkor szükséges mélyebb tartás és intenzívebb forgatás délután 3 ra már alaposan kicombosított mindhármunkat. Minden pályát és minden havat meg kell síelni, ilyen szempontból nézve jól sikerült a kirándulás.