Volt szerencsénk eltölteni egy kellemes hetes sítúrát a Grossglockner Resort síterületén Kelet-Tirolban. Egy kicsit meglepődtem azon, hogy annak ellenére hogy nincs agyon sztárolva ez a síterület többek között itt a honlapon sem, mennyi honfitársunkkal találkoztam a pályákon.
A pályák egyébként egy hegy két oldalán helyezkednek el, melyek aljában két település húzódik. Matrei a viszonylag nagyobb és forgalmasabb, és a kisebb és hangulatosabb Kals, beékelődve a hegyek közé. Nekünk Matrei-ben volt a szállásunk a Goldried Hotel mellett egy apartmannházban. A síbusz a ház előtt állt meg, és kb. 3 perc volt a kabinos felvonó (Goldried I.) mely felvitt a hegyre minket.
A matrei rész két eléggé különálló részre oszlik síelés szempontjából. Van egy fenti rész mely a hegygerincről indul (Cimaross 2621m) és több alternative lehetőséget adva síelhető be. A fenti rész egyébként kicsit egy katlanhoz hasonlítható, melyen rengeteg pályát alakítottak ki. Ami hátrány, hogy egyetlen 6 űléses buborékos visz fel csak a hegytetőre, gerincre. Emiatt itt kisebb torlódások, főleg szezonba előfordulhatnak. Hozzá kell tennem, hogy torlódás amíg ott voltam nem volt, de ez a viszonylag kevés síelő miatt lehetett csak szerintem. Ami kellemetlenebb, hogy a pálya utolsó 100 métere délre rendesen össze van túrva, hiszen aki fel akar a tetőre jutni, ide kell hogy jöjjön. Vezet egyébként le Cimaross-ról a Goldried I. kabinos felső állomásához egy kék pálya, melyet kezdő síelők is tudnának használni. Igen ám! Csak ahhoz le kellene jönnie egy kezdő síelőnek bemelegítésként egy piroson.. (11-es piros pálya)
Ahogy valaki írta, (talán bikkamokka) nem kezdőknek való hely. Egyébként az egész helyre igaz, hogy combos pirosak és technikás feketék vannak mindenfele. Egy két pályától eltekintve szép szélések! (A 12-es fekete közepe az nagyon kis keskeny, játékos) És a sítérképen jelölt 13-as piros, mely a valóságban fekete, és Kals felé visz le, az még ami egy kissé keskeny, és persze meredek..
A Goldried I. kabinos alatti rész, ahol sok pálya fut az erdőben egymás mellett vagy egymást keresztezve a rendszer másik része. Kezdőknek itt talán a fenti két kék pályát lehet javasolni. Sajnos az egyiknél tárcsás, a másiknál csákányos felvonó van..:-( És kissé rövidek is ezek a pályák.
A Talabfahrt sajnos nem játszott azon a héten hóhiány miatt, így csak a legalsó pontig Happeck-ig lehetett lesíelni. Ami nagyon tetszett ezekben a pályákban, hogy mindegyik szépen karbantartott széles carvingpálya.Még a 6-os feketén is lehet karcolni..:-)
A 2a és a 6-os kékek, összekötő pályák melyek szép erdei utakon vezetnek át.
Ami nagyon rossz: Happeck felvonó: 4 üléses buborék nélküli, és Goldried II. Felvonó: 2 űléses nagyon lassú szintén nyitott!! Ha hideg van és még a szél is fúj, akkor megkeseríti a napot..És ami a vicc: ha nem lehet a völgyig csúszni és fel akar menni az emberke a Goldried I. kabinosig hogy esetleg lejusson a hegyről a következő kálváriát kell végigjárnia! Happeck négy ülésessel fel, utána visszacsúszni Goldried II. kétüléseshez, felmenni vele majd annak a tetején két lehetőség van.Az egyik hogy kb.50 m-t túrázol felfelé a hegynek hogy elérd a kabinost, vagy visszacsúszol a tányéroshoz (Landen) és azzal jössz fel a kabinosig. Miért nem lehetett legalább az egyik felvonót felvinni a kabinosig??? Pályazáráskor szép kiss or alakult ki mindennap a tányérosnál..
És akkor a kalsi rész. A Cimaross-ról ha a másik irányba csúszol, akkor Kals felé veszed az irányt. Egy nagyon szép és kellemes piros pályán (14-es) csúszhatsz le a Kals II. Kabinos felvonó középmegállójához. Ez a pályarész kb. 3-4 km hosszú lehet. Ezután egy hosszú erdei szerpentinen kb.5km. kell lecsúszni Kals felé. Egyébként állítólag a Cimaross tetejéről lecsúszni kalsba 11 km. A Kals-ba vezető kék 15a vége egy igen kellemes kék carving pálya! Elképzelhető.Kezdőknek maximálisan ideális.Pici lejtésű és széles! Bár érthetetlen okokból a két kals-i kék pályát kiszolgáló felvonóból egyik sem ment.Jó minőségú hó volt pedig. Valszeg spóroltak. Ezen a részen meg talán jó ha harmada van annak a tömegnek ami odaát a matre-i részen volt. Zárva volt egész héten a Gschlöss nevű beűlős is. Egyedűl itt a Blauspitzre menő két felvonó üzemelt!Az itt lejövő pályák nagyon szuperek!!A 17-es és folytatása a 19-es feketék megérdemelten a carvepiste exclusive nevet kapták! De a pirosakra sem lehet semi rosszat mondani. Szép lejtésű és vonalvezetésű panorámapályák. Öröm rajtuk siklani! Nekem a kalsi rész egyébként jobban tetszett.
Többször volt olyan hogy kora délután lezárták a fenti pályákat a nagy szél miatt. Nos aki akkor a Kals-I részen síelt, nem tudom hogyan jött viszza Matrei-be.Egyébként sokszor logikátlanul tettét mindezt, mert másik alkalommal mikor tényleg még zordabb volt az idő, akkor meg vidáman jártak a felvonók!
Összeségében tetszett nagyon a hely, nagyon szép a panorama, és fantasztikusan jó hogy bármerre tekint az ember mindenhol háromezer környéki hegyet lát,- és ha tiszta az idő akkor még a Grossglockner csúcsa is látható! Talán a felvonók logikátlan logisztikája zavaró egy picit, de viszonzásul egy nagyon szép síterepet és természeti látványosságot kapunk cserébe!Csak ajánlani tudom!Fényképeket töltöttem fel, a síterülethez tartozó weblapon, vagy a galériában meg lehet nézni!Azért egy két képet még rakok ide! :-)