Quarius
2013.02.16.
Les 2 Alpes-on voltunk egy hetet és utolsó napra jöttünk át LaGrave-ba. Bár vezetővel akartunk menni, de ez végül elmaradt, ugyanis a túra napjára lezárták a hágót. Sőt utána minden nap le volt zárva, de az interaktív térképen láttuk, hogy jár a felvonó, így aztán úgy döntöttünk, hogy utolsó napon átkocsizunk LaGrave-ba és felmegyünk magunk a hegyre. Így vezető nélkül 4-en vágtunk neki a túrának. Kicsit aggódtam, hogy jó ötlet-e ez vezető nélkül, főleg amikor a kabinoknál megláttuk, hogy itt bizony az emberek többsége ABS-el és kötéllel szaladgál, de mindenkit meg kell, hogy nyugtassak a hely messze nem annyira veszélyes, mint ahogy azt ez a fórum sugározza. Ha valaki rendszeresen jár a pályákon kívülre, akkor itt sem fog lehetetlen feladattal találkozni.
De térjünk a helyszínre. 1350-es alsó parkolóba érkeztünk, ahonnan könnyedén bejutottunk a felvonóba, ami 2400-ig vihet fel, itt a felvonó épületén belül lehet átszállni a második felvonóba és az visz fel egészen 3400-ig. Fent gyönyörű idő, hangulatos hütte és hihetetlen kilátás fogadja az ide érkezőt. Lefelé jobbra és balra lehet indulni és az irányon a későbbiekben nem is nagyon lehet változtatni, ugyanis egy hegy gerinc fut végig középen. Mi mindig balra indultunk, de egyszer átmentünk a másik oldalra is. Azon az oldalon kevesebben járnak, cserébe ha rossz irányba csúszol sétálhatsz. Viszont ha szépen kiszintezed a szélét akkor fergeteges porhóban síelheted meg a hegyoldalt. Szerencsére a másik oldalon is lehetett friss részeket találni. Nekünk a bal oldal jött be jobban, ott találtunk több útvonalat is ahol le lehetett csúszni és az erdő is nagyon élvezetes volt a maga kis zegzugos részeivel. Én a magam részéről mindig az érintetlen területek kerestem és szerencsére találtam is, bár sokkal jobban le volt járva, mint amire számítottam. A felvonónál sor nem volt maximum egy 5-ös kabin ment el a másodikba mindig bejutottunk. A helynek egyébként van egy sajátos aurája. Egyetlen felvonó van. Nincsen nyüzsgés, táblák, pályák, úgy egyáltalán azt az egyetlen felvonót kivéve semmi sincs mint ami egy pályán van. Csak a hegy. Nekem nagyon megtetszett a hely hangulata. De ennek a bejárásához sokkal több idő kell egyetlen napnál. Remélem még visszatérek ide.
Falcon888
2010.02.19.
Hali,
írtam 1 beszámolót La Grave-i kalandomról az egyik spanomnak. Megosztom veletek is hátha kíváncsiak vagytok rá. Ime:

"...na szóval az volt a helyzet hogy kiértünk Puy-be szombat este és már az úton eldöntöttem hogy idén nem balfaszkodok és tutira elmegyek La grave-ba ha törik ha szakad. találtam a neten 1 csapatot akik azzal foglalkoznak h vezetnek LG-ba. nemkell ecsetelnem h miért van ott rájuk szükség. vasárnap csúsztam puy-be és hétfőn reggel kocsiba pattantam és elmentem LGba felmérni a terepet és bejelentkezni a vezetőkhöz. kicsit beszoptam mert dél körül értem oda de csak reggel és este 4-6 ig vannak az officeban. úgy döntöttem ha már ez a nap erre van szánva akkor visszajövök 4 re h tudjak velük beszélni. csavarogtunk 1 kicsit és 4re visszamentem és lebeszéltem h csütörtökön jövök csúszni. visszamentük puybe és elkeztem ****re edzeni hogy legyen kondim. csináltam minden nap, csak a fekete pályán, pálya mellett hosszukat és sokokat csúsztam.

és akkor eljött a csütörtök. persze előtte beparáztattak h pont csütörtökön lesz szeles és hideg idő és készüljek -20ra, nagy szélre és -30as hőérzetre. természetesen nem a franciák hanem a magyarok voltak. de aztmondtam pont leszarom milyen idő lesz. megyünk az úton és tényleg volt szél meg hóátfúvás az úton de ezért már nem fordulhattam vissza. szóval reggel 8.45 kor volt jelenés LGba, én és 1 másik snowboardos kaptunk 1 vezetőt, csipogó fel, Galaxy bérlet intéz és indultunk fel 3200re. elsőre tényleg hideg volt de ezután már egész nap nem éreztem hideget se a pályán se a hegytetőn és nagyon szép időnk volt. csatolás és indultunk az első körre. készültem rá h a pálya nehéz lesz így nem ért meglepetésként a kb dupla fekete szerű pálya. sajnos gyorsan egyértelművé vált h, mivel 15 napja nem esett hó, sok púder nemlesz. kemény volt a hó néha jeges, köves és nagy buckák. ennek ellenére zseniális volt, marhára élveztem. mentünk árkon-bokron, erdőbe és a végén durva buckás rész a felvonó előtt. de nem csúsztunk le az aljáig csak P1 1800ig és ott újra beszáltunk a liftbe. indultunk a második körre egy másik útvonalon de itt nagyon hosszan kellett a végén 1irányba csúszni fákközt buckás úton és ez nagyon odabaszott. ezután ebéd a fenti hutte-ben és irány a harmadik kör. és eljött a igazi kíhivás ideje. megint új útvonal egy átjáróval neve Patu. az átjáró kb 1 úttestnyi széles volt 2 sziklafal között és durván meredek. sok hely nem volt a fordulóra. félig jutottam le és ki is ment a deszka alólam és hason csusztam le majdnem az aljáig. mentünk tovább és a vége megint ugyanaz mint a második körben és ez teljesen kikészítet. kivette minden erőmet. úgy elfáradtam mint még soha. legszvesebben nem mentem volna fel a 4dik körre mert már éreztem h nemlesz elég erőm lejönni úgy elfáradtam 3 csúszásba. de mivel 4 volt betervezve, nem mondtam nemet. mondom nemlehetek annyira puhány, hogy még 1szer ne tudjak lejönni. utolsó körön középen jöttünk és kellemes volt a pálya nem volt különösebben nehéz de úgy kellett koncentrálni minden kis mozdulatra mint még soha. a fáradság miatt. néha egy egyszerü forduló, vagy él emelés nehézséget okozott és hülyeségek miatt is elestem. sok pihenővel és megállóval lecsúsztunk teljesen a hegyről és szerencse nem volt sok erdős, egy élen menős rész.

szóval ennyi volt. összeségében annak ellenére is ,h nem volt púder, ****JÓVÓÓT!! csodálatos feelnig a total off-piste érzés, h akármerre nézel nincs egy kezelt pálya se. nagyon kevesen voltak a hegyen így szinte egyedül csúsztunk, sziklák, jégfalak közt, erdőbe, hegygerincen, átjárók közt. leírhatattlan élmény. ha lehetne csak itt bordoznék és sehol másol.
..."
magyarvandor
2008.10.28.
Sziasztok!

Én már elég sokszor jártam, La Grave-ban. 1400m-ről lehet felmenni 3600m-re ahol valóban össze van kötve Les 2 Alpessal és a síbérlet is jó oda, meg a L2A bérlete is ide, de valójában azért két külön síterep.
Ha régóta nem esett hó bárki síelhet itt aki magabiztosan mozog fekete pályákon is. A nehézség sokkal inkább a tájékozódás, hiszen egyáltalán nincsenek sípályák, és ha az ember nem tudja, merre megy csak a nyomokat követi, simán belefuthat abba, hogy egyszer csak egy 10 m magas szikla tetején találja magát, ahonnan le kell ugrani, és nincs visszaút, továbbá, ha sok a hó akkor azért jó ha az embernek van megfelelő mélyhavas rutinja. (Nagy lavinaveszély esetén lezárják a hegyet, de azért a lavinacsipogó használata itt alap) Ha valaki úgy érzi, hogy elég nagy tapasztalata van a pályán kívüli síelésben, akkor viszont Európában az egyik legjobb helye. Elsőre azt javaslom, hogy menjen az ember Les 2 Alpesra, és menjen át pár napra, amikor nyitva van fogadott vezetővel aki felméri a sítudásodat és neked megfelelő útvonalakon lekalauzol, aztán fokozatosan meg lehet ismerni a helyet. Amúgy nem kötelező a vezető és nem mérik fel a sítudást.
Ami még fontos lehet, hogy akit érdekel a freeride ezen a szinten fogadja el, hogy a léc fogyóeszköz, mert bizony elég sok kővel lehet találkozni amik megbújnak a hó alatt (ez megúszhatatlan). A másik, hogy az ösvények lejjebb összefutnak és ott erősen kibuckásodott erdei utakon ahol nem árt a jó fizikai állapot, ez is nagyon jó, de nem csak arra lehet számítani, hogy hatalmas szűzhavas hegyoldalakon csúszol, feljebb persze ez is meg van.
A felvonóval kb 40 perc a faluból a csúcs de ennyi pihenő kell is két csúszás között, továbbá ki lehet szállni a félállomáson, és lehet csak odáig csúszni is(csak a nap végén szoktunk lecsúszni a faluig.