Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡
ROVATOK    HÍREK    HÓJELENTÉS    WEBKAMERÁK
TÉLI SPORTOK    FELSZERELÉS    GALÉRIA
JÁTÉK    AKCIÓK    FÓRUM    SZAKÉRTŐK
h i r d e t é s
SÍTEREPAJÁNLÓ
Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn
Ausztria egyik legnagyobb összefüggő síterülete - 270 km
Mariazell
Határhoz közeli síélmények:
3 síterep egyetlen bérlettel!
Maribor - Pohorje
Határközeli szlovén síterep Budapesttől csak 3,5 órára!
UTASBIZTOSÍTÁS -10%
KÖVESS MINKET!
facebook twitter googleplus youtube instagram

Élménybeszámolók: La Plagne síterep leírás cikk fotóalbum videó fórum

Értékelés:     
    
Átlagos érték 185 szavazat alapján 4.8.
Alább a síterep fórumából kiemelt írások olvashatóak.
2019.02.10. k-balint
2019 februárjának első hetében síeltünk a Paradiski régióban, és nekem nagy csalódás volt a terep, főleg a toplistás helyezés és a nagyon pozitív beszámolók után. Biztos, hogy nem fogok visszajönni. Ha nem azt számítjuk, hogy hány kilométer a pálya és milyen a hó (mert az tény, hogy ebbe a kettőbe lehetetlen belekötni), akkor nekem eddig ez a terep tetszett a legkevésbé Franciaországban.

Mik voltak a problémáim?

1.) Hatalmas a tömeg. Egy héttel még a főszezon és a francia síszünet előtt jártunk itt, ennek ellenére több napon keresztül az élvezhetőség határáig voltak tele a pályák és a felvonók. Nem is a felvonók jelentik a legnagyobb problémát, mert azokból rengeteg van, a tömeghez képest egész gördülékenyen veszik fel az embereket, bár így is volt, ahol fél órát kellet várnunk. Nagyobb baj, hogy a pályák is mennyire tele vannak, így ahelyett, hogy élvezni lehetne a csúszást, folyamatosan a nagyon eltérő tudású embereket kell kerülgetni. Ez valószínűleg a hatalmas mérete miatt messze földön híres pálya hátránya (külföldről is rengetegen választják ezt a terepet: sehol máshol nem találkoztam ennyire sok külföldivel.)

2.) Nem megfelelő a táblázás és a térkép sem. Hiába vagyok gyakorlott a térképes útvonaltervezésben, itt még a hatodik napon is volt, hogy eltévedtünk. A táblákon túlnyomó többségben - főleg a La Plagne-i oldalon - értelmetlen módon nem a sípálya neve van kiírva, hanem csak az, melyik falu/körzet felé vezet, noha a síelőket az esti hazajutást kivéve nyilván alapvetően az érdekelné, merre folytatódik a pálya a talpuk alatt. Ráadásul mindezt úgy, hogy van kereszteződés, ahol jobbra is és balra is konkrétan ugyanaz a két tábla szerepel, mert mindkét út végül előbb-utóbb ugyanarra fut be, de ezzel marhára nem vagyok kisegítve, ha én X pályát szeretném követni. Ráadásul rengeteg az olyan érthetetlenül buta megoldás, hogy például a kereszteződésben már csak oda van kirakva a két irányt jelző tábla, ahol az egyik irány már nem elérhető, vissza kéne gyalogolni hozzá. Emellett a térképen rengetegszer nem is szerepel a pályák neve, ha túl rövid ahhoz, hogy kiférjen, így csak tippelni tudsz, melyiken is kéne indulnod. A jó táblázás hiánya például a két szakasz közti átjárásban is feltűnő: ha az ember Plagne-ba hazatérve leszáll a két hegyoldalt összekötő Vanoise Expressről, mindössze annyi segítséget kap az akár még egy óráig tartó hazajutáshoz, hogy egy darab táblán annyi van kiírva, hogy "La Plagne: jobbra", semmi több, ráadásul egy ponton ezek a táblák is eltűnnek. Vagy ugyanez a másik oldalon: az ember kinéz a térképen egy utat a Vanoise Expressig, és egy ideig valóban szerepel is a táblákon, hogy a kereszteződésekben melyik irány vezet erre, majd egyszer csak egy újabb kereszteződésben már egyik irányhoz sincs kiírva a Vanoise (pedig jó irányba mentem, mint utóbb kiderült).

3.) A rengeteg vízszintes szakasz. A térképen csak egy helyen (a Vanoise Expresshez vezető Route des Bauches pályán) van jelölve a 0%-os dőlésszög, de ennél sokkal gyakoribb, hogy egyszerűen a pálya közepén elfogy a lejtő, és botozni kell - nekem hat nap után masszív izomlázam van a tricepszemben a rengeteg botozástól, sőt La Plagne-ban a Pravendue pályán nem botozni kellett, hanem lecsatolni, mert az amúgy is lankás pálya egyszer csak elkezdett több száz méteren keresztül felfelé (!!!!) vezetni. Ráadásul számomra érthetetlen okokból itt nem használják a Franciaországban pedig bevett zöld pályás jelöléseket az igazán lankás, kezdőknek is ajánlott pályákra, így ha nem ismered a terepet, nem tudhatod, melyik kék pálya lesz élvezetes lejtő, és melyik semmilyen élményt nem adó, épp csak nem vízszintes túraút (ilyenekből a legtöbb talán a Les Arcs-i régió átvezetői szakaszainál van, de Plagne is bővelkedik bennük).
4.) A kevés hosszú piros pálya - ez főleg a La Plagne-i oldalon baj a haladók számára. Rengeteg a kék pálya (bár ezek sem mind jók, lásd fent), de az egybefüggő pirosból alig akad. A Les Arcs-i oldalon jobb a helyzet, de Plagne-ban szinte teljesen hiányoznak az olyan szakaszok, amelyeken egyhuzamban lehetne hosszan csúszni: a L'Aigle, a Myrtille, a Reches ilyenek például Arcs-ban, ráadásul ezek közel is esnek egymáshoz, Plagne-ban rövidebbek és sokkal távolabb is esnek egymástól az egybefüggő piros pályák.

5.) Ha ez furcsán is hangozhat: az emberek. Talán a zöld pályák hiánya, talán a terep túlzott népszerűsége miatt lehet, de az is lehet, hogy csak nekem volt pechem, de soha nem éreztem ennyire problémásnak, hogy mennyien csúsznak a tudásuknak nem megfelelő pályákon, ezzel jobb esetben csak feltartva, rosszabb esetben veszélybe sodorva másokat (a hóekében, faltól falig íveket húzó emberekre gondolok a legmeredekebb piros pályákon, még azokon is, amelyek elején konkrétan ki van írva, hogy kizárólag haladóknak - ld. a Bois-t La Plagne-ban), és hogy mennyien csúsznak egyszerűen felelőtlenül, másokra nem odafigyelve.

Néhány hasznos infó, ha valakit nem sikerült lebeszélnem :) (De viccen kívül: aki még nem volt, inkább Brianconba menjen, hiába kisebb valamivel az a terep, minden tekintetben sokkal élvezetesebb.)

Mi Plagne Villages-ban laktunk, és mindkét pályára kiterjedő bérletünk volt. Ma már nem így választanék: a Les Arcs-i oldal a haladó síelőknek sokkal megfelelőbb, inkább ott foglalnék szállást, vagy legalábbis közelebb a Vanoise Expresshez. (Ahhoz, hogy elérjük az utolsó, 16:55-ös felvonókat Plagne Villages felé, leges-legkésőbb 16:00-kor fel kellett szállnunk a Vanoise Expressre Les Arcs-ban.) De ha valakit mégis La Plagne érdekel jobban, teljesen megfelelő volt az itteni szállásunk a Pleine Sud nevű házban, egy aprócska, de jól felszerelt kétágyas szoba egy kihajtható kanapéval. (Pároknak érdemes valahogy érdeklődni, ha ugyan lehet: volt, akinek peche volt, és emeletes ágyas szobát kapott a párjával.) A ház ajtajától két méterre ott volt az Aoullets felvonóhoz vezető pálya, így a reggeli indulás nem is lehetett volna egyszerűbb. A menetidőről: Plagne Villages-ból a Les Arcs-i legmagasabb csúcs, az Aguille Rouge egy zsúfoltabb-sorbanállósabb napon 3 óra és 12 perc alatt volt elérhető, erről tudjatok, mielőtt nekivágtok.

Az átjárásról a két rendszer között (ha már ők maguk nem nagyon segítenek):

- La Plagne-ból a Vanoise Express felé először a Bellecote nevű központhoz kell eljutni (ez Plagne Centre-ből egy felvonózással elérhető pl. a Mira és a Trieuse pályán), onnan irány az Arpette felvonó. Ez után egy kötél áthúz egy rövid szakaszon, majd a Mont Blanc vagy a Pierre Blanches pályán el lehet csúszni a Vanoise-ig. (A Route des Bauches pályát az itteni kommentek miatt elkerültem, mert sokan írták, hogy itt több mint egy kilométeren át vízszintes a pálya, botozni vagy sétálni kell.)

- La Plagne centruma vagy a Villages felé: a Vanoise Expresstől tovább egyenesen a Mont Blancon, és a második (piros) vagy harmadik (kék) kereszteződésnél érdemes lecsúszni a Lac Noir felvonóig (noha nincs kitáblázva, hogy ide jutunk...), majd onnan egy rövidke csúszással tovább a Bijolin felvonóval, ahonnan egy újabb rövid csúszás a Salla felvonóig. Ez eljuttat az Arpette pálya végéhez, ahonnan vissza lehet csúszni Bellecote-ig, ha pedig ennél távolabb lakunk, a Colosses felvonó felvisz oda, ahonnan tovább lehet csúszni Villages vagy Centre felé.

Egy nagyon jó, de nagyon kérdéses piros pálya: a Mont de la Guerre.
Ez a pálya normál körülmények között kezeletlen. Azaz ha nincs friss hó, csak NAGYON gyakorlott síelők merészkedjenek rá, mert hatalmas méretű buckák várhatóak nagyon meredek és nagyon keskeny pályákon; aki nem nagyon magabiztos, annak ez iszonyú kemény lehet, bizonyos fekete pályánál sokkal durvább. Érdemes az információs pultoknál utánakérdezni a pálya állapotának: amikor ott voltam, pár nap után már külön kijelzőn is jelezték, hogy tényleg csak a legjobbak vágjanak neki. Viszont amikor már tényleg tarthatatlan lett az állapota, mégis végigmentek rajta ratrakkal, és ezt jelezték is a közeli Verdons Sud felvonónál (a DAMÉE jelenti a ratrakolt, a NON DAMÉE a buckás állapotot). Azért írok ilyen részletesen róla, mert ha az ember nem ijed meg a kihívástól, vagy mégis végigmennek rajta ratrakkal, akkor ez az egész rendszer egyik, vagy talán a legjobb pályája: 6 kilométeren keresztül csúszol megszakítás nélkül, tökéletesen háborítatlan, szinte fülfájdítóan csendes környezetben, elképesztő, leírhatatlan kilátással.

Végezetül néhány jó piros pálya:

- La Plagne-ban: a Harakiri és a Kamikaze ugyan nem túl hosszúak, de kellemesen meredekek, viszont szélesek is hozzá - igaz, ha nincs friss hó, az utolsó, már egybefutó szakasz iszonyatosan eljegesedik, érdemes inkább a kék pályán lecsúszni a Verdons Sud felvonóig. A Roche felvonó két oldalán is van két aránylag hosszú és jó piros - kár, hogy ezek ennyire kiesnek. Végül pedig a Sources pálya: a meredek szakaszok után mindig lankások jönnek, így remekül lehet úgy gyorsulni, hogy az ne legyen biztonságtalan sem.

- Les Arcs-ban: egymással szinte párhuzamosak az Aigle, a Myrtille, az egymással is kombinálható Reches és Bellette pályák - leginkább ezeket ajánlom (mivel az Ourson vezet a Vanoise Expresshez, ez minden nap teljesen kijegesedik és zsúfolt). Örülök, hogy láttam az Aguille Rouges gleccseres csúcsot, szép a látvány, de a pályák annyira nem jók, hogy feltétlenül megérje azt a rengeteg sorban állást, amíg feljutsz ide.

Összességében tehát nem ajánlom senkinek a Paradiski régiót, aki hozzám hasonlóan elsősorban a piros pályákat szereti (de még a kékeseknek sem annyira, mert ahogy már írtam, nem tudni, melyik pálya "tényleg" kék, és melyik csak egy unalmas lanka). Mivel ennyire szét van tagolva a terep, és kevés az igazán hosszú, egybefüggő pálya, kevésbé érződik, hogy 425 kilométeren csúszhatunk - még egyszer mondom, a "csak" 250 kilométeres Serre Chevalier (Briancon) élmény tekintetében sokkal inkább tűnt nagy terepnek, mert ott valóban pályákból, és nem ezernyi érdektelen összekötő szakaszból áll össze a kilométerszám.
2019.02.01. Tivi
Az eddigi leghosszabb francia buszúton vagyunk túl, oda 23-vissza 22 óra alatt jártuk meg La Plagne-t. (igaz egy Valloire-i kitérővel)

A szállásunk a Lodges des Alpages, 3 csillagos apartmanházban volt, 6an voltunk, de 8 ágyasat rendeltünk. Volt sütő, mosogatógép, TV de így is az egyik legkisebb, és leghidegebb apartman volt francia pályafutásom során. Spar közel volt, pálya kb. 5 méterre, Plagne Centerbe ingyenes busz visz át.

Végig jó időnk volt, egész héten sütött a nap. Egy délután esett a hó, kb 10cm, ez nagyon jó volt másnap a pályán kívül. Viszont az állandó -10 fok azért hideg volt, fagyoskodtunk rendesen.

Árak: A Spar-ban bagett 1 eur, tej 1.5 eur, mirelit pizza 4 eur. A hüttékben: forralt bor 5-6 eur.

Csak a La Plagne-i oldalról tudok írni, mert nem mentünk át Les Arcs-ba, az majd egy külön túra lesz. A szállásunk Plagne Soleil-ben volt, itt mindig a Bergerie felvonót használtuk kezdésnek. Ezen a részen kék pályák vannak, lehet rajtuk gyakorolni, haza lehet csúszni. Plagne Center-ben is jó pályák vannak, pl. a Grand Rochette tetejéről a Carina, vagy a Colorado felvonó kék pályái. Kétszer jártunk Montalbert-ben, az ide vezető Pravendue pályán többször is le kellett csatolni, még síelőknek is, mert néhol nem lejt. A Rochie felvonó piros pályái is jók. Champagny-i részen csak egyszer voltunk, a Les bois pályán mentünk le, de feljebb itt is voltak ígéretes pályák. A Belle Plagne részen csúsztuk a legtöbbet, a snowpark környékén, az Arpette pályán vagy a Tunnel-en, Sources-en. Montchavin-ba is lementünk, a Mount Blanc pálya jó hosszú. Egyik kedvencünk a Crozats felvonó melletti pályán kívüli területek, nem meredek freeride terület van itt, 10cm porhóval tökéletes volt. A gleccserre egyszer mentünk, nekem a sok felvonózás miatt nem tetszett annyira, de egyszer látni kell.

Összességében tetszett a hely, visszajönnék, de a másik oldal-Les Arcs is célpont a jövőben.
2018.02.17. slajder
Ugyanaz a hét, 02.03-10. Les Coches-ban laktunk (Montchavin). Ezt direkt azért néztem ki mert a Vanoise express mellett van, a két terep közt félúton. És csak 1400 m, nem kell az autóval felmenni és kemény mínuszokban álldogálni.
Egyébként már kb 10-15x voltunk a franciáknál. Eddig a 3 völgy viszi a prímet, aztán alpe d`huez. La plagne/les Arcs sajnos némi csalódást okozott.
Mindig észak felé megyünk, München-Lustenau (itt még Ausztriába kicsit belépve dugig lehet tankolni olcsó ÖMV dízellel, ki is tart visszafelé)- Svájc (főleg márciusban torlódások, de 40 euro az éves matrica)-Geneve-Annecy (a tó keleti oldala nem dugul be, az is csodaszép)-Albertville útvonalon. Moutiers előtt előfordul dugó. Most Győrtől 14 óra volt oda és vissza is, nem rohanós tempóban.
A Wengen apartmanházban voltunk, elég lohasztó. A medence kicsi, tele van gyerekkel, ki se próbáltuk. A szauna fizetős, ezek után ezt sem. 4 személyesben voltunk hárman, épp elég volt. A felvonóig volt 100 m gyaloglás, ez mondjuk nem baj mert megmelegszik az ember a liftig.
Ugyanis roppant elavult a liftrendszer. Az rendben van, hogy az eldugott helyeken találni olyan 2-3 személyes (50 éves) székeseket, amibe nem férek bele. Ebben még van egy kis romantika is. De hogy összesen 1 buborékos székest láttunk (igaz az fűtött is), a többi mind nyitott, az elég furcsa. Még a tempójuk hagyján, de hogy 2500-2800 méterre is ilyen megy fel, az elég érdekes, arrafelé -5, -10 fok a normális, a legkisebb huzat is fagyasztóládát csinál belőle. Kabinos csak kevés van, és azok túlterheltek. Pl. A Roche Mio, Transarc és még balra az Arc 200-ből induló mind sorbanállós. Talán így szerencse is hogy nem volt friss hó (ilyet francia pályafutásom alatt nem tapasztaltam), sokat sütött a nap és szél se volt, csak néha köd. A korábban leesett sok hó miatt használható volt a terep, de pályán kívül nemigen lehetett menni, össze volt karcolva minden szabad terület.
A Vanoise expressz modern, kétszintes gondola, a látvány sem semmi.
A két gleccser a szokásos, mindkettőre felmentünk de friss hó híján a hatalmas buckák kezdtek dominálni, nem kerestük őket sokat.
Les Arcs alsóbb pályái jók, fent van egy unalmas lapos rész, ahol sokan kolbászolnak, ettől felfelé már csak 2-3 felvonó megy. A gleccser gondola kicsi, és 37 éves. Ott is 15-20 perc sor volt.
La plagne is sok enyhe pályát tartalmaz a közepén, ezek kezdőknek jók. Balra van néhány jobb, ami délelőtt napos. Ugyancsak ilyen Champagny felé a kamikaze és harakiri, ezeket szerettük mert mindkettő meredek, kezelt és napos. A gleccserre itt is régi kabin megy, csodás kilátás a 3 völgyre. Viszont a völgybe a fekete valóban kemény, jó síelők is keresik a fordulóra alkalmas helyet. Persze friss hóval puhább az egész, de az nem volt. Utána viszont a Vanoise expresszhez menő ösvényt tessék elkerülni, kivéve ha szeretnénk pár km-t sífutni. Előtte inkább fel kell menni a székessel.
Összességében jobbat vártunk. A felvonórendszer halvány, a pályákat némi friss hóval biztos jobban élveztük volna. Hiányoltuk a meredek, ratrakolt feketéket. Mind embernyi buckás.
A szállásváltásoknál a dugót el lehet kerülni, ha előző nap kicsekkolunk, tisztázzuk hogy hajnali indulásnál hol adjuk le a kulcsot és ágyneműt, illetve a kauciót is kártyáról fizetjük, hogy ne kelljen a kp-re várni. Általában örülnek is ennek, mert minden szombat bolond nekik is.
Egyszer kipróbáltuk, máskor nem erre megyünk.
2018.02.11. gorogrob
Február 4-9 között síeltünk itt 6 napot.

Egy kis értékelés:

Utazás: szokásos kb. 20 óra utazás. Kifelé a Szlovéniában esett hó lassított minket (50-60 km/h az autópályán), visszafelé a turnusváltás (kb. 2 óra araszolás a völgyig). 3-4 óránkénti megállók. A síelés legrosszabb része volt. :) Persze valahogy túl kell ezen esni.
Osztályzat: 5/10

Szállás: Ketten voltunk La Plagne Villages-ben. Az apartmant amúgy 4 főre gondolták véleményünk szerint, mert a 2 db kihúzható franciaágy ezt feltételezte. Mi ketten voltunk, eredetileg hárman lettünk volna. Már úgy is szűkös lett volna. De tudjuk a franciáknál nem a tágasság az első szempont. Az apartman jól felszerelt volt (mikró, mosogatógép, vízforraló) a fürdő is korrekt. Kis erkély is tartozott hozzá ahonnan ráláttunk a Becoin felvonóra a túlsó oldalon ill. előttünk indult a Aollets „tökös” felvonó. Sítároló volt a földszinten. Osztályzat: 8/10

Pályák: Nekünk volt kiegészítő bérletünk, így 4 nap is Le Arcs-ban „kezdtünk”. Persze oda is kellett jutni. Ez azt jelentette, hogy lecsúsztunk az előbb említett „tökös”-ig, majd onnan irány Bellecote. Ebből a faluból az Arpette felvonóval ill. fent egy kis kötélpályával máris a Mont Blanc pályára csúszhattunk, ami levitt az átkötő lifthez. Ha valaki siet tud rövidíteni, nem kell feltétlenül ezt a pályát követni. Mivel 9kor indult a „tökös” kb. 9:30-9:40 körül már ott voltunk az átkötőnél. Ekkor sohasem tapasztaltunk tömeget. Egyik nap 1 órával később mentünk, akkor már két folyosót nyitottak és terelték az embereket. Erre figyelni kell, ha valaki sokat szeretne síelni a túloldalon. Nem volt célunk minden pálya besíelése. Időben ez nem érné meg. Egyszer elnéztünk egy kereszteződést és lecsúsztunk Champany-ba. Onnan azért nehézkesebb visszatérni a körforgásba. Az arcs-i oldalon voltunk fent a tetőn, de csak egyszer. Végigvártuk a sort kb. 15-20 perc, vagy több lehetett. A többi napon már csak néztük, hogy mindig mekkora a sor. A plagne-i részen már nem is vállalkoztunk a „csúcstámadásra”. Összességében az arcs-i rész nekünk jobban tetszett ott több a „jó, jobb pálya”. A Transarcs felvonó igen közkedvelt. Mindenki szeretne feljutni 2600m-re gyorsan. De ez kikerülhető, kiváltható (Carreley 26). Most épült egy új felvonó is (Espirit 39, kék buborék) ennek aljában korrekt „ebédelési lehetőség” azoknak, akik maguk viszik az enni- és innivalót. Visszajutás kicsit több liftet igényel. 3 felvonó kell ahhoz, hogy Bellecote-ba visszajusson az ember és onnan nekünk kellett még 1 (Colosses), amitől haza lehetett csúszni. Osztályzat: 9/10

Időjárás: Végig a 6 napot napsütés jellemezte. Előzetesen néztünk előrejelzéseket, amik nagy hideget jósoltak. Szerencsére azért elviselhető volt. Egyik nap délután, egy másik nap pedig reggel volt köd, ami a falu magasságában volt. Fentebb gyönyörű napsütés és tökéletes pályát. A pályák délutánra egyébként kisebb romlásnak indultak. Volt amikor +2 fok volt . Ezenkívül jegesedés is volt már több helyen. Osztályzat: 9/10

Az alkalmazások azt mutatták, hogy kb. 60 – 40 % a csúszás és liftezés aránya. Ezt lehet, hogy más is meg tudja erősíteni, avagy cáfolni. Összességében elmondható: A pályarendszer jó, lehet találni szép számban jó és még jobb pályákat. A liftek gyorsak, de vigyázni kell, hogy a frekventált lifteket mikor akarja valaki használni. Egy arcs-i szállással véleményem szerint sokkal hatékonyabban lehet csúszni.
IMG-20180204-100206.jpg IMG-20180205-094827.jpg IMG-20180205-133521.jpg IMG-20180209-151113.jpg
2017.03.12. Radvanyi84
Iden marcius 4.-11. Kozott toltunk itt egy turnust ket cimborammal. Tavaly ugyan itt voltunk 1 hetet es mar akkor eldontottuk hogy iden is ide jovunk vissza. Mi a SKINET en keresztul foglaltunk szallast. 3 fos apartmant szerettunk volna de mivel allitolag az elfogyott mar igy ajanlottak 1 negyfost kb +15€ per foert. Az apartman Vallandryban volt a napaliban 1 kihuzhatos ketszemelyes agy es 1 kis szoba 1 emeletes aggyal. 3 embernek pont megfelelt de 4nek mar csoppet szukos lehet. A legkozelebbi felvonotol talan 100 m re. Reggel be tudtunk a jardan csuszni mivel az elso nap folyamatosan havazott hazafele az egyikunknek aki bordal volt talan 25 m kellettsetalnia mi leccel az ajtotol ajtoig sieltunk.
Mi direkt Vallandryba mentunk vissza mivel a falu felett tobb piros palya is talalhato. A palyak nagy resze a fenyvesben fut csak a felso harmada nyulik tul az erdohataron.
Tavaly 6 napbol 6 szikrazo napsutesben bejartuk a Les Arcsi es a La Plagnei oldalt is es akkor mar feltunt hogy a palyak az erdos reszen ahol a legmeredekebbek a plus fokok es delutani tomeg ellenere nagyon strapabirok. Delutan azert vannak rengetegen mert Vallandryban van az egyik allomasa a La Plagnet osszekoto liftnek. Delutan igy elegge figyelni kell ahol a pirosak keresztezzik a keket mert sok a 'turista'.
Iden vasarnap delutan elkezdet havazni es szerda reggelig 70 cm fris ho hullott. Mi Vasarnaptol szerdaig csak ezt a reszt sieltuk igaz a havazas miatg egesz heten 4 szintu lavinaveszely volt ervenybe. Hetfon Kedden par palya le is volt zarva a magasabb helyeken. A ho nem jart viharral es a latotavolsag is meg megfelelo volt az egesz napi sieleshez. Minden este a palyak ratrakolva voltak de a mivel folyamatosan esett reggelente igy is 15 20 fris ho vvolt a palyakon. Mi ezt ki is hasznaltuk es minden reggel elsokent mentunk fel. Eloszor a Vallandry lift nyitott 9kor ami egy regebbi 4 uleses de mi csak napi 1 szer hasznaltuk, mivel 9 15 kor nyitott a Grizly ami egy 6 ferohelyes gyorsabb es magasabbra vissz. Max varakozas 3 perc voltak ezeken. Vallandryban a 3. Liftet visszont egyaltalan nem hasznaltuk mivel ez pont a La Plagnbol erkezo liftnel van itt kialakulnak nagyobb sorok is. A fris honak koszonhetoen rengeteget lehetet palyan kivul is sielni amit rengetegen ki is hasznaltak.
Csutortok Penteken atmentunk a Les Arcs 2000 oldalra ahol joval tobben voltak de ez koszonheto a jo ido bekoszontenek. Amugy rengeteg palya felvono kicsi 3 4 6 os ket gabinos ami a a siterep legmagasabb pontjara-Aiguille Rougera- vissz. Itt vartunk a legtobbet de Arcs 2000 rol igy is 1 ora alatt felertunk ami szerintem elfogadhato volt mivel a turnus alatt csak ezen a ket napon volt nyitva igy mindenki ekkor probalt felmenni.
A csucsrol vezett egy eleg hosszu fekete piros kombinacioju palya Villaroger nevu faluba amit erdemes vegigcsuszni mivel nem sok helyen lehet 3220m rol 1200 ra lecsuszni egyhuzamba.
Eleg hosszura sikerult de meg eleg fris az elmeny es sokmindent irhatnek. De az egy hatalmas siterep rengeteg lehetossegel ugyhogy aki szeretne ide elmenni annak csak ajanlani tudom. Mi masodjara voltunk itt de lehet jovore is visszaterunk.
2017.01.29. bongi
Sziasztok!

Január 21-től töltöttünk családosan egy hetet Plagne Centerben. Sok éve már, hogy szerettem volna kipróbálni egy francia terepet, de csak most szántam el magam rá. A 3 völgy és La Plagne közt hezitáltam, végül is a kedvezőbb ár és a nagyobb apartman segített a döntésben. Végül is egy 41nm-es apartmant béreltünk a Mont Balnc apartmanházban és a 4 fős családi Paradiski bérletet váltottunk összesen 1250 eurós áron.
Nagy várakozással indultunk útnak, ami részben teljesült részben meg nem. Pár pontban összeszedem a tapasztalataimat, hátha segít a hozzánk hasonlóan lamentáló síelőknek egy francia út megszervezése előtt.

tetszett:

-A Paradiski elképesztő pályarendszere.
-Folyamatos síelés lehetősége, szinte egy percnyi sorállás nélkül.
-A pályaszállás az konkrétan azt jelenti, hogy a pálya az ajtónál kezdődik és ott is végződik, ráadásul kimondottan olcsó.
-A meglevő havat szuper módon kezelik, egyáltalán nincs, van minimális a buckásodás.
-Családi síelésre kitűnően használhatók a kék pályák is, mert van esésük, de a nagyon szélesek.
-A személyzet nagyon kedves, segítőkész.
-Bár ez nyilván szerencse kérdése, de fantasztikus napsütéses időjárásunk volt.
-Les Arcs-ban minden felvonó állomáson van ingyenes wifi.
-Aiguille Rouge csúcsról egyben besíelhető 2000m szintkülönbség (Les Arcs).
-A Plagne Center nagyon praktikus folyosó rendszere boltokkal, éttermekkel stb.
-Az Alpok négyezreseinek és mély völgyeinek elképesztő látványa

nem tetszett:

-Minimális a hóágyú kapacitás és a hideg ellenére azt sem üzemeltették.
-Az előző pont miatt a pályák alsó része kavicsos, köves volt.
-Felvonóik jelentős része rendkívül elavult La Plagne-ben, Les Arcs-ban jobb a helyzet,
-A liftek rendszere sok esetben átgondolatlan pl. a Vanoise Expressztől visszafelé 3 felvonó kell, az első gerincre, vagy Champagny-en-Vanoise-ből 4 lifttel lehet feljutni a Roche de Mio-ra. Les Arcsban ez ügyben megint csak jobb, mint Plagne.
-A plagne-i oldalon nem működik ingyenes wifi,
-A picike Bellcote gleccsere csak 2-3 nap járt az amúgy a hatvanas éveket idéző kabinos és nem is lehetett csak annak középső állomásáig lesíelni.
-Az osztrák árakat felülmúló drágaság boltokban is és a hüttékben is.
-Bár direkt internettel rendelkező szállást rendeltem, de vadászni kellett a jelet, ráadásul egyszerre egy eszközt engedett fel a hálózatra.
-Az úthasználati díjak 230 euró tettek ki (Slv, It, Fr, és a Frejus-alagút).

Hogy visszamegyek-e? Őszintén szólva nem tudom. Az élmény nagy, a hely gyönyörű, a pályarendszer fantasztikus, és ahogyan írtam sok egyéb szól mellette. Ugyanakkor, ide szervezni kell az utat. Nem ugorhat ki egy gyors döntéssel az ember 3-4 nap síelésre, amikor van hó. Az esetleges rossz időjárás miatt pedig könnyen bukhat az egész. Ráadásul az a tapasztalatom, hogy a kamasz gyerekeim a negyedik nap táján elveszítik érdeklődésüket a síelés iránt, célszerűbb velük inkább 2-3 hosszú hétvégére menni.

Ja, ha mégis visszamennék én Les Arcs-ot választanám bázisnak… ;-)
2016.07.18. pistamester
2016 január végén volt szerencsénk 1 hetet eltölteni La Plagne-ban, ahová a skilines-utazási irodával mentünk. Mivel buszos út volt, ezért az út hosszú volt, de ami ott várt ránk, az mindent felülmúlt. Szállásunk egy apartman volt Plagne Villages-ban (Les Residences), 2100 m-en. Az apartman szokásos francia apartman volt, egy 3 fős szoba plusz egy nagy nappali+konyha egy kihúzható kanapéval, kb 35 nm. Minden rendben volt, ráadásul a szállás közvetlenül az Aoletts felvonó aljánál, a Bridge pálya mellett volt. Csöndes helyen, egy új apartman volt, és bőven megfelelt arra az egy hétre.

Nekünk csak a La Plagne-i részre volt síbérletünk, de 6 napra az is bőven elég volt, ezen a részen bőven el lehetett tölteni az időt. Az időjárással szerencsénk volt, mind a 6 nap szikrázó napsütés, délben pólóban lehetett kiülni a hütték elé. Hó 1500 m felett volt rendesen, de a pálya alsóbb részein (Montalbert és Montchavin részek) nem annyira, több pálya emiatt le is volt zárva ezeken a részeken, mivel idén télen nem havazott sokat.

A kék és piros pályák kiválóak voltak, de délutánra sok helyen buckássá váltak - főleg a Roche de Mio környékén-, napközben természetesen nem ratrakoltak és ez estére meg is látszott. Mivel nem a francia főszezonban voltunk, nem volt nagy tömeg a lifteknél, kivéve a Roche de Mio és Bellecote kabinosokat, volt, amikor 15 percet is kellett várni arra, hogy a gleccser felé be lehessen szállni. Az út a gleccserre igen hosszú, és a Bellecote felvonó kabinjai - a többi lifttől eltérően - elég rozoga állapotban voltak.

A kedvenc pályák a Mira, Verdons, Combe és a Levasset voltak, de összességében mindegyik pálya megfelelő volt.

Ott létünk alatt a fekete pályák nagy többsége le volt zárva, nem is volt nagyon lehetőség kipróbálni őket, de amit igen, azok mind eléggé buckásak voltak, és csak kevesen próbáltak rajtuk lemenni.

A hütték többségében, a kinti részükön meg lehetett enni a szálláson elkészített szendvicset, ha vettünk mellé innivalót. Ezt egyébként ki is írták előre, és sokan éltek ezzel a lehetőséggel. Ilyet eddig francia síterepen még nem láttam.

Érdemes kipróbálni Plagne Centre-ban a szánkópályát, rendszerint egy héten két este van nyitva, egy kivilágított szánkópályán lehet lejönni, elég meredek és hosszú, nem hiába kell bukósisakot is viselni.

Az utazásról annyit, hogy szombatonként (turnusváltás napján) nagyon nagy a forgalom az N90-es autóúton, ami az Isere völgyben vezet, és a franciák szeretik úgy szabályozni a forgalmat, hogy a völgybe csak percenként 5-6 autót engednek be jelzőlámpás irányítás mellett. Így hazafelé a La Plagne-Albertville szakasz megtétele 3 órába telt, akkora volt a dugó, erre érdemes számítani.

Összességében egy fantasztikus hetet voltunk ott, a síterep nálam abszolút a legelső helyen áll - talán Alpe d'Huez veszi fel vele a versenyt - és bár talán egy kicsit drágább, mint más síterepek, abszolút megéri a pénzt. Biztos, hogy nem utoljára voltam itt, remélem lesz még lehetőségem később visszamenni, mert a síterep tényleg nagyon jó.
2014.02.04. Tobi
A francia TOP-síterepek bejárása során az idei választásunk Paradiskire esett.

2014. január 24-én indultunk, pont bele a nagy havazásba. A Dunántúlon és Szlovéniában nagy hó, szóval lassan haladtunk. Torinót elhagyva hüledezve állapítottuk meg, hogy már 7-800 méteren összefüggő a hótakaró az olasz oldalon, ilyet még soha nem láttam az elmúlt 7 évben A francia oldalon nem volt ennyi hó, érdekes, máskor ez pont fordított. Les Arc 2000-en volt a szállásunk.

Les Arcs általános jellemzése:
A térképről mást lát az ember, a csapatunkat meglepte az arc-i oldal szabdaltsága, ez a rész rendkívül tagolt, sok a völgy, kuloár, hegycsúcs, bizony nem könnyű áttekinteni, még életünkben nem térképeztünk ennyit, pedig megjártuk már majdnem az összes nagy francia terepet. Sűrű a pályakiosztás ezen a részen, rengeteg az átkötő kék pálya, amely csoportunk egyértelmű véleménye szerint itt "valóban" kék pálya (szekérút) volt. Ez nem előnyös, ugyanis a síkilométerek bizony ~60-70%-a kék, ami nem igazán mondható jónak. Itt jön ki az a hátránya a rendszernek, hogy még ezen az oldalon is különböző időpontokban és önállóan épültek fel a központok (Vallandry, Peisy, Arc), és nem volt elsődleges szempont az összekötés, inkább minden síterep megcsinálta a maga részét.

Arc 2000 síelés szempontjából a lehető legrosszabb, egyetlen előnye van, hogy a gleccser közel van, gyorsan fel lehet jutni, egyebekben ha "igazi" síélményre vágyunk, sokat kell síhintázni, felvonózni, átsiklani. A Grand Col sípálya emelhető itt ki, amely félreeső fekvése miatt igen jó vonalvezetésű, hóbiztos, de kissé rövid pálya. A térkép bal oldalán Villaroger 1200 felé hosszú pályák visznek le, egyszer bőven elég kipróbálni őket.

Arc 1950 mesebeli osztrák, vagy svájci falu képét ölti, ez teljesen új településrész, tiszta zermatti hangulat, az árakkal egyetemben. :) Itt található a település szélén a Rason Hotel, amelynek a wellnessrészlege nyitva a turisták előtt is, szabadban lévő száraz szauna, nedves gőz, jakuzzi, 20 euróért. A falu alatt fekszik a Comborciere nevű fekete pálya, szerintem az egész rendszer legküzdelmesebb, buckás pályája.

Arc 1600, 1800 síelés szempontjából sokkal jobb helyen fekszik, ők ketten az arc-i oldal igazi központjai, főleg 1800. Mellette jó még Vallandry is, talán az utóbbi kettőnek vannak a legjobb pályái, piros, erdei pályák, amelyek csoportunkban amolyan Szlovákia (Chopok, Sielnica, Donovaly) érzését keltette. Itt nagyon jókat lehetett síelni, nem szétsíelt pályák voltak, és az erdőben is lehetett bátran menni a fák között.

Zavaró volt, hogy bizony sok felvonó csak 09:30-kor nyitott, köztük olyan vitálisan fontosak is, mint az Arcabulle, Bois De L' Ours, amelyek az egyetlen összeköttetést jelentették a terep többi részével, így addig mindig várni kényszerültünk. Egyébként egy ügyes pályaválasztással Arc 2000-től egészen át lehetett menni a térkép jobb széléig, a Vanoise Expresshez egy siklással.

La Plagne:
Sokkal fotogénabb, áttekinthetőbb terep, mint az arc-i rész. Magasabb is, zömében erdőhatár feletti pályákkal rendelkezik, és számos hegycsúcs, kilátópont van. A beépítettsége, települések egymással való közelsége és összekötőtettsége is jobb, mint a túloldalé. Egyértelműen jobb terep, mint Arc. Itt is kifejezetten sok a kék pálya, egyedül a rendszer két szélén van több piros, ezek jók is, főleg az express mellett fekvők, igen jó vonalvezetéssel.

Az itt lévő térképen nincs rajta, de La Plagne sírendszere folytatódik a hegyormon túl, Champagny-völgy a neve. Itt egész jó pályák vannak, a leghosszabbak az egész rendszerben. Hátrányuk, hogy déli fekvésűek és eléggé alacsonyan van az aljuk, ezért erősen olvadnak.

A gleccser megközelítése eléggé komplikált, kizárólag a Roche de Mio csúcsán át lehetséges, semmilyen más út nincs. Itt először a felvonó lefelé (!) indul el, majd újra fel. A gleccser nem egy nagy szám, nagyon rövid, a kilátás azonban gyönyörű innen. Mindenkit óva intek, aki időszűkében van és Arc felé kell visszamennie, hogy bepróbálja, mert mi is úgy jártunk, hogy a közvetlenül levezető pályákat lezárták (a térképen itt nem is szerepelnek), így nem tudtunk "alul" gyorsan visszacsúszni az expresszhez, hanem megint fel kellett mennünk a Roche de Mio-ra, ami a lassú felvonó és a kis kapacitás miatt nagyon sok időt elvett. Ez egyben az egész La Plagne oldal legszűkebb keresztmetszete. Végül is 3 lezárt pályán (Inversens: piros, Crozats: fekete, meg valami kéken) keresztül 15:20-kor indulva a gleccserről száguldottunk le az expresszhez, jellemzően 2-3 másik magyarral egyetemben, aki szintén késésben volt, csak mi mentünk a lezárt részeken a térkép bal oldalán.

A kék pálya valami katasztrofális volt, legalább 1 km-en keresztül semmi lejtés, végig keményen kellett botozni. Ez még zöldnek se jó! Kerülje mindenki, aki tudja! Végül az utolsó expresst kaptuk el 16:20-kor, majd Arc 1600-ig jutottunk, mire már leállítottak minden felvonót. :) Az Arc 1600-2000 között közlekedő busszal fejeztük be utolsó napi túránkat. Még ideális körülmények között a gleccserről 2 órát kell számolni Arc 2000, 1950 eléréshez!

La Plagnéból kb. egyetlen út vezet ezen kívül vissza, az Arpette nevű felvonó, ahol mindig sokan vannak, bár nagy kapacitású.

Összefoglalva, La Plagne sokkal jobb terep, mint Arc, amely nekem sok extrát nem mutatott, a jó erdei pirosak és a sok off-piste lehetőség ami kiemelendő itt. La Plagne ott van a szeren, bár mindkét terepnek lehetne kicsit több piros pályája, de ezt ellensúlyozta utóbbi nagyszerű panorámája, és a Champagny-rész hosszabb pályái. Mindkét helyen sok kiegészítő szórakozás volt, Snowpark, Jégrodeó, Jégrally, Wellness, amik feldobták a hangulatunkat. Nem sok fiatal, gyerek van a terepen, jellemző a középkorosztály, gondolom a borsos jegyárak miatt.

4/5-öt adnék rá. Ha visszamennék, csakis La Plagne!

Képek itt: https://sielok.hu/fotoalbum/831100/galeria/
2014.02.03. petib
Idén is ezen a terepen töltöttük a január utolsó hetét, de ezúttal a Les Arcs-i oldalon, Vallandry-ban laktunk. Szállásunk a Le Petite Ourse apartmanházban volt, ahonnan a pályák alig 50 méteres gyaloglás után elérhetők, sőt, volt, hogy a hóesés után egészen a bejáratig lesíelhettünk.

A település központjában van egy bolt, pékség, síkölcsönző, néhány étterem, no és a Csokoládépalota, ahol a különböző csokikrémeket és likőröket végig lehet kóstolni.

Mivel idén elég sok felhős napunk volt, nagyon jól jött, hogy a Vallandry feletti kiváló erdei pályákat könnyen el tudtuk érni. Délutánonként kinyitották a Peisey felvonó tetejéről induló versenypályát is, amely remek befejező csúszásokat tett lehetővé. A felvonók egyébként 9:15-től 16:55-ig jártak.

Nagyjából besíeltük az egész terepet, lementünk Villaroger-be, Plagne Montalbert-be, Champagny-ba csak azért nem, mert amikor arra jártunk a havazás utáni napon a legalsó pálya épp le volt zárva. Ezeken a szélső pályákon jóval kevesebben voltak, mint az olykor igencsak zsúfolt központi pályákon, a baj csak az, hogy mind Villaroger-ből, mind Montalbert-ből elég lassú felvonók hoznak vissza. Egyébként a síterepen lévő felvonók nagy része gyors, húzós felvonót gyakorlatilag nem kell használni.

Az utolsó nap végre zavartalanul sütött a Nap, így előbb az Aiguille Rouge felé vettük az irányt, és 25 perces sorállás után 11-re értünk fel a csúcsra. Innen, a tömeget elkerülendő, a csak jelölésében fekete, a valóságban inkább könnyű piros pályán csúsztunk le a Lanchettes felvonó tetejéig, majd elindultunk a Vanoise expressz és a gleccser felé. A Plagne-i központot kikerülve a lassű Inversens felvonóval jutottunk fel a Roche de Mio-ra, majd 20 perces sorállás után 2 órára értünk fel a gleccserhez, és élvezhettük a csodás panorámát meg a porhavas pályákat.

Összességében idén is nagyszerű hetet töltöttünk el ezen a terepen, melyet mindenkinek csak ajánlani tudok.

Feltettem néhány fényképet:
https://sielok.hu/fotoalbum/paradiski-2014/galeria/
2013.02.06. mizsolt
La Plagne-Les Arcs 2013 jan 27-febr 01

Mi is eltöltöttünk egy hetet ezen a sírendszeren,megjegyzem rövidnek bizonyult az idő.
Unitravel szervezés,buszos utazás(Miskolcról 20.5 óra)és kifogástalan szállások Bellecotén a St Jacquesben(4-5-7-fős).Sajnos a 2 fős stúdiókról ez nem mondható el,(kicsik,drágák,emeletes ágyasak!!!) ezeket érdemes kerülni.
Sok helyen síeltem Fro-ban ,de szerintem ez az egyik legjobb rendszer közülük.Sokrétű,változatos,ahol mindenki talál számára megfelelő helyet pályán vagy pályán kívül.A felvonók lehetnének korszerűbbek is ,de a rendszer kárpótol minket ezért a hiányosságért.(Bár lehet hogy -20fok körüli hőmérséklet után másképp nyilatkoznék,de nekünk nem volt hideg szeles időnk,sőt még kicsit meleg is volt.
A pályák leírásába nem kezdenék bele,mert hosszú lenne,és előttem többen is megtették.Nagy általánosságban elmondható,hogy a központi részeken többen vannak,a rendszer szélein (Montchavin,Montalbert,Champagny)magányosabban csúszhatunk.Nekem személy szerint,nagyon tetszettek az alacsonyabb erdei pályák,de a fenti részeken lévő jobb hóminőségű pályák és pályán kívüli részek is tetszettek.Rengeteg szűzhavas lehetőség van,minden tudásszintnek megfelelő.Természetesen ez időjárás és hó függő de most úgy érzem az utolsó nap kivételével szerencsénk volt.A gleccserre jó időben fel kell menni,gyönyörű kilátás közepes sí élmény,mi itt kezdtük az első napot.
Les Arcs-ba 2 nap sikerült átmenni(az utolsó napi havazás miatt nem 3 nap),nekem ez jobban tetszett mint La Plagne.
Elsősorban nekem is a kifogástalan erdei piros pályák ,és a folyamatos lejtésű igazi "carvingolós" kékek tetszettek.Az átsíeléstől nem kell tartani a Bellecotéről induló arpette ülőlift után a kényelmesebbek egy kötelet fogva még vontathatták magukat,de utána tökéletesen élvezhető pályákon csúszol a Vanoise Express óriáskabinig.(kabin menetidő 4 perc)
Végig sieltük ezt az oldalt is(Villaroger,Arc 1600.stb) Az Aiguille Rouge gleccserre egyszer mindenkinek érdemes felmennie a kilátás miatt,de a kiváló hóminőség ellenére is lehet ettől jobbakat csúszni lentebb is,sorakozás nélkül.A szűzhavas lehetőségek itt is széleskörűek,csak az nem talál aki nem akar.
Összegzésképp,szerintem sokrétű változatos rendszer aki szeret barangolhat,vagy a neki legmegfelelőbb stílusú részeken csúszhat pályában vagy azon kívül. Talán csak azok nem használják ki a rendszer adottságait akik szigorúan tükörsima pályán szeretnének carvingolni,bár ilyen részeket is találni többet.
Az idő változatos volt, szerencsére sok napsütéssel,éjszakai havazás utáni 25cm-es porhóval,majd hétvégére enyhült az idő és kifagyott ratraknyomos "recegőssé" váltak az alacsonyabb részek,végül utolsó nap havazás,lent havas eső,eső.Ez nem hiányzott.
Hazaút busszal Miskolcig 21.5 óra. Albertvillei vásárlás (1 óra),és szlovéniai hóvihar ellenére.
Számomra most is bebizonyosodott hogy aki szereti az ilyen stílusú rendszereket,annak érdemes ennyit utazni.
Nekem tetszett.
2013.02.03. petib
Sziasztok!

Egy hetet töltöttünk ezen a terepen a Skinet szervezésében. Busszal utaztunk, útközben megálltunk egy vásárlás erejéig Moutiers-ben, és amíg a busz egy másik csapattal felment Les Menuires-be, volt időnk egy kis városnézésre is - megérte!

Szállásunk Les Coches-ban volt. Ez abból a szempontból kiváló választás volt, hogy könnyedén be lehetett síelni mind a La Plagne-i, mind a Les Arcs-i oldalt, ráadásul rossz látási körülmények között a lenti erdei pályákon kellemesebb volt síelni, plusz itt elég gyors ülős liftek vannak. Itt a liftek még januárban is délután 5-ig járnak, így tényleg ki lehet használni a napot. Ezen a részen nagyon jó a Dos Rond nevű kék, a Les Coches és Esselet nevű piros, valamint a - sajnos legtöbbször a versenyzők számára fenntartott - Buffette nevű ugyancsak piros pálya.

A terep igen nagy és rendkívül változatos, mindenki talál kedvére való pályát. A La Plagne-i részen a gleccserre egyszer fel kell menni, de jó időben ez nem megy némi sorállás nélkül. Mindenképpen érdemes elsíelni a Champagny területre, a hosszú Mont de la Guerre pálya például jó hóviszonyok között igen kellemes, de jó a Kamikaze és a Hara-kiri, valamint a hosszú, kék Levasset is.

A központi részeken sok a hosszú, széles kék pálya, de érdemes lemenni az Aime 2000-ből levezető két igen jó piros pályán (Andre Martzolf és Émile Allais) is. És legalább egyszer menjetek át a vidámpark-szerű alagúton is (Tunnel nevű pálya), de ha kisgyerekkel vagytok, szóljatok neki, hogy ne ijedjen meg :)

A Montalbert-i rész jóval kihaltabb, ennek a résznek viszont hátránya, hogy a Fornelet nevű lassú felvonó, amivel vissza lehet jutni, igen sok időt elrabol.

A Les Arcs-i rész legnagyobb előnye - szerintem - a Vallandry-Plan Peisey területen lévő erdei piros pályák (Combe, Ours, Aigle, Morey, Myrtilles), ezeken nagyokat lehet repeszteni, és főleg akkor lehet ezeket a pályákat értékelni, ha a felhős idő miatt fent rosszabbak a látási viszonyok.

Jó időben kötelező egyszer felmenni az Aiguille Rouge csúcsra, a kaland kedvéért innen el lehet menni Villaroger felé: kevés ember, jó pályák, de innen sajnos csak lassú felvonókkal lehet visszacsatlakozni a fő rendszerbe.

Aki szereti a széles, száguldozásra ingerlő egyenletes lejtésű kék pályát, annak javaslom Arc 1600 területén a Mont Blanc pályát. Lentről két gyors ülős visz fel, ahonnan az Arolles illetve Cachette nevű piros pályákon lehet lejönni.

Arc 2000 központi részein elég sok ember van, de például a kissé kieső Grand Col felvonó mellett kiváló porhóban tudtunk síelni (Grand Col piros, Refuge fekete pálya).

Az idő 5 napig jó volt, napos-felhős időszakok váltották egymást némi havazással és meglehetősen meleg volt. Sajnos péntekre elromlott az idő, lent például egész nap esett az eső, de ez sem változtatott azon, hogy a társaságunk nagy része úgy gondolta, hogy jövőre is ide kellene visszajönnünk. Majd meglátjuk...
2013.01.29. Peverell
La Plagne 2013.01.19-01.26.
Téli vakációnkat ebben a szezonban La Plagne síterepén töltöttük. Már az elején megjegyezném, hogy bár Paradiski bérlettel rendelkeztem, csak a La Plagne oldalról fogok írni, mert úgy gondolom, hogy "odaát" is el kell tölteni legalább egy hetet, hogy igazán hasznos és tényleges élményekről számolhassak be.

Ismét busszal utaztunk, és a január 18-i hazai hóhelyzet alapján félve foglaltuk el helyeinket, hogy egyáltalán kijutunk-e az országból. Nos kijutottunk és a határon túl már nyoma sem volt a szinte egész Nyugat-Magyarországot megbénító "hatalmas" hótömegnek. Az út pihenőkkel és egy Albertville-i vásárlós megállással majd 20 órásra sikeredett, de ezt úgyis tudja mindenki aki busszal jár a francia Alpokba. Az úton amúgy meglepően kevés hóval találkoztunk és kicsit szorongtam is, mert eddig mindig hó fedte a Szlovén, Olasz és Francia tájat is az utazások alatt. Az út végén a szerpentinen viszont már teljesen megnyugodtam mert ami az odavezető úton nem volt meg az szerintem mind Paradiski-re hullott inkább.
Fél órás röpke várakozás után megkaparintottuk az apartmanunk kulcsát, ami Plagne Villages-ben volt és a Soldanelles névre hallgatott. Nem ez volt az első francia utam, de ekkora 6 fős apartmanhoz még nem volt szerencsém. 4-en foglaltuk a 6 fős (2 légteres) szállást, hisz tudtuk jól, hogy szűkösek a franciák apartmanjai, de óriásit kellett csalódnunk és végre pozitív irányban. Nagy nappali, nagy erkély, tágas fürdőszoba, előszoba, megszokott konyha, wc és egy mini folyosó (kb. 2x1 m) alkotta az apartmant kiegészülve a 4 fős emeleteságyas szobával, mely akkora volt, hogy akár 4-en is elfértünk volna benne, de így volt a legtökéletesebb. A felszereltségről annyit, hogy volt minden, USB-s Led TV, mikró, kenyérpirító, fondü készlet, vízforraló, mosogatógép, stb. és még könyveket és társasjátékokat is találtunk a polcokon, szekrényekben. Kisebb fekete pont, hogy a fürdőben és a konyhában rossz volt a biztosíték, és hiába szóltunk hétfőn reggel, a problémát nem orvosolták ottlétünk alatt, így az esti zuhanyzáskor jól jött a zseblámpa amit vittem.

A szállástól kb. 50 méterre van egy Spar, egy kölcsönző és szerviz, valamint 2-3 étterem. Nem nagy választék de a Villages forgalmát tökéletesen kiszolgálják és amúgy is ott van a Telebus kabinos átvonója ami 1 perc alatt átdob Plagne Centerbe ott meg aztán tényleg minden van. Élelmiszerek terén az árak a Spar-ban picit alacsonyabbak voltak, mint tavaly Oz-ban (Alpe dHuez), - talán az árzabáló miatt -, de összeségében nincs sok eltérés. Menyasszonyomnak elszakadt a hótaposója így Plagne Centerben választott magának újat, akciósan 39 Euro-ért. Ugyanez a Yeti-s hótaposó idehaza 11.999 ft-ért kapható a neten, szóval igazán nem buktunk a kinti vásárláson. Barátomnak törte a lábát az itthon bérelt síbakancs így bérelt magának másikat 4 napra 36 Euroért. Nem mondom, hogy olcsó, de ha ilyen helyzet adódik akkor ki lehet fizetni az összeget, főleg a kényelmi szempontok miatt.

Az időjárással nagyon meg voltam elégedve: első nap szikrázó napsütésben csúszhattunk, a második nap végig szakadt a hó még éjszaka is, a következő 4 napban pedig újra a napsütés vette át a főszerepet, így pedig igazán szuper volt friss hóban karcolni az íveket pályán és többnyire azon kívül.
A síterep pályái hihetetlenül jól vannak összedolgozva, nagyon jól átlátható az egész rendszer és a környezet amiben fekszik még rádob sok-sok lapátnyi élményt, így bár még sok francia terepet nem ismerek, biztosan kijelenthetem, hogy Paradiski örök kedvenc lesz számomra.

A szállástól kb. 50 méterre volt a Mira pálya alsó szakasza, melyen minden reggel nekivágtunk a csúszásoknak. Ezen elindulva közvetlenül le lehet jutni Plagne Centerbe. A szállás és a Mira pálya között van egy apróbb gyakorló pálya mely gyerekeknek, kezdőknek tökéletes az alapok elsajátításához és egy lassú, könnyen megszokható rögzített rudas tányéros felvonó tartozik hozzá. Ha valaki szeret bemelegítő köröket futni akkor pedig az Aoletts nevű indítópálcás tányéros lifttel húzathatja fel magát a Ramy és Mira pályák kereszteződéséig. Plagne Centerből a Funiplagne kabinos felvonó visz fel a Grande Rochette csúcsára, ahonnan a már említett Mira kék pálya indul. Az innen induló fekete pálya (rochette) nem vészes, haladók is simán kipróbálhatják. A másik oldalra indulva a kamikaze piros pályán indulhatunk Champagny en Vanoise felé. Dél körül ez a pálya már eléggé jeges volt pedig minden nap ratrakolták. Ezen az oldalon a Verdons Sud felvonó mentén több nagyon jó vonalvezetésű piros és kék pálya is fut és a bosses nevű feket buckapályát is érdemes legalább egyszer kipróbálni. Ugyanez igaz a Verdons Nord menti les verdons és mercedes kék és fekete pályákra. A pályák között mindenfelé szűzhavas területek vannak így nyugodtan le lehet térni a kijelölt útvonalakról. Champagnyba két piros pályán lehet lejutni. Ottjártamkor a les bois nevű pálya alsó szakaszán öklömnyi jégkockák hevertek szerte szét, az egyik majdnem fel is borított. A háborús pálya (mont de la guerre) teteje vékonyka szekérút és mire kiszélesedik már nem is érdemes foglalkozni vele, mert hihetetlenül jó szűzhavas terület fekszik a pálya mellett. A borseliers felvonók menti piros és kék pályák lankásak szélesek és nem túl forgalmasak, így gyakorolni tökéletesek, valamint találunk itt egy boardercross pályát is a Rossa felvonó mellett.

Plagne Centertől a térképen jobbra a La Roche menti két piros pálya szinte egész nap árnyékos a fák miatt és a meredek részeken kemények, jegesek. A montalbertbe vezető pályák is hasonló cipőben járnak, de az erdei hangulat miatt egyszer mindenképp érdemes lecsúszni az alsó állomásig.
Szintén a Centrumból indulva a Becoin 8 üléses felvonó mentén van az egyik legjobb piros pálya a Sardane. Sajnos szinte mindig zárva volt a héten mert versenyzők használják, de reggelente mindig belógtam és a friss ratrak nyomokban Carvingoltam egyet-kettőt, amíg a személyzet nem kezdett komorabban nézni rám. Nagyon széles és eszméletlen sebességeket lehet rajta elérni, néha már majd elhagytam a fejem a menetszéltől. A 8 üléses tetejéről Le Fornelet felé 3 hasonló nehézségű fekete buckapálya vezet le, kezdőknek nem ajánlatos.

A Funiplagne és Verdons Nord felvonók között található a Colorado felvonó amelyről két hasonló kék pálya visz le a Centrumba. A két pálya között fekszik egy nagyon szuper szánkópálya, amely minden nap nyitva van délután 13:30 és 18:30 között. Egy csúszás 8 euro, kettő vagy több 7 euro/csúszás. A Centrumból a Bergerie felvonóról indulhatunk el legkönnyebben Bellecote és a Roche De Mio felé. A Bergerie a Colosses és a Les Blanchets felvonók közötti területen sok jó és széles kék pálya van. A Les Blanchetsról indulva Belle Plagne felé, találunk egy snowparkot, egy kisebb boardercross pályát és szlalom pályát is. A Larpette felvonó alatt széles kék pályák futnak egymás mellett, de néha el kell engedni a lovakat, mert van ahol emelkedik a pálya és ha nincs elég lendület akkor jöhet a botozás, vagy rollerezés.
Plgane Bellecoteból indul a Roche de Mio kabinos amely 2700 méterig repíti az utasokat egy kisebb megállóval Belle Plagneban. Innen csak szuper pályákon lehet csúszni induljunk bármerre is. A levasset kék és la mio fekete pályák Champagny felé indulnak, de a Carella felvonóval hipp-hopp újra vissza lehet kapaszkodni 2700-ra. A la mio fekete pálya az első amit franciaországi snowboardozásaim alkalmával ratrakolva találtam (nagy piros pont érte). Bellecote felé indulva a les sources piros pálya a másik kedvenc piros szakaszom La Plagneban. A tunnel nevű pálya csak nevében hasonló Alpe dHuez tunneljéhez, de egész jó vonalvezetésű és széles kék pálya, melynek közepén egy alagút található nagyon találó farkasos és sasos képi és hanghatásokkal.

A Roche de Mio-ról tovább utazva jutunk fel a gleccserre, melyet kezdőknek csak nézelődésre ajánlok, leszámítva a la fréte és lanche ronde kék pályákat. Ezek alá viszont még véletlenül se tévedjenek kezdők és haladók is csak akkor ha kellő önbizalommal rendelkeznek. Mondom ezt azért mert a le derochoir fekete pálya közepén van egy igen komoly, tábla szerint 53%-os lejtőcske, néhol ember nagyságú buckákkal. Kiültem egy fa mellé és egy csokit majszolgatva figyeltem kb. 10 percen át, hogyan küzdik le a síelők és boardosok a buckákat. Sokakon kifogott a meredek szakasz és síléc helyett a fenekükön csúsztak és még úgyis komoly kihívás volt. A pálya alján viszont jön egy kéknek sem nevezhető szakasz, amin bizony sétálni vagy botozni kell a Bauches felvonóig. Innen tovább senki se menjen mert a route des bauches pályán több mint egy km pálya fut esés nélkül (egyszer elég volt rajta végigsétálni).

A Montchavin Les Coches oldalon a Montalbertihez hasonló szuper kék és piros erdei pályák vannak, de több helyen jeges szakaszok nehezítik a csúszást és idelent a hó minősége sem olyan jó mint 2000 m felett. Ettől függetlenül a pályák rendben voltak és ha már itt vagyunk ezt a részt is érdemes besíelni. A terület fölötti részen a Crozats, Salla, Carroley, Plan les Haux felvonók között szintén jó kis kék pályák vannak szűzhavas részekkel tarkítva.

Utoljára hagytam a kedvenc részemet, mely pályán kívüli rész, de szerintem a La Plagne oldal gyöngyszeme. Szigorúan haladóknak, vagy komolyabb tudásúaknak: A Roche de Mioról induljunk el a les sources piros pályán. Az első jobb kanyar után jobbra hagyjuk el a pályát. A térképen a Roche de Mio felirat alatti részen kezdődik az említett rész. Innen sétálni kell kicsit felfelé és ha a térképet nézzük akkor a les sources felirat utáni második szaggatott vonal alatti hasadék tetejére kell érkeznünk. Innen lefelé egy hatalmas széles szűzhavas terület tárul elénk, amelyen Belle Plagne-ig csúszhatunk. Amúgy az egész síterep tele van nagyon szuper pályán kívüli részekkel, szóval szinte bárhol hódolhatunk ezen szenvedélyünknek, ha unjuk az amúgy tökéletes pályákat.

Végezetül megemlíteném, hogy ennyi balesetet már rég láttam, mint La Plagneban. Sokan nem veszik figyelembe a kereszteződésekre figyelmeztető táblákat és emiatt felesleges és értelmetlen ütközések hadát kellett végignézni. Bár tudom, hogy nem csak magyarok vannak a síterepeken fontosnak tartottam ezt leírni, hogy figyeljünk magunkra és másokra is akik ugyanúgy szeretnének épségesen hazatérni, mint bárki más!
IMG-0175.JPG IMG-0177.JPG IMG-0181.JPG IMG-0188.JPG IMG-0189.JPG IMG-0190.JPG IMG-0192.JPG IMG-0207.JPG IMG-0215.JPG IMG-0229.JPG IMG-0230.JPG IMG-0235.JPG IMG-0236.JPG IMG-0238.JPG IMG-0240.JPG IMG-0246.JPG IMG-0248.JPG IMG-0250.JPG IMG-0260.JPG IMG-0297.JPG IMG-0309.JPG IMG-0312.JPG IMG-0314.JPG IMG-0325.JPG IMG-0342.JPG
2012.09.13. Békássy Szabolcs
Szia Marky! Én inkább a La Plagne oldalra szavazok, bár Les Arcs-ban még nem laktam, de besíeltük az egész rendszert. Ez persze szubjektív vélemény, Les Arcs is csodálatos, valahogy mégis a jobb oldal(La Plagne) vonzóbb számomra a szálláshelyek tekintetében. Montchavin, Les Coches és Montalbert kisebb települések a rendszeren belül, de nagyon hangulatos erdei pályák vezetnek ezen falvakhoz. Plagne Center, Aime La Plagne és Bellecote Plagne régi épületekkel tarkított nagy sívárosok. Plagne Soleil(tavaly itt laktunk) és Plage Villages magasabban fekvő településrészek, remek pályaszállásokkal. Belle Plagne(szép Plagne fordítás szerint) talán a légnívósabb a plagne-i oldalon, újszerű, jó elhelyezkedésű(pályaszállás) épületekkel. Ennek megfelelően a szállás árak is itt a legmagasabbak, a 3 Völgy tekintetében Val Thorens-hez tudnám hasonlítani. Champagny Vanoise az egész rendszer másik oldalán helyezkedik el, savoya-i stílusban épült csodálatos település. Köszönhetően az elmúlt évben eszközölt fejlesztéseknek(Verdons Sud felvonó cseréje) a pályarendszerbe innen is nagyon hamar be tudtok kapcsolódni. Az előzetes tervek szerint idén mi is visszatérünk Paradiski-be a tavalyi 3 Völgy után.

Üdv Szabolcs
2012.04.23. vasssy
Még sosem síeltem Franciaországban (leszámítva persze azt a rövidke pályát a Pireneusokban ami Andorrába vitt vissza), szóval itt volt már az ideje. Travelexes tavaszi utazásunk első síállomása Les Arcs volt.
Érkezésünkkor - április 12-én este - elkezdett havazni, de látszott, hogy amúgy sincs probléma a hóval, az elmúlt napokban is havazott, s reggelre még jobban felfrissült a hóréteg. Ködös, felhőátvonulásos napnak ígérkezett, ami engem annyira nem dobott fel, de bíztató volt a helyzet. Némi bemelegítés tán 10körül találkoztunk a csapattal és 2 helyi vezetővel a Varet kabinos aljában, ami sajnos ekkor még nem üzemelt - az általa és a felette lévő Aiguille Rouge kabinos által kiszolgált területet vizsgálat alatt állt, utóbbi lavinaveszély miatt egész nap zárva maradt. Vezetőink a síterepen való körbekalandozásra csábítottak minket, de sajnos rossz irányba - lefelé a ködbe - vittek minket, pedig a felső pályákon ragyogott a nap. Persze ez sem volt rossz, megismerhettük a szomszéd falu, Arc1950 szerintem kanadai stílusú belvárosát amin keresztülvisz a sípálya, illetve kellemes lejtésű nem széles, de nem is keskeny összekötő jellegű pályákon jártuk végig a terep alsó régióit. Használtuk a világ leglassabb 3üléses felvonóját ami a vastag köd mögött bújkáló nap miatt úgy tűnt mintha egyenesen az örökkévalóságba vinne minket :-) lementünk egészen Arc 1600-ig ahová a völgyből sívasúttal is fel lehet jönni, majd Arc 1800 és Vallandry környékén ahol már a köd oszladozott, nagyon élvezetes köröket mentünk a viszonylag széles lendületes kék és kellemes piros pályákon. Innen visszafelé vettük az irányt, hogy az időközben többfelé szakadt csapatot (a másik két fórumozó, Rera és Hunyadee is lemorzsolódott) 2600m-en egyesítsük. Némi táplálkozás után aztán nekiláttunk a felső résznek, immár hivatalosan különválva. A 2800m fölé vivő Grand Col felvonó mellett ég volt egy élvezhető csúszásunk, aztán mire a Varet kabinossal felmentünk, teljesen beködösödött és a nagy fehérség miatt megjött a hányingerem is, így lejjebb csúsztunk, majd át az alacsonyabb, kevésbé ködös régiókba, ahonnan a TransArc kabinossal tértünk vissza 2600ra, majd a ködben visszacsúsztunk a szálláshoz.
A ködöt és a lejjebb néha csepergő esőt leszámítva kellemes sínap volt, nagy területeket jártunk be. Amikor a terepet ****-ra értékelem, az értelemszerűen csak a Les Arcs részre vonatkozik és azért nem 5*, mert kicsit széttagoltnak éreztem, a jó részek között nem jó pályákon, hanem lapos összekötőkön lehet közlekedni. Egyébként teljesen jó hely, érdemes elmenni. Azt nagyon sajnálom, hogy a legfelső részeken nem járhattunk, az még érdekes lehet hosszú piros és fekete pályákkal. A kilátásról sajnos nem tudok beszámolni, csupán a Vanoise Express környékén láttunk át a La Plagne oldal köd alatti részeire.
Szállásunk a Chalet Altitude-ban volt Arc 2000-en. Hát, azt hiszem ilyennel ritkán találkozik az ember az olcsó francia síutak során. Lent az előtér nagyon ízléses, hatalmas 10fős apartmanunkban tágas közös helyiség, kandalló, nagy terasz, 3 fürdőszoba, kényelmes hálószobák, esztétikus berendezés... A szauna viszont el van szúrva. Nagy tér, kis kályha, egyszintes pad. Ennyi embernek szinte hideg volt. De ez persze csak azért, hogy valami negatív is legyen. ;-)

Szépen sorban majd a többi terepről is beszámolok a saját topikjaikban, de a laptopot sajnos itthon hagytam, így utólag kell leírnom az emlékeket, elnézést a késlekedésért...
2012.02.16. burny18
Mi is pont akkor voltunk kint, mint az előttem hozzá szóló...
Először voltunk, de azt megfogadtuk, hogy ide visszatérünk még. Hibátlan volt minden!
Tényleg kicsit hideg volt, de ez nem lehet gond senkinek. Hómennyiség nagyon jó. 2-3szor sütött is, egy napig esett folyamatosan.
4 napot La Plagne oldalon síeltünk, 2-t pedig Paradiski-n. Paradiski szebb, valamiért jobban tetszett, a nagy emeletes lift pedig élmény :) A parkokat hiányoltam, egyet láttunk csak.
A csúcsok gyönyörűek és tényleg lehet látni a Mont Blanc-t.
Nagyon jó pályák vannak mind2 oldalon, összesen vmivel több, mint 400km pályarendszer.
Backcountry-ra is tökéletes a hely, nagy felvonók alatt, erdőkben jókat lehet barangolni!!!
Tényleg tökéletes hely!
2012.02.12. triglav
Szia! Mi jan28-febr3 között voltunk kint, nagy hó (2-4m) és extrém hideg volt (-10-20 közti napi csúcs), egyébként az egyik legszuperebb síterep.
Most voltam másodszor arrafelé, előtte 2005-ben a másik felében Les Arces-ban.
Márciusban gondolom már nem lesz gond a hideg, remélhetőleg a hó kitart addig, sőt még utánpótlás is várható.
A pályákat igen jól ratrakolják, az egyik nap havazott és már másnap reggel a legtöbb pálya jó kondiban volt.
Az árak kb. a szokásosak, a szállásunk (Plagne Village) melletti: kis Spar-ban: baguette: 0.9, tej: 1, mirelit krumpli 1.2, 1ü csemege ubi: 2, vörös bor: 3 Eur-tól,
éttremben pizza: 10-15, kávé: 2-4, coca cola: 3-5 Eur.
2011.09.25. Békássy Szabolcs
2011. március végén úgy döntöttünk, hogy kipróbáljuk Franciaország 2. legnagyobb teljesen összefüggő pályarendszerét, a Paradiski-t. A 3 Völgy után itt sem kellett csalódnunk. Les Arcs-ot és La Plagne-t a világ legnagyobb kabinos felvonója (emeletes, 300 férőhelyes) kapcsolja egy rendszerré, s az így kapott 425 km-es pályarendszer a 2. legnagyobb teljesen összefüggő síterep Franciországban és Európában. La Plagne-t 10 településrész alkotja, melyek között felvonók és pályák sokasága teljes összeköttetést biztosít. A Mt. Blanc panorámája szinte mindenhonnan látszik. Természetesen a településrészek között a gyalogos összeköttetés is teljes mértékben biztosított(településrészek közötti gyalogos szállításra használatos felvonókkal, illetve ingyenes buszokkal) A mi szállásunk Plagne Soleil-ben volt, közvetlenül a La Bergerie felvonóhoz vezető kék pálya mellett. Plagne Soleil-ből könnyen elérhető Plagne bármelyik települése. Dönthetünk úgy, hogy az alacsonyabban fekvő hangulatos kis falvak(Les Coches 1450, Montchavin 1250, Montalbert 1350) felé vesszük az irányt varázslatos erdei pályákon. A Mt. Blanc nevű kék pályán km-eken keresztül száguldhatunk 2000 méterről egészen az 1200 m-en fekvő Montchavin-ig. Dönthetünk úgy is, hogy a magasabb területek felé vesszük az irányt. A Roche de Mio-ról könnyen elérhető a gleccser, valamint az innen levezető Levasset és Tunnel pályák is kiválóak. Hidegebb időben pedig a déli oldalt élvezhetjük Champagny irányában. Megjegyzendő, hogy az idei szezonra adják át az új Verdons Süd nevű felvonót, mely egy régi lassú négy ülésest vált le 2011-től. A Vanoise Expresszel átkelve Vallandry és Plan Peisey településeken találjuk magunkat. Fantasztikus fenyőerdők övezte pályákat találunk itt. Könnyen eljuthatunk innen egy 6 üléses felvonót (TSD Peisey) használva Arc 1800-ba. Innen a Transarc felvonót használva elég tárulnak Arc 1950, Arc 2000 pályái. Két kabinos felvonót használva feljuthatunk az Aiguille Rouge-ra, mely Les Arcs 3200 m-es csúcsa. Arc 1600-ról Bourg Saint Maurice városképét tekinthetjük meg felülről. Itt az idei szezontól a Mt. Blanc felvonót szintén egy gyors hat ülésesre cserélik. Aki szereti a hatalmas sítúrákat, nem szereti a tömeget a pályákon a 3 Völgy mellett ide szintén el kell látogatnia! Bármilyen kérdésetek van a Paradiski-vel kapcsolatban szívesen válaszolok. 2012. Január 21-től szokásos januári síelésünket szintén ide tervezzük, akinek van kedve csatlakozzon! Üdv Szabolcs
2009.02.11. Xero
Nah mi is megjártuk.
Nagyon kellemes kis hely. Szállásunk Villages-ban volt, könnyedén lecsúsztunk Centerbe. A pályák nagy része jó minőségű és kezelt volt. Nagy szívfájdalmam volt a Center fölött található lesikló pálya. Gönyörű széles, de lezárt. Mint megtudtuk egy ESF-estől csak versenyzőknek használható. Belógni sem sikerült.
Ami még kicsit zavart, az a fekete pályák voltak. Többségben vagy zárva voltak, vagy annyira kezeletlenek voltak hogy 2 méteres buckákkal harcoltam esetleg az előző napon leharcolt életlen lecemmel esélyem sem volt a jeges pályán.

A szállásunk francia viszonylatban "tágas" volt és kellemes. Az árak normálisak, utolsó élményem háromvölgy volt, ahoz képest olcsóság van.

Egy jótanács: nagyon napos időben nem érdemes Champagny felé menni a nagy kör piroson. Az eleje még csak-csak elfogadható utána viszont egy kis erdei pálya lesz ami napos részen latyak, árnyékban jeges. A vége felé idegből elkezdtük levágni a pályát amit részemről jól meg is szívtam itt csináltam ki a lecemet egy társammal egyetemben. Annyira latyakos volt a kis buckás pálya, hogy egy nagyobb fékezésnél letoltam a havat és elkezdtem köveken és füvön menni. Senkinek sem ajánlom. Nekem eltünt az élem, cimborám pedig akkora sziklát fogott, hogy vihette is a racetigerét szervizbe mert a talpon szabályosan átütött a kövecske.

Ami még szívás az az átjutás illetve visszajutás Arc-ba/-ból. Én mindösszesen egyszer mentem át, mert többnyire a kezdő barátoknak segítettem így 1 napom volt amit egyedül sieltem. Forszírozott tempóban reggel 9-es indulással is épp hogy csak be tudtam sielni arc-on a legtöbb piros pályát. Jah igen. Ami zavaró volt az a sok lezárás. Szinte mindig zárva voltak a magasabban lévő feketék, illetve az Arc-i oldaon a 4 párhuzamos feketét be se vállaltam él nélkül.

Pozitív élmény:
A latyakos nap után egy kisebb jegeske feketén nagyon eldobtam magamat úton a Vanoise felé. Így én visszafordultam és megpihentem Belle Plagne-ban. Ücsörögtem, odajött egy ESF-es oktató hölgy kérdezte mi a gond előadtam, egyből adott valamilyen csoda izomlazítót a pultosok jeget. 10 perc alatt helyrejöttem, utána hazacsúszott velem mert arra volt dolga és gondom egy szál sem volt, plusz szűzhavaztunk egy jót. Nagyon pozitívan csalódtam, élmény volt.

Hirtelen ezek amik az eszembe jutottak. Ha valakinek bármilyen kérdése lenne nyugodtan írjon.

PS: árak:
boltban a szokásos nem veszélyes minden, a cigi árak nagyon változóak 3.8-5 eu akár ugyan abbol a márkából is, akár 1-2 falu távolságban is.
sör: 3.5-10eu
forraltbor: 3-6eu
tea: 2-5eu
pizza: 8-20eu
cola: 2-5eu(5eu 1literes pohárra értendő)
2008.12.18. bkrisz
Én idén márciusban voltam La Plagne-ban! Véleményem szerint, aki először jár itt a La Plagne bérlettel sem fog unatkozni! Mi még az utolsó nap is találtunk olyan lifteket, pályákat, amit addig nem is láttunk. Kb. olyan 70-80 %-t sikerült besíelnünk! A gleccserre, akkor éri meg felmenni, amikor napos idő van! Gyönyörű a kilátás és állítólag még a Mt. Blanc is látható! Kár, hogy semmi tábla nem jelzi, hogy merre van, így a sok 3 ezres csúcs közül nekem nem sikerült kiszúrnom! Arra is számolni kell, hogy napsütéses időben nem ritka az 1 órás várakozás mire feljutsz a gleccserre. Nagyon lassú 4 személyes poma lift visz fel rá! A pályán kívül is biztonságosan lehet síelni. A lavinaveszélyes helyeken minden reggel lerobbantják a havat! Persze azért nem árt az óvatosság! Ja és 1 hét alatt kb. 2 méter hó esett! Ha valakinek van még kérdése írjon, szívesen válaszolok!

Üdv. mindenkinek
2008.09.08. supershape
Hello ConClark!
A pályák kiválóak, ha van elegendő hó:) - ha nincs, akkor sajna sok a kő azokon a részeken, ahol nincs hóágyúzva. Vanoise-expressz nélkül nem az igazi, mert csak kocsival tudtok átmenni (szerpentinen le, aztán szerpentinen fel, jó gyomor kell hozzá!)a Les Arcs-i részre, ahol szintén remek pályák vannak. A gleccser nem egy nagy szám, ki lehet hagyni, sok felvonózás le-fel a Roche de Mioról. A Les Bauches töfködős "kék" pályáját hagyjátok ki, viszont az olimpiai bobpályát feltétlen próbáljátok ki. A felvonóknál a sorbanállás ismeretlen fogalom. Mi annak idején Vallandryban laktunk, nem olyan hatalmasak a betonépítmények, mint La Plagne településein.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Szeretném megkapni a síelők.hu friss híreit és síelőknek szóló aktuális ajánlatait.
Elfogadom az adatvédelmi elveket.
Hírlevél archívum »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 252 vendég és 30 regisztrált felhasználó látogatja.
Asztali nézet