Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

La Plagne - Les Arcs - Paradiski síterep leírás cikk

Üzenet írásához regisztrálnod kell, vagy be kell jelentkezned.
következőutolsó laponként: összesen 168, rendezés:
Üzenetek Üzenet íráshoz regisztrálj
Üzenet szövege
Feladó:  Petho IldikoNőHaladó síelő
Dátum: 2019.02.12. 05:17
(Üzenetazonosító: 204676)
Petho Ildiko Hozzászólások: 3
Regisztrált: 2010.12.29.
10 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Les Arcs ... 2o19 januárjában ... számomra csúcs volt. A Forest nyugis, hosszú kényelmes kék pálya volt számomra a relax... tömeg mentes .
Feladó:  Petho IldikoNőHaladó síelő
Dátum: 2019.02.12. 05:14
(Üzenetazonosító: 204675)
Petho Ildiko Hozzászólások: 3
Regisztrált: 2010.12.29.
10 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Kedvenc pályám a Forest volt.
Feladó:  Petho IldikoNőHaladó síelő
Dátum: 2019.02.12. 05:12
(Üzenetazonosító: 204674)
Petho Ildiko Hozzászólások: 3
Regisztrált: 2010.12.29.
10 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Fantasztikus ... mindenkinek ajánlom a Les Arcs sírégiót.

Feladó:  - Marky -FérfiHaladó síelő
Dátum: 2019.02.10. 20:54
(Üzenetazonosító: 204642)
- Marky - Hozzászólások: 481
Regisztrált: 2008.12.02.
54 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Nekem nem maradt meg a táblázottság hiánya anno, ugyanúgy tájékozódtam itt, mint bárhol máshol. A városrészek mellett pedig ott vannak még általában a felvonók nevei is, ahova befut a pálya, az azért jó mankó.

A tömeg a francia átlag felett van valóban, az angolok nagyon szeretik a helyet, őket meg ismerjük a nyaralásokról is...

Január elején, közepén kell menni ide, akkor még lehet csapatni
Előzmény: (k-balint 204637)
Feladó:  k-balintFérfiHaladó síelő
Dátum: 2019.02.10. 18:59
(Üzenetazonosító: 204637)
k-balint Hozzászólások: 10
Regisztrált: 2016.02.20.
7 síterepet értékelt

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
2019 februárjának első hetében síeltünk a Paradiski régióban, és nekem nagy csalódás volt a terep, főleg a toplistás helyezés és a nagyon pozitív beszámolók után. Biztos, hogy nem fogok visszajönni. Ha nem azt számítjuk, hogy hány kilométer a pálya és milyen a hó (mert az tény, hogy ebbe a kettőbe lehetetlen belekötni), akkor nekem eddig ez a terep tetszett a legkevésbé Franciaországban.

Mik voltak a problémáim?

1.) Hatalmas a tömeg. Egy héttel még a főszezon és a francia síszünet előtt jártunk itt, ennek ellenére több napon keresztül az élvezhetőség határáig voltak tele a pályák és a felvonók. Nem is a felvonók jelentik a legnagyobb problémát, mert azokból rengeteg van, a tömeghez képest egész gördülékenyen veszik fel az embereket, bár így is volt, ahol fél órát kellet várnunk. Nagyobb baj, hogy a pályák is mennyire tele vannak, így ahelyett, hogy élvezni lehetne a csúszást, folyamatosan a nagyon eltérő tudású embereket kell kerülgetni. Ez valószínűleg a hatalmas mérete miatt messze földön híres pálya hátránya (külföldről is rengetegen választják ezt a terepet: sehol máshol nem találkoztam ennyire sok külföldivel.)

2.) Nem megfelelő a táblázás és a térkép sem. Hiába vagyok gyakorlott a térképes útvonaltervezésben, itt még a hatodik napon is volt, hogy eltévedtünk. A táblákon túlnyomó többségben - főleg a La Plagne-i oldalon - értelmetlen módon nem a sípálya neve van kiírva, hanem csak az, melyik falu/körzet felé vezet, noha a síelőket az esti hazajutást kivéve nyilván alapvetően az érdekelné, merre folytatódik a pálya a talpuk alatt. Ráadásul mindezt úgy, hogy van kereszteződés, ahol jobbra is és balra is konkrétan ugyanaz a két tábla szerepel, mert mindkét út végül előbb-utóbb ugyanarra fut be, de ezzel marhára nem vagyok kisegítve, ha én X pályát szeretném követni. Ráadásul rengeteg az olyan érthetetlenül buta megoldás, hogy például a kereszteződésben már csak oda van kirakva a két irányt jelző tábla, ahol az egyik irány már nem elérhető, vissza kéne gyalogolni hozzá. Emellett a térképen rengetegszer nem is szerepel a pályák neve, ha túl rövid ahhoz, hogy kiférjen, így csak tippelni tudsz, melyiken is kéne indulnod. A jó táblázás hiánya például a két szakasz közti átjárásban is feltűnő: ha az ember Plagne-ba hazatérve leszáll a két hegyoldalt összekötő Vanoise Expressről, mindössze annyi segítséget kap az akár még egy óráig tartó hazajutáshoz, hogy egy darab táblán annyi van kiírva, hogy "La Plagne: jobbra", semmi több, ráadásul egy ponton ezek a táblák is eltűnnek. Vagy ugyanez a másik oldalon: az ember kinéz a térképen egy utat a Vanoise Expressig, és egy ideig valóban szerepel is a táblákon, hogy a kereszteződésekben melyik irány vezet erre, majd egyszer csak egy újabb kereszteződésben már egyik irányhoz sincs kiírva a Vanoise (pedig jó irányba mentem, mint utóbb kiderült).

3.) A rengeteg vízszintes szakasz. A térképen csak egy helyen (a Vanoise Expresshez vezető Route des Bauches pályán) van jelölve a 0%-os dőlésszög, de ennél sokkal gyakoribb, hogy egyszerűen a pálya közepén elfogy a lejtő, és botozni kell - nekem hat nap után masszív izomlázam van a tricepszemben a rengeteg botozástól, sőt La Plagne-ban a Pravendue pályán nem botozni kellett, hanem lecsatolni, mert az amúgy is lankás pálya egyszer csak elkezdett több száz méteren keresztül felfelé (!!!!) vezetni. Ráadásul számomra érthetetlen okokból itt nem használják a Franciaországban pedig bevett zöld pályás jelöléseket az igazán lankás, kezdőknek is ajánlott pályákra, így ha nem ismered a terepet, nem tudhatod, melyik kék pálya lesz élvezetes lejtő, és melyik semmilyen élményt nem adó, épp csak nem vízszintes túraút (ilyenekből a legtöbb talán a Les Arcs-i régió átvezetői szakaszainál van, de Plagne is bővelkedik bennük).
4.) A kevés hosszú piros pálya - ez főleg a La Plagne-i oldalon baj a haladók számára. Rengeteg a kék pálya (bár ezek sem mind jók, lásd fent), de az egybefüggő pirosból alig akad. A Les Arcs-i oldalon jobb a helyzet, de Plagne-ban szinte teljesen hiányoznak az olyan szakaszok, amelyeken egyhuzamban lehetne hosszan csúszni: a L'Aigle, a Myrtille, a Reches ilyenek például Arcs-ban, ráadásul ezek közel is esnek egymáshoz, Plagne-ban rövidebbek és sokkal távolabb is esnek egymástól az egybefüggő piros pályák.

5.) Ha ez furcsán is hangozhat: az emberek. Talán a zöld pályák hiánya, talán a terep túlzott népszerűsége miatt lehet, de az is lehet, hogy csak nekem volt pechem, de soha nem éreztem ennyire problémásnak, hogy mennyien csúsznak a tudásuknak nem megfelelő pályákon, ezzel jobb esetben csak feltartva, rosszabb esetben veszélybe sodorva másokat (a hóekében, faltól falig íveket húzó emberekre gondolok a legmeredekebb piros pályákon, még azokon is, amelyek elején konkrétan ki van írva, hogy kizárólag haladóknak - ld. a Bois-t La Plagne-ban), és hogy mennyien csúsznak egyszerűen felelőtlenül, másokra nem odafigyelve.

Néhány hasznos infó, ha valakit nem sikerült lebeszélnem :) (De viccen kívül: aki még nem volt, inkább Brianconba menjen, hiába kisebb valamivel az a terep, minden tekintetben sokkal élvezetesebb.)

Mi Plagne Villages-ban laktunk, és mindkét pályára kiterjedő bérletünk volt. Ma már nem így választanék: a Les Arcs-i oldal a haladó síelőknek sokkal megfelelőbb, inkább ott foglalnék szállást, vagy legalábbis közelebb a Vanoise Expresshez. (Ahhoz, hogy elérjük az utolsó, 16:55-ös felvonókat Plagne Villages felé, leges-legkésőbb 16:00-kor fel kellett szállnunk a Vanoise Expressre Les Arcs-ban.) De ha valakit mégis La Plagne érdekel jobban, teljesen megfelelő volt az itteni szállásunk a Pleine Sud nevű házban, egy aprócska, de jól felszerelt kétágyas szoba egy kihajtható kanapéval. (Pároknak érdemes valahogy érdeklődni, ha ugyan lehet: volt, akinek peche volt, és emeletes ágyas szobát kapott a párjával.) A ház ajtajától két méterre ott volt az Aoullets felvonóhoz vezető pálya, így a reggeli indulás nem is lehetett volna egyszerűbb. A menetidőről: Plagne Villages-ból a Les Arcs-i legmagasabb csúcs, az Aguille Rouge egy zsúfoltabb-sorbanállósabb napon 3 óra és 12 perc alatt volt elérhető, erről tudjatok, mielőtt nekivágtok.

Az átjárásról a két rendszer között (ha már ők maguk nem nagyon segítenek):

- La Plagne-ból a Vanoise Express felé először a Bellecote nevű központhoz kell eljutni (ez Plagne Centre-ből egy felvonózással elérhető pl. a Mira és a Trieuse pályán), onnan irány az Arpette felvonó. Ez után egy kötél áthúz egy rövid szakaszon, majd a Mont Blanc vagy a Pierre Blanches pályán el lehet csúszni a Vanoise-ig. (A Route des Bauches pályát az itteni kommentek miatt elkerültem, mert sokan írták, hogy itt több mint egy kilométeren át vízszintes a pálya, botozni vagy sétálni kell.)

- La Plagne centruma vagy a Villages felé: a Vanoise Expresstől tovább egyenesen a Mont Blancon, és a második (piros) vagy harmadik (kék) kereszteződésnél érdemes lecsúszni a Lac Noir felvonóig (noha nincs kitáblázva, hogy ide jutunk...), majd onnan egy rövidke csúszással tovább a Bijolin felvonóval, ahonnan egy újabb rövid csúszás a Salla felvonóig. Ez eljuttat az Arpette pálya végéhez, ahonnan vissza lehet csúszni Bellecote-ig, ha pedig ennél távolabb lakunk, a Colosses felvonó felvisz oda, ahonnan tovább lehet csúszni Villages vagy Centre felé.

Egy nagyon jó, de nagyon kérdéses piros pálya: a Mont de la Guerre.
Ez a pálya normál körülmények között kezeletlen. Azaz ha nincs friss hó, csak NAGYON gyakorlott síelők merészkedjenek rá, mert hatalmas méretű buckák várhatóak nagyon meredek és nagyon keskeny pályákon; aki nem nagyon magabiztos, annak ez iszonyú kemény lehet, bizonyos fekete pályánál sokkal durvább. Érdemes az információs pultoknál utánakérdezni a pálya állapotának: amikor ott voltam, pár nap után már külön kijelzőn is jelezték, hogy tényleg csak a legjobbak vágjanak neki. Viszont amikor már tényleg tarthatatlan lett az állapota, mégis végigmentek rajta ratrakkal, és ezt jelezték is a közeli Verdons Sud felvonónál (a DAMÉE jelenti a ratrakolt, a NON DAMÉE a buckás állapotot). Azért írok ilyen részletesen róla, mert ha az ember nem ijed meg a kihívástól, vagy mégis végigmennek rajta ratrakkal, akkor ez az egész rendszer egyik, vagy talán a legjobb pályája: 6 kilométeren keresztül csúszol megszakítás nélkül, tökéletesen háborítatlan, szinte fülfájdítóan csendes környezetben, elképesztő, leírhatatlan kilátással.

Végezetül néhány jó piros pálya:

- La Plagne-ban: a Harakiri és a Kamikaze ugyan nem túl hosszúak, de kellemesen meredekek, viszont szélesek is hozzá - igaz, ha nincs friss hó, az utolsó, már egybefutó szakasz iszonyatosan eljegesedik, érdemes inkább a kék pályán lecsúszni a Verdons Sud felvonóig. A Roche felvonó két oldalán is van két aránylag hosszú és jó piros - kár, hogy ezek ennyire kiesnek. Végül pedig a Sources pálya: a meredek szakaszok után mindig lankások jönnek, így remekül lehet úgy gyorsulni, hogy az ne legyen biztonságtalan sem.

- Les Arcs-ban: egymással szinte párhuzamosak az Aigle, a Myrtille, az egymással is kombinálható Reches és Bellette pályák - leginkább ezeket ajánlom (mivel az Ourson vezet a Vanoise Expresshez, ez minden nap teljesen kijegesedik és zsúfolt). Örülök, hogy láttam az Aguille Rouges gleccseres csúcsot, szép a látvány, de a pályák annyira nem jók, hogy feltétlenül megérje azt a rengeteg sorban állást, amíg feljutsz ide.

Összességében tehát nem ajánlom senkinek a Paradiski régiót, aki hozzám hasonlóan elsősorban a piros pályákat szereti (de még a kékeseknek sem annyira, mert ahogy már írtam, nem tudni, melyik pálya "tényleg" kék, és melyik csak egy unalmas lanka). Mivel ennyire szét van tagolva a terep, és kevés az igazán hosszú, egybefüggő pálya, kevésbé érződik, hogy 425 kilométeren csúszhatunk - még egyszer mondom, a "csak" 250 kilométeres Serre Chevalier (Briancon) élmény tekintetében sokkal inkább tűnt nagy terepnek, mert ott valóban pályákból, és nem ezernyi érdektelen összekötő szakaszból áll össze a kilométerszám.
Feladó:  VZoleeFérfiHaladó síelő
Dátum: 2019.02.04. 19:27
(Üzenetazonosító: 204412)
VZolee Hozzászólások: 1
Regisztrált: 2017.01.04.
25 síterepet értékelt

Szia Bálint! Most jöttünk haza Les Arcs-ból. Szinte minden nap vagy éjszaka esett hó, változó mennyiségben. A lezárásokat a lavinaveszély miatt és a napközbeni robbantások miatt csinálták a franciák. Egész héten 3/5 és 4/5 szintű lavinaveszély volt érvényben. Üdv. Z.
Előzmény: (k-balint 204304)
Feladó:  TiviFérfiHaladó snowboardos
Dátum: 2019.02.01. 15:51
(Üzenetazonosító: 204314)
Tivi Hozzászólások: 25
Regisztrált: 2010.09.25.
30 síterepet értékelt

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Az eddigi leghosszabb francia buszúton vagyunk túl, oda 23-vissza 22 óra alatt jártuk meg La Plagne-t. (igaz egy Valloire-i kitérővel)

A szállásunk a Lodges des Alpages, 3 csillagos apartmanházban volt, 6an voltunk, de 8 ágyasat rendeltünk. Volt sütő, mosogatógép, TV de így is az egyik legkisebb, és leghidegebb apartman volt francia pályafutásom során. Spar közel volt, pálya kb. 5 méterre, Plagne Centerbe ingyenes busz visz át.

Végig jó időnk volt, egész héten sütött a nap. Egy délután esett a hó, kb 10cm, ez nagyon jó volt másnap a pályán kívül. Viszont az állandó -10 fok azért hideg volt, fagyoskodtunk rendesen.

Árak: A Spar-ban bagett 1 eur, tej 1.5 eur, mirelit pizza 4 eur. A hüttékben: forralt bor 5-6 eur.

Csak a La Plagne-i oldalról tudok írni, mert nem mentünk át Les Arcs-ba, az majd egy külön túra lesz. A szállásunk Plagne Soleil-ben volt, itt mindig a Bergerie felvonót használtuk kezdésnek. Ezen a részen kék pályák vannak, lehet rajtuk gyakorolni, haza lehet csúszni. Plagne Center-ben is jó pályák vannak, pl. a Grand Rochette tetejéről a Carina, vagy a Colorado felvonó kék pályái. Kétszer jártunk Montalbert-ben, az ide vezető Pravendue pályán többször is le kellett csatolni, még síelőknek is, mert néhol nem lejt. A Rochie felvonó piros pályái is jók. Champagny-i részen csak egyszer voltunk, a Les bois pályán mentünk le, de feljebb itt is voltak ígéretes pályák. A Belle Plagne részen csúsztuk a legtöbbet, a snowpark környékén, az Arpette pályán vagy a Tunnel-en, Sources-en. Montchavin-ba is lementünk, a Mount Blanc pálya jó hosszú. Egyik kedvencünk a Crozats felvonó melletti pályán kívüli területek, nem meredek freeride terület van itt, 10cm porhóval tökéletes volt. A gleccserre egyszer mentünk, nekem a sok felvonózás miatt nem tetszett annyira, de egyszer látni kell.

Összességében tetszett a hely, visszajönnék, de a másik oldal-Les Arcs is célpont a jövőben.
Feladó:  batusFérfiHaladó síelő
Dátum: 2019.02.01. 11:58
(Üzenetazonosító: 204307)
batus Hozzászólások: 1934
Regisztrált: 2007.02.14.
1 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Én nem vagyok ott, de valószínűleg lavinaveszély miatt. Az idei télen ma zárták le a legtöbb pályát Franciaországban lavinaveszély miatt.

Itt szerdán elvitt/megölt a lavina egy hegyimentőt, aki pályán kívül a lavinahelyzetet vizsgálta.
Előzmény: (k-balint 204304)
Feladó:  k-balintFérfiHaladó síelő
Dátum: 2019.02.01. 11:31
(Üzenetazonosító: 204304)
k-balint Hozzászólások: 10
Regisztrált: 2016.02.20.
7 síterepet értékelt

Sziasztok! Aki ott van, meg tudná írni, miért van lezárva ilyen sok pálya a hegy mindkét oldalán? Innen a gép elől nem értem, folyamatosan esik a hó, hideg van, eleve sok a hó a hójelentések szerint, mégis több mint 100 km pálya nem használható. Miért?
Feladó:  AnksuNőHaladó snowboardos
Dátum: 2019.01.25. 18:42
(Üzenetazonosító: 204049)
Anksu Hozzászólások: 22
Regisztrált: 2014.01.31.
10 síterepet értékelt

Vasarnap irany Paradiskiii 😍😍 alig varom! juhhuuu!
Feladó:  FreeriderMFérfiProfi síelőKezdő snowboardos
Dátum: 2018.12.29. 12:43
(Üzenetazonosító: 202796)
FreeriderM Hozzászólások: 5
Regisztrált: 2018.12.22.
5 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Sziasztok ! Januàr26 és február2 között leszünk Paradiski ben Ha lesz ott közületek ebben a turnusban valaki , aki szeretne pályán kívül freeride-ozni hegyi vezetővel , akkor jelezzétek , mi hárman leszünk , és ha még 2-3 főt hozzàlehetne csapni a csoportunkhoz , és akkor olcsóbb lenne a hegyi vezetőt fogadni , persze csak jól felkészült sízők jelzését várjuk, mert mi is ázok vagyunk ,másképp nem lesz élvezhető a freeride ,ha állandóan kell majd valakit várni ,amíg nekimerészkedik . Köszi szépen Miklós
Feladó:  FreeriderMFérfiProfi síelőKezdő snowboardos
Dátum: 2018.12.23. 00:07
(Üzenetazonosító: 202677)
FreeriderM Hozzászólások: 5
Regisztrált: 2018.12.22.
5 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Köszönöm a válaszokat. De nekünk épp az Arcs-i oldalra van bérletünk ,mert Vallandry-ban lessz a szàlàsunk . Csak azért gondoltam bővíteni a Paradiskire hogy kipróbáljuk a Bellcottról a pályánkívüli Face Nord-ot es a Champanin de Vanois-i részre is eljussunk ,és régebben a Paradiski bérletben benne volt egy nap Hàrom völgy és egy nap Val d'Isiere is . Mivel autóval megyünk ez is megvalósítható .
Feladó:  gorogrobFérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.12.22. 21:32
(Üzenetazonosító: 202668)
gorogrob Hozzászólások: 19
Regisztrált: 2014.12.30.
11 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

A la plagne-i oldal kevés lesz 6 napra. Mi tavaly voltunk ott, 5 nap átmentünk, sőt ott kezdtünk, mert a szállás Plagne Village-ben volt. Átjutás könnyebb (kevesebb lift) vissza többet kell liftezni és csúszni. Ahogy többen írták, a túloldalon sokkal több és jobb lehetőségek vannak. Nekem amúgy ez a rész jobban is tetszett. Írtam is a beszámolómban lentebb :)
Mi eleve vettük a kiegészítőt. Hogy ott lehet-e ezt intézni, erre nem tudok válaszolni. De érdemes ezt meg tudom erősíteni.
Előzmény: (k-balint 201307)
Feladó:  - Marky -FérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.12.22. 20:29
(Üzenetazonosító: 202663)
- Marky - Hozzászólások: 481
Regisztrált: 2008.12.02.
54 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Szia
Emlékeim szerint van upgrade lehetőség, talán még napi szinten is. Érdemes átmenni, szerintem az az oldal jobb. Na, meg a lift se semmi, ami átvisz, viszont a visszaútra figyeljetek, ne késsétek le az utolsó járatot

Üdv
M
Feladó:  FreeriderMFérfiProfi síelőKezdő snowboardos
Dátum: 2018.12.22. 19:40
(Üzenetazonosító: 202661)
FreeriderM Hozzászólások: 5
Regisztrált: 2018.12.22.
5 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

A csoda samsung korrigálta ilyen dilire a kérdesemet , elnézést de ahogyelolvastam a hasamat fogtam a derűtől ,csak azután lettem ingerült egy picit.☺
Feladó:  FreeriderMFérfiProfi síelőKezdő snowboardos
Dátum: 2018.12.22. 19:28
(Üzenetazonosító: 202660)
FreeriderM Hozzászólások: 5
Regisztrált: 2018.12.22.
5 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Sziasztok Januàr26 án kiutazunk Les Árkos ba ,és csak az Aracs holdakra mérvényes albérletünk,,lehet e otta helyszínen bővíteni az égést Paradiski pályarendszerre , mert az utazási irodában elszalasztottam csak dec 19-ig lehetett rendel i és fizetni . Előre is köszi a választ Miklós
Feladó:  dannydogFérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.09.11. 07:26
(Üzenetazonosító: 201321)
dannydog Hozzászólások: 32
Regisztrált: 2010.11.10.
29 síterepet értékelt

Szia!
Mindenképpen érdemes megvenni a kiegészítőt, szerintem több az élvezhető pálya a Les Arcs-i oldalon, főleg ha a pirosak fontosak. Az alsó erdős részen nagyon jók a pályák. De természetesen nem csak ott.
Előzmény: (k-balint 201307)
Feladó:  k-balintFérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.09.09. 13:41
(Üzenetazonosító: 201307)
k-balint Hozzászólások: 10
Regisztrált: 2016.02.20.
7 síterepet értékelt

Sziasztok, egy kérdésem lenne azokhoz, akik már voltak a Paradiski régióban. Úgy tervezzük, idén La Plagne-ban szállunk meg, a sítúra árában az erre az oldalra érvényes bérlet van benne, és ha jól tudom, egy napnyi átsíelési lehetőség Les Arcs-ra. Haladó síelők vagyunk, elsősorban a piros pályákat szeretjük, pályán kívül nem szoktunk síelni. Hat napra mennénk.

Szerintetek érdemes kifizetni a kiegészítő bérletet, hogy minden nap mindkét pályán síelhessünk? Vagy elég hat napra a La Plagne-i oldal? Köszi!
Feladó:  pomatNőHaladó síelő
Dátum: 2018.02.19. 18:45
(Üzenetazonosító: 199731)
pomat Hozzászólások: 10
Regisztrált: 2009.08.30.
24 síterepet értékelt

Én most a szállás miatt írok ide, hogy senki ne kerüljön hasonló helyzetbe.
2018. január 26-án érkeztünk Plagne 1800-ra, a Residence Lauze apartmanjaiba foglaltunk szállást. Az utazási irodától azt az tájékoztatást kaptuk, hogy busszal oda lehet állni a házhoz, és hogy ez pályaszállás, be lehet csúszni a lifthez és a pályáról a szálláshoz is!
A Residence Lauze-hoz NEM lehet busszal közel menni,és NEM lehet becsúszni a lifthez és a szálláshoz sem! Ráadásul az apartmanházakban NINCS LIFT! Ez is meglepetés volt, ezt elfelejtették közölni velünk! Savoy-i stílusban épültek, ami azt jelenti, hogy 5-6 db 4 szintes épület van összeépítve, átjárhatóak, de sehol nincs lift. A házakban így 0-7 emelet van,kisebb labirintus, az 5-6. emeleten van a sítároló (utca szint),így a csomagokkal, majd később beöltözve síelés előtt, illetve után is kénytelen voltál 4-5-6 emeletet föl-le lépcsőzni, hogy elérd a szállásodat. Az apartmanok egyébként jók voltak,csak a többi körülmény nehezítette az ottlétet. A kulcsokat a szomszéd faluban (Plagne Center) tudtuk átvenni, ahol a kauciót bankkártyával lehetett fizetni (600-800 euró). Úgy kellett elhagynunk a szállást, hogy senki nem vette át az apartmanokat (elmondásuk szerint nem volt rá emberük)és hogy elvileg a távozásunk után 15 napon belül feloldják a bankkártyák zárolását, ha szerintük rendben vannak az apartmanok, vagy megterhelik a kártyánkat a beleszólásunk nélkül. Most február 19-e van és még mindig zárolva vannak a kártyák, bár nem jelezték, hogy probléma lett volna az apartmanokkal.
A szállásról nem lehet becsúszni a lifthez és haza sem, a házak dombon vannak, aszfalt úton kell gyalogolni autóforgalomban, ami út hazafele már meglehetősen nyűg volt.

A pályák és az idő viszont fantasztikus volt, rengeteg havunk és 5 nap szikrázó napsütés volt.
Feladó:  slajderFérfiProfi síelő
Dátum: 2018.02.17. 16:11
(Üzenetazonosító: 199618)
slajder Hozzászólások: 4
Regisztrált: 2010.02.07.

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Ugyanaz a hét, 02.03-10. Les Coches-ban laktunk (Montchavin). Ezt direkt azért néztem ki mert a Vanoise express mellett van, a két terep közt félúton. És csak 1400 m, nem kell az autóval felmenni és kemény mínuszokban álldogálni.
Egyébként már kb 10-15x voltunk a franciáknál. Eddig a 3 völgy viszi a prímet, aztán alpe d`huez. La plagne/les Arcs sajnos némi csalódást okozott.
Mindig észak felé megyünk, München-Lustenau (itt még Ausztriába kicsit belépve dugig lehet tankolni olcsó ÖMV dízellel, ki is tart visszafelé)- Svájc (főleg márciusban torlódások, de 40 euro az éves matrica)-Geneve-Annecy (a tó keleti oldala nem dugul be, az is csodaszép)-Albertville útvonalon. Moutiers előtt előfordul dugó. Most Győrtől 14 óra volt oda és vissza is, nem rohanós tempóban.
A Wengen apartmanházban voltunk, elég lohasztó. A medence kicsi, tele van gyerekkel, ki se próbáltuk. A szauna fizetős, ezek után ezt sem. 4 személyesben voltunk hárman, épp elég volt. A felvonóig volt 100 m gyaloglás, ez mondjuk nem baj mert megmelegszik az ember a liftig.
Ugyanis roppant elavult a liftrendszer. Az rendben van, hogy az eldugott helyeken találni olyan 2-3 személyes (50 éves) székeseket, amibe nem férek bele. Ebben még van egy kis romantika is. De hogy összesen 1 buborékos székest láttunk (igaz az fűtött is), a többi mind nyitott, az elég furcsa. Még a tempójuk hagyján, de hogy 2500-2800 méterre is ilyen megy fel, az elég érdekes, arrafelé -5, -10 fok a normális, a legkisebb huzat is fagyasztóládát csinál belőle. Kabinos csak kevés van, és azok túlterheltek. Pl. A Roche Mio, Transarc és még balra az Arc 200-ből induló mind sorbanállós. Talán így szerencse is hogy nem volt friss hó (ilyet francia pályafutásom alatt nem tapasztaltam), sokat sütött a nap és szél se volt, csak néha köd. A korábban leesett sok hó miatt használható volt a terep, de pályán kívül nemigen lehetett menni, össze volt karcolva minden szabad terület.
A Vanoise expressz modern, kétszintes gondola, a látvány sem semmi.
A két gleccser a szokásos, mindkettőre felmentünk de friss hó híján a hatalmas buckák kezdtek dominálni, nem kerestük őket sokat.
Les Arcs alsóbb pályái jók, fent van egy unalmas lapos rész, ahol sokan kolbászolnak, ettől felfelé már csak 2-3 felvonó megy. A gleccser gondola kicsi, és 37 éves. Ott is 15-20 perc sor volt.
La plagne is sok enyhe pályát tartalmaz a közepén, ezek kezdőknek jók. Balra van néhány jobb, ami délelőtt napos. Ugyancsak ilyen Champagny felé a kamikaze és harakiri, ezeket szerettük mert mindkettő meredek, kezelt és napos. A gleccserre itt is régi kabin megy, csodás kilátás a 3 völgyre. Viszont a völgybe a fekete valóban kemény, jó síelők is keresik a fordulóra alkalmas helyet. Persze friss hóval puhább az egész, de az nem volt. Utána viszont a Vanoise expresszhez menő ösvényt tessék elkerülni, kivéve ha szeretnénk pár km-t sífutni. Előtte inkább fel kell menni a székessel.
Összességében jobbat vártunk. A felvonórendszer halvány, a pályákat némi friss hóval biztos jobban élveztük volna. Hiányoltuk a meredek, ratrakolt feketéket. Mind embernyi buckás.
A szállásváltásoknál a dugót el lehet kerülni, ha előző nap kicsekkolunk, tisztázzuk hogy hajnali indulásnál hol adjuk le a kulcsot és ágyneműt, illetve a kauciót is kártyáról fizetjük, hogy ne kelljen a kp-re várni. Általában örülnek is ennek, mert minden szombat bolond nekik is.
Egyszer kipróbáltuk, máskor nem erre megyünk.

következőutolsó laponként: összesen 168, rendezés:
h i r d e t é s
UTASBIZTOSÍTÁS -10% » SÍELŐK NAPTÁRA »
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 8 vendég és 0 regisztrált felhasználó látogatja.