Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Élménybeszámolók: Myto pod Dumbierom síterep leírás szállás cikk galéria fórum

Myto pod Dumbierom síterep értékelése
321 szavazat, átlagos érték: 3.0
Nézd meg az értékelők listáját
Alább a síterep fórumából kiemelt írások olvashatóak.
2020.02.16. rsebi
Már többször is tervbe volt véve, hogy ellátogatok ide, azonban sokáig nem nyitottak ki, mindig halogatták, így inkább más helyeket látogattam. Azonban most szombaton a honlap szerint – szezonban most először - már ment mind a két oldal, így hát elmentem ide is.

Utazás, megérkezés
Besztercebányánál elmentem jobbra Brezno felé, vasfeldolgozónál fel (komoly nehézipar van arrafelé), aztán Bystrán áthaladva (eddig mint déli Chopok) a körforgalomnál tovább egyenesen és már meg is érkeztem. A korábbiakhoz képest az egyik legkényelmesebb utazás volt, Budapestről indulva 3 óra 10 percig tartott.
Az alsóbb parkoló azért sáros a vége nagyobb törmelékkel volt felszórva - lehetett volna jobb is. Körbenézve csak az alap kiszolgáló létesítményeket véltem felfedezni, semmi extra, a pálya is közömbösnek tűnt első ránézésre. Azonban tetszetős pénztárépület lett kialakítva, ahol még egy vouchert kezelő és bankkártyával bérlet vásárlásra is alkalmas jegykiadó automata került elhelyezésre. Nagy hátránya, hogy a visszaváltható kártyákat nem veszi el, így a pénztári nyitvatartáshoz kell igazodni.

Lift(ek)
Az ülőszékeshez egy dizájnos beléptetőkapun áthaladva jutunk. A lift egysebességes behúzószalagos. Nekem lassúnak tűnt és délután zörgött is, ami egy idő után idegesítővé is vált. A kiszállója viszont rendben volt. Továbbá működött még két egyszerű tányéros is a pálya mellett.

Pályák
Különösen a fenti rész egy nagy egybefüggő széles pályaszakasz. Lentebb az egyes pálya továbbra is széles azonban van benne két letörés.
Térkép szerint van egy kettes jelzésű pálya is, ami a vége felé leszűkül. Ennek a pályának csak a felső része volt lekezelve, lejjebb teljesen kezeletlen volt, kiálltak a fűszálak és látszódtak a kövek, sok helyen ki is volt kopva, miközben a honlap ezt nyitott pályának írta (el se volt kerítve). Fent egész nap keményre fagyott hóval szembesültem, a lenti részeken már délelőtt is kezdett kásásodni, délutánra megjelentek a buckák és sok helyen lehetett látni a fagyos pályaalapot is.
A nap fénypontja a freeride terület kipróbálása volt. A liftből kiszállva kevés csúszás után jobbra tartottam, ahol vagy fél kilométeren keresztül szeltem az érintetlen havat, igaz mentek előttem már többen is arrafelé, de még így is lehetett bőven szűzhavas területekre csúszni, - nagyjából fél méter hó lehetett, egy-két akadállyal - ez tetszett, klassz volt.

Partizan étterem
A pálya alján van egy teljesen átlagos kinézető vendéglő. Az étterem önkiszolgáló jellegű, választék ennek megfelelő (kijelzőn szlovákul olvasható volt), a kiszolgáló jól tudott angolul a pénztáros már kevésbé. Az étel egyébként itt is jó volt, bár én egy kicsit drágának tartottam, minden bizonnyal azért is, mert az étterem konyhája egy négy csillagos szállodához tartozik.

Extra
Ki lehet próbálni a siklóernyőzést is.
Szép a tetőről a kilátás, melyet hosszabban is meg lehet csodálni egy-egy Myto-s napozószékből.

Összegezve
Hát, nem igazán nyerte el a tetszésemet a síterep, többet vártam tőle. A freeride viszont jó volt, így mindazoknak tudom javasolni, akik ki szeretnék próbálni a off-piste csúszást pár száz méterre a pályától.
h i r d e t é s
2017.02.12. gyarfas_e
Mi kb. 20 éve járunk erre a sípályára. 9:45-kor a pályán vagyunk, és mindig mint a billiárd asztal, olyan tökéletes. A parkolóban soha nem láttunk még "parkolásért felelős személyt", de van felső parkoló, ahol nem kell meredeken kijönni.
Egy nappal utánatok érkeztünk, csodálatos volt a pálya. Ilyen jó pálya az elmúlt évekbe nem volt, bár a -17 fokban kemény volt. Az ára is nagyon kedvező, igaz én nyugdíjas jegyet vettem, 4 napra 43 €, fiamnak junior jegy szintén 4 napra 53 €. Ez szerintünk nagyon kedvező.
Mi csak hobbi síelők vagyunk, ti már "haladó sízők", de ezen az enyhe lejtős, jégmentes pályán én 65 km/h, a fiam 85 km/h sebességgel tudunk napi 25-30 alkalommal lecsúszni.
Ha ti "haladó sízők" vagytok, akkor ajánlom a Chopokot. Évente egy alkalommal megyünk mert az igazi élményt jelent, bár nagyon meredek és kicsit jeges.
Az étteremben igazi jó szlovák ételeket lehet kapni, bab leves, pacal leves, káposzta leves, júhtúrós sztapacska, túrós derelye és még sok minden.
MINDENKINEK NAGYON AJÁNLJUK.
2016.01.24. dodi
Egynapos sítúráink során a tegnapi napon Myto Pod Na Dumbierom síterepét választottuk uticélként. Nem indultunk korán mivel 3-4 óra folyamatos sielésre készültünk. Az út jól járható sok helyen száraz, a hegyekben lefagyott hó de nem veszélyes. A falut 11 óra után értük el. A parkolóban kaotikus állapotok uralkodtak, össze vissza parkoltak az autók. A sípályához bevezető kapuval szembeni, főútra kivezető enyhén lankás út tiszta jég volt, lehetetlen volt rajta kimenni. A parkolásért "felelős személy" annyi jó tanáccsal látott el, hogy toljuk az autót. Körülbelül 3 métert kellett volna felszórni kaviccsal de hagyták az autókat csúszkálni. Délutáni jegyet vettünk 15 euró. A beülős lift jó, sorban állás nélkül lehetett feljutni a pálya tetejére. A pálya teljesen kezeletlen, ratrakot szerintem a hóágyúk által készített hú eltúrása óta nem látott. A pálya vonalvezetése teljesen kiszámíthatatlan nagyon sok helyen hatalmas jégfoltokkal, majd ezek után hirtelen 30-40 cm magas buckákkal. "Halandó sielő" számára a pálya teljesen élvezhetetlen, kivétel ez alól a felső kb. 1/4 rész. Az időjárás kegyes volt hozzánk szép napsütéses időben volt részünk. Délután kető után szinte teljesen kiürült a pálya és a büfé is amiben nem túl nagy a választék és drága. A személyzet viszont rendes, kedves és segítőkész, kivétel a parkoltató ember. Összességében elment de többet nem hiszem,hogy ezt a pályát fogjuk választani. Átlagos (élvezeti sielőnek ahogy azt Csabor ) mondaná nem ajánlanám.
2015.02.21. csabor
Myto pod Dumbierom 2015.02.13.

Abszolút nem síelőteljesítmény orientált szlovákiai sítúránk második napjára, mivel úgy gondoltam a felfelé síelés előző nap megviselte lábaim, olyan terepet választottunk, ahol ülőlift is van. Mytora esett a választás.
Ha sífutó lennék örültem volna a környéknek, de most társaimmal tanácstalanul álltunk a pálya aljában. Hallgattuk a kemény, jeges havat karcoló lécek hangját, néztük a bukdácsoló síelőket, s tanácskoztunk mi legyen. Nekem lényegében mindegy milyen a pálya, legfeljebb nagyobbat küzdők, de a többiek továbbmentek Táléra. Feleségem egy csúszásra velem tartott, s némi halálfélelem után szintén Tále mellett döntött. Egyedül maradtam.
Nézzük mi is volt ennek a tartózkodásnak az oka?
A leírások szerint 4 km pályáról beszélünk, kb. 300 méteres szinttel.
A pályarendszeren (egy lejtő különféle nyomvonalon való leküzdéséről beszélünk) több lift van, de most csak a négyüléses ment, ez szolgálta ki a piros pályát. A többi pálya nem volt síelésre alkalmas állapotban, s így a húzóliftek sem mentek. A piros pálya alapjaiban nem veszélyes, közepén és a végén van egy meredekebb letörés. Érdekes a pálya szervezése, mert a tanuló pályák a piros közepe magasságában találhatóak, így az utolsó letörésen még a kezdőknek is le kell jönni.
Milyen furcsa az élet? Egy négy nappal utánunk ott síelő sporttárs remeknek és soknak minősítette a havat, ami a mi időnkben jeges volt és kevés. Mindkét vélemény lehet jogos, s ezért nem tartom célszerűnek ha valaki egy benyomás alapján véglegesen leír egy terepet. Semmi sem csak fehér vagy fekete, még a sípályán sem.
Nagy magányomban (már társaim nem voltak, de a pályán azért csúsztak rengetegen) kellemeset csúszkáltam. Sokkal többen voltak, mint Polomkán, s az élet is gyorsabban ketyegett. Érdekes volt megfigyelni, hogy melyik síelő hol szocializálódott. A viszonylag problémás pályára kénytelen volt felmenni a kezdő, a tapasztalt száguldozó és az aki már kétszer lejött ott, s így azt hiszi tud síelni. Gondnak tartom ha együtt vagyunk egy pályán olyanokkal, aki míg én három kört megyek, csúszik oldalazva 12 métert. Probléma ha valaki abszolút nem rendelkezik lécbiztonsággal, nem ismeri a fizikát és saját képességeit, de ennek ellenére golyóban leszáguld a pályán. Gond ha abszolút kezdők esnek, kelnek a pályán, s veszélyeztetik magukat, miközben megállni nem képes Supermennek száguldanak el mellettük. Nincs bennem semmi kirekesztés, elkülönítés, hisz én is abszolút amatör vagyok, de állítom, hogy máshol sincs megfelelő síelési kultúra, s talán kisérlet sincs ennek megszerzésére, ezt pedig nagyon veszélyesnek tartom. A síelést nem szabadna felesleges veszélyekkel terhelni.
Csúszkáltam a tömegben, s azt tapasztaltam, hogy a pálya egyre jegesedik. Az az egy pálya nem kínált nagy változatosságot, ezért indultam a többiek után.
Az árak még ezen a viszonylag felkapott helyen is nagyon kedvezőek, de nem tetszett, hogy a teraszon az ülőpadok tiszta jegesek voltak, s miközben üldögélt az ember a jeges hideg mászott felfelé. Nem tetszett, hogy csak sör volt, s mindenféle kofala szerű petróleum származék. Érdekes, hogy forralt bort adtak, de rendes boruk nem volt.
Vegyes érzelmekkel távoztam. Lehet ez jó, de most ez nekem nem adatott meg. Lehet, hogy legközelebb futólécekkel kellene jönnöm, s kipróbálni a gyönyörű sífutópályákat?

Csabor az élvezeti síelő
CIMG0015.JPG CIMG0016.JPG CIMG0017.JPG CIMG0018.JPG CIMG0019.JPG CIMG0020.JPG CIMG0021.JPG CIMG0022.JPG CIMG0023.JPG CIMG0024.JPG
2013.02.19. Nildiko
17.-én vasárnap voltunk Myton. Nagyon sok hó van Szlovákiában, ez látszott már útközben is, a pályákon is. Nem az a tükör sima pályák voltak, de abszolút jól síelhető volt. Délutánra vizessé, kásássá vált az alja és erősen buckásodott.
Jót tett a pályának, hogy lecserélték a húzós lifteket az ülősre, mert bár sokan voltak, minimális volt a sorban állás.
S a pályákon is eloszlott a tömeg. Volt felhős időszak és napsütés is. A legszebb azonban az volt, mikor a felhők közül megjelent Chopok Juh! Szikrázott a napsütésben. Még a felvonók is jól látszottak!
Jó kis síelős napunk volt. A pályák ratrakos kezeléséről azért vannak kételyeim. Vajon használják? Főleg hogy másnap Kosutkán voltunk (lsd. ott). Persze hogy használják, zárás után el is indultak, csak hogy?
2010.01.26. petymeg
Sziasztok!
Vasárnap voltunk Myton. Én nagyon kezdő vagyok, előző két nap ismerkedtem a síeléssel Tálén a kicsi pályán. Nagybátyám elég profi síelő és úgy gondolta, hogy 2-3 óra síelgetés után bedob a mélyvízbe, felvitt a Mytora a középső piros pályára. (a bal oldali kék pálya sajnos nem üzemelt)
A felső szakasza elég lankás, ott szépen jöttem, de középtájon van egy nagyon meredek rész ami csupa jég volt, el is csúsztam rajta és hason tettem meg vagy 20 métert. Utána már csak bukdácsoltam. A lankás szakaszok jól mentek, de a meredek részeken mindig elcsúsztam. Az utolsó lejtőn gyalog jöttem le szégyen szemre, de legalább egészben. Szerintem nagyon kezdők csak tapasztalt kísérővel próbálkozzanak itt.
2009.01.09. drCaligari
dec.31-en voltunk itt. Ket palya mukodott, ami igazabol csak egy. A jegy szerintem a szolgaltatashoz kepest nagyon draga. Mindennek ellenere jol ereztuk magunkat, mert az az egy palya nem volt roszz, bar delutanra mar elegge kikopot es jeges volt. A palya kozepe tajan van egy resz ahol iszonyatosan buckas (borultunk is nagyokat), igy csak magabiztos sieloknek ajanlanam. Tanulokat nem erdemes ide hozni, ugyanis az also resz ahova kulon felvono is visz eleg meredek es jeges, az egesz hossz legmeredekebb resze. Nagy pozitivum viszont, hogy a datumot figyelembeveve igen meglepo volt, hogy gyakorlatilag nem volt sor egyik felvononal sem. Delutan a sorbanalasi ido max 2 perc volt,de volt olyan, hogy egyenest az ulesbe csusztunk be.
Egy napot el lehet rajta csuszkalni, de kb. 10 km van innen Certovica ami sokkal olcsobb (kb 200 skk kulonbseg), de valtozatosabb, szebb, jobb, tobb.
2008.03.09. Gábor
Ma voltunk itt, nagyon király az ülőliftjük. A pálya műhavas, de mit vár márciusban az ember. Délélőtt jó a pálya állapota (csak ne lett volna köd ma), délutánra már nagyon szét van túrva a pálya, az utolsó szakaszon ilyenkor már nehezebb lejönni... A jegyár a szokásosnál kicsit drágább, de egyszer meg kell térülnie a liftnek (500 korona - 4órára - felnőtt).
P3093112.JPG P3093091.JPG P3093131.JPG P3093105.JPG P3093124.JPG P3093111.JPG P3093138.JPG P3093095.JPG
2005.02.09. RM
Sziasztok, januar elejen egy napot itt sieltunk. Gondoltam leirom a tapasztalataimat. A hosszu palyak kozul a felvonok kozotti piros palya volt rendesen kezelt a masik oldalon is volt ho, de csak egy csikban volt lenyomatva, ahol feljott vagy lement a ratrak. Igy gyakorlatilag mindenki egy palyat hasznalt. Gondolom a nagy hideg miatt voltak gondok a liftekkel. (2 hosszu nyomvonalu tarcsas lift van egymas mellett.) Hol az egyik, hol a masik purcant ki, ilyenkor felszaporodott a nep. Delelott meg nem voltak veszelyes sorok, delutanra a varakozasi ido mar elerte az 5-10 percet. Ami meg zavaro, az a palya also szakaszan a nagy tomeg. A kezdo palyarol csak ugy lehet lejutni a bufeig, ha a hosszu piros palya aljan lecsuszol, igy azon a reszen fokozottan figyelni kellett a gyerekekre, kezdokre. Egyebkent nem rossz a piros palya (egesz hosszu, szeles es bukkanok is vannak), egy fel napot el lehet kellemesen sielgetni rajta.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
INGYENES TANÁCSADÁS » UTASBIZTOSÍTÁS -10% »
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »