Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Élménybeszámolók: Niederalpl - Mürzsteg síterep leírás cikk fotóalbum videó síiskola fórum

Értékelés:     
    
Átlagos érték 135 szavazat alapján 3.2.
Alább a síterep fórumából kiemelt írások olvashatóak.
2019.03.04. Memu
Kezdő szemmel:
Márc. 2.-án, egy napos csúszásra érkeztünk Niederalplba.
A hójelentést olvasva biztosra mentünk. A völgyben 225cm a hegyen 230cm ígértek. Mivel érkezésünkkor +0,5 fok volt és éppen havazott így a hó mennyisége nem okozott gondot. Viszont a minősége már nem tettszett annyira. A tavaszi idő ide is elérhetett hétköznap. A völgyben még éppen nem havas eső esett, viszont így is tapadóssá tette a terepet. Az alsó, giga hosszú D csákányoson majdnem sírva fakadtam mire felértem. A lécem tapadt, a masina lassú tempóban haladt és a térdeim teljesen kikészültek. Egyébként kezdőknek tökéletes, hosszú és egyenes pálya lehet ez amikor fagy van. A C csákányos melletti pályák szintén ragadtak. A buckák, a hó tömörsége és nehézsége miatt iszonyatosan megfogták a lécet és ez szintén baromi fárasztó volt.
A beülős A felvonó tetején a hóesés mellé szél és legalább -5 fok társult. Mivel szemüveges vagyok, így a látási viszonyok ill. a nemlátási viszonyok engem duplán sújtottak. Itt jó lett volna a hó minősége, de roppant kellemetlen volt az idő. A hódara éles szúrásokkal csapódott az arcomnak. Így, ide én nem jártam fel túl sűrűn. Ill. ha fentről ereszkedtünk lefelé, az alsó hóhelyzet miatt egyszer csak elfogyott a lendület.
A pálya megfelelő időben, egy napra tökéletes lehet. Nincs sorban állás, és többféle sítudás is kielégíthető.
A hütte árai is kedvezőbbek mint Stuhlecken.
Bár olyan nagyon elfáradtam, mint még soha, mégsem pontoznám le a pályát. Megtanultuk, hogy a sok hó még nem minden. Az időjárásért pedig max. Tavaszapónál lehetne reklamálni.
Ui.: Gumicukrot kaptunk ajiba a jegy mellé.:-)
h i r d e t é s
2019.02.12. Kriszti76
Ezúton is köszönöm a sok értékes beszámolót!! A Sopronhoz közeli sípályák, hétvégi tömegkerülésének céljából választottuk mi is az itt olvasottak segítségével a síterepet. Ugyan 30 perccel tovább tartott az út, de a táj szépsége kárpótolt mindenért. Szerencsénk volt a több mint 2 méteres hóhoz, látunk egy ház meredek kertjében egy ici-pici lecsúszott lavinát, hatalmas élmény volt. Hála a síterephez vezető út tényleg mentes a hegyi, meredek, szerpentines, szakadékos részektől, szinte észrevétlenül odagurultunk. Annyira tetszett minden, hogy délben utánunk indult egy baráti család is Sopronból. :-) Ők is beleszerettek a síterepbe, de ők pontos síjegyeket vettek. Ugyan már 1 felnőtt napi jegy (30 Eur) megvásárlása mellett, ingyen síelnek a gyerekek, de félnapos jegynél ez az opció kedvezőbbnek bizonyult. Kényelmesen tudtunk parkolni, tényleg alig voltak a síterepen, mi az önkiszolgáló Hüttével is elégedettek voltunk. A baráti család kényelmesen tudott sít kölcsönözni. Napsütéssel feltankolva, jól eső fáradtsággal indultunk haza. Érdemes követni a sípálya fb oldalát, sokszor vannak plussz élményprogramok.
2018.02.18. RM
Tömegkerülés (Stuchleck) alternatívájaként mentünk fel vasárnap gyerekekkel Mürzuschlagból. Az út nagy rész a Mürz folyó völgyében megy, nagyon szép tájon, egy elég jó főút. Csak az utolsó pár km volt a hágón átvivő hegyi út.

1/2 10-kor még találtunk gond nélkül a lifthez közeli parkolót. Sajnos az idő nem volt tökéletes (némi köd), de a pályák szuperek voltak a 10cm friss hóval. Kellemes kis terep, gyerekekkel tökéletes. Nagyon szép a táj. Kedvencem a hosszú 5-ös erdei pálya volt, alagúton át az út alatt, fenyőerdőben a sziklabérc alatt ... Nagyon szuper.

Igazából minden tudásszintnek jó:
7-es bébilift
2-es és 8-as egy kellemes kék pálya kezdőknek (csákányos van mellette)
1-es egy jó széles pálya
5-ös pedig egy hosszú erdei pálya

Hütte hangulatos, normális árakkal. (Főételek 10EU alatt.)

2 gyerekkel a napijegy 32EU volt, ez igazán baráti. (Gyerek 15 éves korig ingyen síel.)
20180218-120422.jpg 20180218-130522.jpg 20180218-131556.jpg
2018.02.08. Kis Kovi
2017.01.01-jén voltunk a terepen és az akkor tapasztaltak számunkra összességben pozitívak voltak.

Valószínűleg az időpontra tekintettel is, nagyon kényelmesen elfértünk a pályákon és akkor teljesen korrekt módon kezelték azokat. A hóhelyzet nem volt szenzációs (1-es és 4-es pálya), de legalább akkor jól megközelíthető volt a terep. Komolyabb havazásban én sem indulnék el oda.

A parkoló kínálat tényleg nem túl nagy, ami a környéken lévő szállásokról is elmondható, pedig igazán szép vidékről van szó.

A pályák kínálata megfelelő hóviszonyok esetén egy, max. két napra tökéletesen elegendő.
A 8-as pálya tényleg eléggé lapos és iszonyúan "hidegtartó", viszont én személy szerint nagyon élveztem a 10-5-8-as pályakombinációt, mely jó pár perc utazást és változatos pályákat jelentett számomra.
A 8-asról a csákányossal térhet vissza a síelő az ülős felvonóhoz, viszont át kell kelni (gyalog) a főutvanolon is, igaz nagy forgalmat nem tapasztaltunk ezen a sínapon.

A pályát azoknak ajánlanám, akik szeretik a nyugis környezetben való síelést.

A gyerekkedvezmény 2017.01.01-jén érvényben volt, csak két felnőtt jegyet kellett vennünk, a gyermek ingyen síelt.
DSC01293.JPG DSC01308.JPG DSC01318.JPG DSC01325.JPG DSC01322.JPG DSC01303.JPG DSC01295.JPG
2018.02.05. ttottam
Sziasztok,
Tegnap, február 4-én, vasárnap jártam először Niederalpl-ban, gondoltam, megosztom a tapasztalataimat másokkal, akik szintén fontolgatják a síterep meglátogatását.
Általában a Hochkönig régióba járunk síelni – az az idén már megtörtént. Hockönig önmagában varázslatos, nagyon hóbiztos, de ha mégis probléma lenne – soha nem volt – a gleccser, Kitzsteinhorn félóra autóval. Az idén már túl vagyok a heti síelésen, Hochkönig persze, voltam fent a gleccseren is, és karácsony környéken még síeltem két napot Ski Welt-en is. Az alábbiakban igyekszem nem ezekhez a terepekhez hasonlítani Niederalpl-ot, persze az ember óhatatlanul viszonyít.
Szóval, mivel nagyon volt kedvem még egy kicsit síelni, és az időjárás is megfelelő az idén, lementünk Sopronba. Szeretjük a várost, ott aladtunk és másnap reggel indultunk Ausztriába.
Előző nap, szombaton, havazott, és talán éjjel is esett némi hó, így aztán az S6-os alagútjait elérve hamar a hó világában találtuk magunkat. El is kezdett havazni – ennek még lesz jelentősége – nem erősen, de azért nem is szemerkélt. A várható nagy tömeg miatt a semmeringi pályák szóba sem kerültek, előre kinéztük Niederalpl-ot, így oda tartottunk. Soprontól az út kicsit kevesebb, mint másfél óra, az autózást nehezítette, hogy már az S6 után, az alsóbbrendű úton, azon a ponton, ahol Mariazell-t két irányban is el lehet érni, Niederalpl felé megszűnt az út takarítása. Egyre nagyobb hóban autóztunk felfelé a kanyargóssá váló úton, imádkozva, hogy csak ne kelljen láncot szerelni. Nehezen, de feljutottunk, 10 óra előtt kicsivel érkezve. Mivel először jártam ott, rögtön az első, út melletti parkolóba beálltam volna, de tele volt. (Autóval is, hóval is, takarítás nulla.) Gondoltam, megyek egy kicsit tovább, de a lendületemet elvesztve ez már nem nagyon ment, így – s mint később kiderült – a kis hágó alatt mintegy 100 méterre nem tudtam tovább menni. Rükvercben visszacsorogtam a parkolóig, nagy nehezen bedolgoztam magam a legszélére.
A jegyvásárlás percek alatt történt, talán hárman álltak előttem. Ekkor emeltem fel szemem a pályára. Nem síelek rosszul, és nem igazán zavar sem a bucka, sem, ha van némi porhó a pályán, de szeretek jól előkészített pályán, legalább reggel, simán csúszni, kicsit carvingolni. Nos, minderre Niederalpl-ban pontosan nulla lehetőség van.
Először is azért, mert a „pálya”, legalábbis tegnap, nem volt más, mint maga domb. Úgy nézett ki, mint ahol soha nem járt ratrak. Hogy világos legyen amit mondok, nem az előző napi hóesés nem volt lesimítva, hanem láthatóan hosszú hetek óta nem kezelték a pályát. (Jelzem, nézegettem is napközben, a pályák alján, szélén mindig lehet látni gépeket, itt nem volt, erősen kétlem, hogy a létesítmény egyáltalán rendelkezik ilyesmivel.) A helyzet egész nap így maradt, paradox módon a nap végére maguk a síelők egyengették ki némileg a felvonó alatti, 1-es számmal jelzett piros pályát. Aminek a teteje, a kicsúszás után viszont tükörjég volt, mind a 6 méter szélességben, középen az oszlopokkal. A kiváltó kék szakasz, amelyikről vissza lehet jutni a pirosra, jobb állapotban volt, de azért van esése, jó, s mivel jó ha két méter széles, ezért a rosszabb síelők ott szerencsétlenkedtek lefelé, először persze hóekében, aztán az 50 méter hosszú szakasz meredekebb végén meg nagyokat esve. Nem volt egyszerű lemenni köztük ott sem. Egyenesen tovább jön a piros meredek, teljes mértékben kezeletlen szakasza, aminek egyetlen előnye, hogy tényleg nagyon széles, annyira, hogy a tárcsástól belefolyó 4-es piros pálya és az eredeti 1-es közti különbség nem érzékelhető.
Az ülőfelvonótól (lassú) a fent leírt kezdet után balra át lehet csúszni a tárcsáshoz, amelyiknek a tetejéről indul nagy körben le az 5-ös piros pálya. Nos, ez kb. kétszer 30 méter szakaszon piros, utána nagyon lankás, legfeljebb világoskék, az a csak állsz és egyenesen csúszol lefelé fajta. Szép részen fenyőfák között megy ugyanakkor le, a végén belefut a 8-as kékbe, amelyiknek az aljáról egy lajhár csákányos húz vissza az ülőfelvonó, egyben az 1-es piros aljába. Az első körömnél kipróbáltam a kéket, végig szenvedtem magam a húzó felvonó mellett. Többet ezzel nem kísérleteztem. A 8-as pályának egy kb. 50 méteres szakaszt kivéve semmi esése nincs, szerintem még oktatásra sem alkalmas, mert egyszerűen nem megy rajta a léc. Persze, ha legalább ezt kezelték volna, talán lehetett volna némi lendületet gyűjteni, de persze az állapotok itt is ugyanolyanok voltak.
A B-vel jelzett tárcsás melletti piros pálya nem lenne rossz – ha legalább háromszor olyan hosszú lenne, de így a 6-os pályán hármat fordítva a lécet újra a baby-felvonó aljában vagy. A felvonó másik oldalára jelzett 9-es pálya nem létezik.
Mentem még néhány nagy kört az ülőfelvonó – baby tárcsás – 5-ös piros szakaszhon, aztán rájöttem, hogy ha az 1-es piros pályán elindulva a törésnél balra a 2-es kéken folytatom (az is erdei pálya, de kéksége ellenére gyorsabb mint a piros 5-ös), akkor vissza az ülőfelvonó aljába lehet egy egész dinamikusat síelni. Vagy ennek variánsa a baby tárcsáson fel, és ez erdő mellett balra le a kékhez. Ez ugyan nem jelölt pálya – de ennek Niederalpl-ban semmi jelentősége, mint mondtam, az egész hegyoldal egyforma.
Tömeg nem volt, várni a felvonókra nem kellett. A meglévő – elég kétes színvonalú – gasztronómiai infrastruktúra ugyanakkor délidőben nagyon kevés, jókora várokozások a kajára. Az ülőfelvonó aljában lévő hüttécske eléggé lepukkant, az egyik oldalon gomolyog a cigifüst – és ezen az oldalán lehet lejutni a pálya egyetlen wc-jére. A „Fadoboz” elég ingerszegény, a kis gasthof, ahol végül berni virsli/kolbászt ettünk, sült krumplival és sörrel ugyanannyiba került, mint a kitzsteinhorni gleccseren 2500 méteren lévő Alpin Center…..
Végigolvastam, amit írtam. Ennél azért jóbb volt a nap, hiszen síeltem 😊
Egyértelmű pozitívum, hogy nincsenek sokan a pályán – az már más kérdés, hogy ennyi ember sem tud leparkolni, az úton is álltak végig, illetve hogy, ahogyan említettem, ebédidőben az ingerszegény kajáldák sem bírják a „tömeget”. Végül is ha az ember kihívásnak tekinti a teljesen kezeletlen pályán történő síelést, és beletörődik abba, hogy a pályák nem túl hosszúak és változatosak, akkor egy napra Niederalpl is biztosan jobb opció, mint síelés helyett sorban állni Stuhleck-en. Tehát: egyszer OK, de nem fogok visszajárni.
Végül: jó vigyázni, lefelé a falvakban osztrák rendőrök lesik a gyorshajtókat.
2017.12.18. HofEE
Végre sikerült ellátogatnunk ide is, útban Annaberg vagy Stuhleck felé sokszor láttam már reklámtáblákat Niederalpl-ról, de eddig sosem mentünk el odáig. Bár mentünk volna. Egy kissé eldugott kelet-ausztriai viszonylatban közepes síterepröl van szó, de az adottságai remekek! Hihetetlen szélesek a pályák, gyakorlatilag egybefüggö területet alkotnak, és mivel aznap és elötte 1 nappal is folyamatosan esett a hó, rengeteg freerideolást és porhavas szörfözést tudtunk maguk mögött.

Nem voltak sokan, talán egész nap egyszer fordult olyan elö, hogy volt elöttünk valaki a 4-es felvonó aljánál, szóval nulla várakozási idöt fogtunk ki. Furcsa módon külföldi szót sem hallottunk, rajtunk kívül csak osztrákok voltak a pályán a parkolóban láttunk még egy db magyar rendszámút autót. Ja és a 3-as számú csákányos liftkezelöje szintén hazánkbeli.
Apropó felvonók, egy régebbi 4-es ülö felvonó plusz 2 db tányéros és egy csákányos lift van a pályán mindegyiket használtuk, a felsö tányéros volt talán az egyetlen negatívum, túl rövid a rúdja és a tányér maga is valahogy kisebb így snowboardosként csak görnyedve karból izmozva lehetett felvontatni magunkat.

Klasszikus hüttéböl 1 db van átlagos árakkal de rendkívül barátságos kiszolgálással.
Szerintem megéri ellátogatni ide, mi mindenképp jövünk még mert ár/érték arányban messze veri a környék pályáit, és mert ritka az olyan síterep ahol nem kell tartani a tömegnyomortól!
IMG-20171217-155545.jpg IMG-20171217-095502.jpg IMG-20171217-145530.jpg IMG-20171217-095544.jpg
2014.01.27. gal.andor
2013 februárjában jártam itt az iskolámmal. Ez a síterep volta legkisebb amin az elmúlt 10 évben jártam így hát nem gondoltam hogy izgalmas napoknak nézek elébe. Mikor a busszal felértünk a pályaszálláshoz és elfoglaltuk a szobánkat kiléptem a teraszra és gyönyörű látvány fogadott, méghozzá a havas pálya és a gyönyörű erdő. Indulás előtti napokban nyomon követtem az időjárást és nagy örömmel töltött el, hogy már 2-3 méternyi hó hullott. Az első napon még csoportokban síeltünk felügyelet mellett, hogy kitapasztaljuk a pályákat. Rögtön a 4ülésessel felmentünk a pálya tetejére. Nagyon tetszett, hogy a pályák tetején még volt egy kevéske friss porhó hagyva így kevésbé jegesedett. Nap közben szerencsére nem sok ember volt, szóval szinte miénk volt az egész pályarendszer.
A második napon már pár barátommal elszakadtunk a csoportol, hogy felfedezzük a síterep rejtett kincseit. Először kinéztünk magunknak egy kis erdős mélyhavas területet a korongos felvonó mellett. Itt mentünk egy pár kört hogy felkészüljünk az igazi "freeride" terepre. Ahogy felértünk a tányéros tetejére körülnéztünk és láttuk, hogyha az erdőn keresztül megyünk mindenféleképpen a pályán lyukadunk ki. Hát neki is vágtunk. A 2 méteres hóban, gyönyörű havas fék között siklottunk. Olyan helyeket fedeztünk fel amit a kijelölt pályákról nem is lehetett látni. Mikor leértünk a pályára leesett az állunk és eldöntöttük hogy az elkövetkezendő pár napban az erdő "lakói" leszünk. Az első kör után beültünk a hüttébe egy kis felfrissülésre egy korsó sör mellett. A nap többi részét ugyan ott töltöttük.
A következő napon észrevettük a pálya aljából hogy van egy érintetlen szűz havas terület és úgy döntöttünk, hogy megkeressük. El is indultunk, de eltévedtünk. Egyszer csak egy iszonyat meredek hegyoldalban találtuk magunkat, így hát ledőltünk gondolkodni hogyan is tovább. Előre nem tudunk menni, hátra amerről jöttünk meg túl hosszú az út. Így hát lecsatoltuk a lécünket és lépésben elkezdtünk lefelé haladni. De csak úgy tudtunk, hogy lépések után beszúrtuk a lécet a hóba hogy meg tudjunk kapaszkodni. Mikor aztán leértünk egy lankásabb részre felcsatoltunk és láttuk hogy jóval alattunk halad a pálya. De már 4 óra volt azaz zártak a felvonók így hát golyóban haladtunk lefelé és pont elértük az utolsó menetet. Este már a vacsoránál nevetve meséltük el hogy is jártunk. A többi nap is hasonlóan telt.
Úgy gondolom, hogy ez a pálya rendszer amilyen kicsi olyan tökéletes. A pályák tökéletesen le voltak ratrakolva és csak a nap végére kezdett el jegesedni, ami másnapra el is tűnt.
Én biztosan visszatérek még ide és nagyon ajánlom mindenkinek.

VIDEO: https://sielok.hu/video/128701/
KÉPEK: https://sielok.hu/fotoalbum/niedera...lpl-powder/galeria/
2013.03.25. zsuri
Niederalpl nagyon szép természeti környezetben fekszik, ez elvitathatatlan, az erdei pálya pedig kifejezetten hangulatos. Aki komoly carving-ban gondolkodik vagy hosszú széles pályákra vágyik az felejtse el ezt a helyet: amelyik pályának megfelelő meredeksége lenne az túl rövid, a hosszú pályák pedig nagyon lankásak. Freeride-ra (nagy hó esetén) szerintem egész jó, számtalan lehetőség nyílik rá az erdőben. Egy pár egyszerűbb ugrató is van, de mondjuk aki park-ra vágyik az se ide jöjjön.

Amire ez a hely alkalmas az szerintem a cross típusú síelés/boardozás, azaz amikor mindenből van egy kicsi: az ember elindul, ráfut az ugratóra és kicsit repül (trükközik ha tud), utána a meredekebb szélesebb részen csinál pár szép ívet, aztán bemegy a fák közé a mélyhóba, aztán vissza a pályára és szlalomozik kicsit, majd kerülgeti a buckákat, aztán fel a falra a pálya szélén, majd esetleg megint egy kis mélyhó. Egyikből sem ez a legjobb hely, de összességében nagyon élvezetes csúszásokat lehet produkálni. Nekem mint alpin boardosnak az első óra kicsit csalódás volt, de ahogy ráéreztem a hely ízére azt kell mondjam a szezon egyik legjobb napját töltöttem itt. A gyerekek is nagyon élvezik az erdei pályát. Tanulni is jó, mert van hosszú, lankás pálya. Nincsenek sokan és olcsóbb a bérlet, mint a környék nagynevű pályáin. A hosszú csákányos kevés hó esetén elég fárasztó boarddal, mert folyamatosan dől oldalra. Nagyobb hó esetén már jobban ki tudták egyenlíteni a dőlést.

Indulás előtt érdemes skihappyhour-on szétnézni, mert 20-40%-al olcsóbban lehet ide jegyet venni, mint helyben.

Ebben az évben kétszer voltunk itt: a decemberi elég felejtős volt, a kevés hó miatt nagyon kövezősre sikerült. Most egy hete viszont több mint egy méter hóban nagyon élveztük. Nem ez a hely lesz a fő célpontom, ha Ausztriába megyek, de változatosságnak egy napra érdemes kipróbálni. Szerintem a szokásos Stuhleck látogatások mellé egy szezonban egy napra felvesszük a naptárba Niederalpl-t, de csakis akkor, ha nagy a hó. Kevés hó esetén inkább csak a negatívumait érzi az ember.
2013.02.24. nagygyula
Február 13.-tól négy napig voltunk ezen a síterepen egy tíz fős társasággal, a Holzbox nevű szálláson. A síterep és a szállás, ami tényleg pályaszállás nagyon szuper volt. A négy nap alatt, amit ott töltöttünk a téli időjárás minden arcát megmutatta. Szerdán szakadó hóesésben érkeztünk a hágóra, a szálláshoz, hólánccal (az utolsó 3 km-re fel kellett tenni). Csütörtök még hóeséssel kezdődött, a pályákon friss porhó, ami a csekély számú síző ellenére bizonyos helyeken összeállt kis buckákká. Ez egyáltalán nem volt zavaró, mivel könnyű volt, mint a toll, érdemes volt átcsapatni rajta. Később a felhők oszlani kezdtek ki-ki kandikált a nap. Lehetett róni a köröket változatos pályákon, a felvonóknál semmi sor. Az volt a meglepetés, ha várt valaki előttünk a felvonóra. Többen indultak a pályán kívüli területekre élvezni a hatalmas porhavat, amiben reggel még egyetlen nyom sem látszott, olyan volt mint egy hatalmas porcukordomb. Látványnak is gyönyörű volt.
Zárás után mindjárt elindultak a ratrakok és simává varázsolták a pályákat. Péntek reggelre ez kifagyott, kikeményedett (-8 fok) és csodálatos tempós pályasízést lehetett rajta végezni. 9-kor már a pályán voltunk, és olyan kevés síző volt, hogy még délután is találtunk a széles részeken nyommentes területeket. Egyik kedvencünk volt a nagy körút, ami úgy néz ki, hogy a négyülésessel fel a csúcsra, onnan le a fennsíkra a tárcsáshoz, azzal fel a másik hegytetőre, onnan jobbra el először egy jó kis meredek részen le, azután tovább a már sokkal enyhébb síúton, át az alagúton a műút alatt, egészen a hosszú csákányos végállomásáig. Onnan a csákányossal vissza a négyüléseshez. Ezt kb. 15-20 perc alatt lehet abszolválni.
Szombaton már reggel megjelentek diákcsoportok, kezdődött a síszünet, így nagyobb társaságokkal is meg kellett osztanunk a pályákat, de még így sem volt zavaró tömeg. Maximum a felvonóknál voltak előttünk is beszállók. Több snowboard-os csoport tartott edzést a kijelölt pályákon, mentek mint a szél, de mi nem arra mint ők, így nem zavartak bennünket. Az időjárás szuper volt sütött a nap, vagy elborult és szállingózott a hó, igazi téli idő.
Először voltunk ezen a terepen pályaszálláson, és úgy gondolom, hogy a tapasztalatok alapján nem is utoljára.
Mindenkinek jó sízést, szép téli élményeket.
2013.01.13. Christína
Január 12.-én voltunk itt. 1 nap, de nagyon jó volt.
6-kor indulás Budapestről, 3,5 óra után érkezés. 3 cm havat írtak szombatra, gondoltuk az még vállalható. Legalább 10 cm esett. De nagyon élveztük, mert a pályán porhó volt és ki bánja, hogy -8 fok van, ha a léc alatt friss porhó van. Délutánra kissé buckásodott, de nem zavart, pont azért mert porhó volt.
A fák roskadoztak a sok hó alatt. Gyönyörű látványt nyújtottak. Én nagyon szeretem ezt a terepet, mert a pályák gyönyörűek, imádom az erdei utat. Még a hátrányai ellenére is nagyon szeretem. Sajnos a csákányos nagyon hosszú, nem szerencsés, hogy az úttesten kell átkelni és sajnos a hüttének is valószínűleg új üzemeltetője van, mert tavaly nagyon jó volt, most viszont kritikán aluli az amit a jegypénztár mellett találunk.
Biztos hogy fogunk még menni az idén.
2012.03.10. Göri
Február 24-26-án Niederalpon voltam az egész családdal (3-58 év:)) síelni. Véleményem szerint Niederalp kevésbé ismert a többi, környéken lévő pályákhoz képest, pedig nagyon sok előnyös tulajdonsággal rendelkezik. Győrből két és fél óra alatt elérhető, a pálya könnyen megközelíthető, hiányoznak az általam nagyon nem kedvelt hajtűkanyarok szakadékkal tarkítva. Pályaszállásunk volt a Plodererhofban, ami igazi (ellentétben a mellette lévő Holzbox-al)ausztriai berggasthof (remek reggelivel, kb 26eu/fő, magyarul is beszélnek). A 8-as tipikus tanuló pálya, mire leérsz elsajátítod az alapokat. Következő fokozat a 6, 9-es korongos pálya. Az 1-es pálya alsó szakasza inkább nagyon piros,(az odaérkezéskor meg is rémített, én lankásabbra emlékeztem)de végül nem okozott gondot a bátrabb, fiatalabb kezdőknek sem. A kevésbé bátrakkal:) kikerülve ezt a részt, nagyon jókat síeltünk az inkább kék (egy egész kis szakaszt leszámítva), mint piros hosszú 5-ös erdei pályán. A 2-es egy új edei pálya, viszonylag rövid, keskeny,az 5-ös kistestvére. Mi inkább választottuk az 5-öst, vállalva a valóban unalmas csákányos felvonót, mert a siklás az erdőben mindenért kárpótolt.A pályák nagyon rendben voltak. Vasárnap erősen havazott, de a ratrakok folyamatosan jártak. Az évben annyi hó esett, hogy még kitart pár hétig. Nagyon szép három nap volt! Ja és a sorbanállás itt ismeretlen fogalom:))))
2012.01.16. Koty
1,5 hónap punnyadás és semmittevés után ( 2011.dec. 3: jobb kéz sajkacsont törés ) tegnap hóközelbe kerültem végre Niederalpl síterepén, illetve már az odavezető úton is. Éppen, hogy fel tudtunk menni hólánc nélkül, bő gázzal, az első nyomot fektetve az utolsó hókotrás óta az útra esett kb. 5-10 cm-es hóba. Szakadó hóban érkeztünk meg 3 autóval, megelőzve az ismerősökkel tele iskolai síbuszt, aki nem úszta meg hólánc szerelés nélkül.
Mivel a jobb csuklóm még alig – alig mozog, és fogni is csak igen gyengén tudok vele, az volt a terv, hogy egy bottal, óvatosan elcsúszkálok a sok gyerek közt, és majd osztom nekik az észt, hogy hogyan is kell síelni. ( Még ha nem is teljesen hiteles ezt tennem befáslizott, sínbe rakott kézzel ) Egy darabig bírtam is, de miután a 125 cm-es botomat könnyedén tövig nyomtam a rossz kezemmel az erdőszéli hóba – és még nem ért kemény talajt az alja – nem bírtam tovább. Ekkora friss hóban még nem volt részem sípályafutásom során - irány az erdő! Szárnyaszegett madárként, DE „repültem” pár kört a fák közt, aztán mielőtt túlzottan felbátorodnék visszatértem a többiekhez.
A ratrakolt pályán is 5-10 cm friss hó volt, így a pályasíelők is belekóstolhattak a "szűzhavazásba"
A metsző szél és az egésznapos hóesés ellenére a gyerekeket (is) úgy kellet meggyőzni, hogy záróra van, le fognak állni a liftek, haza KELL menni – sajnos.
Ui: most sajog minden porcikám.
Koty
2011.12.17. Kovati
Fellelkesülve azon, hogy 16-án pénteken a szezonnyitó napon ingyenes felvonóhasználattal kecsegtetett a síterep honlapja, no meg autótesztelő unokaöcsém téli körülmények közt is ki akarta próbálni az aktuális próbaautót, pénteken hajnalban 4 fős férficsapattal (2 síelő, 2 snowboardos) a lovak közé csaptunk. Bp-ről kb 3 óra 50 perc alatt (Eisenstadt felé, Bécset elkerülve) értünk nyitásra a pályákhoz. Kb. 10 autó volt csak a parkolóban. Valóban ingyenes volt a felvonó, csak 3 Euro kauciót kellett a bérletért fizetni, amit a végén visszakaptunk. Szép fekvésű, hangulatos kis hely. Nincs sok pálya, és fekete nehézségűvel mi nem is találkoztunk. Jó sok hó volt, és noha helyenként látszottak ratraknyomok, alapvetően kezeletlenek voltak a pályák, 8-10 cm friss hóval, délutánra buckás, túrt. Ember alig-alig, dél körül kicsit többen , de várakozás akkor sem volt sehol. A pályák elég rövidek, kivéve az 5-öst (nekünk ez tetszett legjobban),és a 8-ast, de az nagyon enyhe lejtésű. Az időjárás télies volt, a déli órákban komoly hóvihar, erős szél, de délutánra csitult, és néha a nap is kikukucskált.
A hütte az ülőszékes felvonó aljánál barátságos, ha iszik az ember egy teát, a hátizsákból táplálkozót sem nézik ki.
Összességében jó kis szezonnyitó sínapot töltöttünk itt benzinárban, egynapos síelésre érdemes változatosságként kipróbálni.
2010.03.14. crow
Március 13-án egynapos csúszásra látogattuk meg a Niederalpl pályát. Azért választottuk ezt, mert a környéken ide írták a legtöbb havat (110-130cm), és tegnapelőtt is esett és szombatra hóesést és napsütést ígértek.
Egész nap szakadt, és szélvihar volt (a napsütés nem jött be). Így viszont a pálya remek lett, egy két kemény részt leszámítva. Sok szűzhavas rész volt, a korongos felvonó tetejétől pedig a túloldali erdőn keresztül is lehet csúszni - az maga volt a tökély. Viszont a legalsó kék pálya melletti felvonó nagyon hosszú és unalmas, de kezdőknek a mellette lévő lankás pályával ideális lehet. Külön kiemelném, hogy várakozási idő 0 perc, kb. 50 ember lehetett az egész pályarendszeren, ami nem túl nagy, de sok rövid csúszásra nekem nagyon jó volt - főleg így március közepén.
Nem egy levezető tavaszi alibi nap volt, hanem egy igazi téli csúszás.
2010.02.20. vasssy
Mivel eddig itt még nem jártunk, tegnapi egynaposunk során ezt a helyet próbáltuk ki.
Az enyhe idő miatt egész nap kicsit olvadt, a hó tapadós volt, és a délutánra ígért hó helyett némi esőszitálást tapasztaltunk. A pályák ennek ellenére jól síelhetőek voltak, buckásodás nem volt, de ez lehet, hogy annak is köszönhető, hogy nem voltak túl sokan a pályákon, sorbanállás, várakozás abszolút 0.
Igazi családi helynek látszik, főleg gyerekcsoportok és családok voltak és néhány, a miénkhez hasonló baráti társaság.
A 4üléses alatti piros pálya (és variációi) jó, lendületes, az utolsó meredek letörés utáni letörést meg alig használják. A hosszú erdei pálya felső (alagút előtti) szakasza tetszett még, jól meg lehet ereszteni carvingolni, utána meg golyóbancsúszás a csákányos aljáig, aztán jöhet a lassú, bóbiskolós utazás felfelé. :-) Viszont emiatt a csákányos és a mellette levő pálya abszolút alkalmas kezdőknek, mert viszonylag széles, hosszú és alig lejt, de egyenletesen, a felvonó pedig lassú és szintén lankás és lassú, művészet kiesni belőle.
A vendégek nagy része magyar, a Holzbox előtti parkolóban a nap végén csak magyar rendszámú autókat láttunk. Az ablakban ülő és vacsorázó családok látványa az üveg és fa épületben pedig egészen futurisztikus volt. :-) Érdekes ez az épület... Amúgy ahogy az a néhány ház ott van az út mellett a hágó tetején, kicsit St. Christoph jutott eszembe, de nem szeretném ahhoz hasonlítani. :-D
Maga a hely egyébként egynapi mozgásnak jó, az időjárási körülményekhez képest elégedettek voltunk, el is fáradtunk ahogy kell, de a többi közeli hely, pl. Brunnalm, Aflenz nekem egy kicsit jobban tetszik. De eltántorítani senkit sem szeretnék, csúszásra fel! :-)
Április 4-ig (Húsvét) tervezik a nyitvatartást. Ki vagyon írva.
2005.03.08. Stani
nagyon jó kis hely, amolyan "mini-Hochkar";legalábbis ami a hóbiztosságát illeti mindenképpen. Korábban nagyon sokat jártunk ide, emlékszem amikor még a négyüléses nem volt s a csákányos vitt fel. A meredek rész után, amikor kiért a lapra elkezdett lejteni, a csákány meg szépen visszajött, majdhogynem a hátad mögé került :) Fekete rész áhh, az nincs; max ha kiszállsz a négyesből, és lejtőirányba nézve balra lefordulsz off pistézni, az már meredek. szintén meredekebb a túloldala, ami erdővel borított; de ez mind mind off piste. Amúgy lehetne többet kihozni a terepből, állítólag két új ülésest terveznek.. ha megvalósulna, akkor már egész méretes lenne. Mondjuk lelki szemeim előtt egy Veitschalpéra felkapaszkodó ülésest eltudnék képzelni. Onnan meg "lift-linked" Graf Meranhaus irányába és Brunnalm/Veitsch síterepre. Huh, milyen szép is lenne :)
h i r d e t é s
h i r d e t é s
UTASBIZTOSÍTÁS -10% » SÍELŐK NAPTÁRA »
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »
KÖVESS MINKET!
facebook twitter youtube instagram
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 32 vendég és 2 regisztrált felhasználó látogatja.