Sziasztok,
2015.02.20-25 között voltunk egy nagyobb, 11 fős baráti társasággal síelni Obertauernben. A pályát azért választottuk, mert megfelelő mennyiségű kék pályával rendelkezik és elég nagy akár négy napra is. Társaságunk sok szempontból volt vegyes mind nemzetiség szempontjából (2 görög, 2 német, 7 magyar :), mind sí tudás tekintetében(tavaly kezdőtől (ez lennék én) a négy éves kora óta osztrák és német síterepeken nevelkedett "profi"-ig).
Utazás: Budapestről két kocsival mentünk 8-an, kicsit döcögős indulás után (késve indultunk úgy 15 óra környékén) jól haladtunk. Jó tanács, hogy érdemes a 96-ról St. Georgen ab Murau (Kreischberg) felé menni a 97-esen, mert a 96-os felmegy a hegyekbe, ahol nagyon lassan lehet haladni a szűk úton.
Szállás: Obertauern nekünk megfizethetetlenül drága, mivel gyakorlatilag minden pályaszállás, így Mauterndorfban szálltunk meg két nagyobb apartmanban. Sajnos ezt sem volt egyszerű lefoglalni, már októberben elkezdtük szervezni az utat, több mint 40 helyet kérdeztünk meg, mire sikerült ennyi emberre az adott időpontra szállást találni. Ennek oka természetesen a főszezon, valamint, hogy az összes környező helyiségnek is van saját, gyakran igen nagy síterepe.
Szállásunk nem volt rossz, bár az ágyak rövidek és nagyon puhák voltak. A feleségem és az én szobánk kifejezetten apró volt, de ez nem volt gond, mert amíg nem aludtunk, addig a barátokkal szórakoztunk a közös helyiségekben:).
Időjárás:
Viccesen kettős volt:
21: verőfényes napsütés
22: Pokoli köd, nulla látótávolság, hóesés
23: verőfényes napsütés
24: Komoly havazás, erős széllel, kicsi látótávolsággal
Pálya:
Sajnos nekem / nekünk kicsit csalódás volt Obertauern. Pozitív, hogy a minden pálya szépen kezelt (kivéve a fekete 26a, halál gamsleiten-it), sok és nagyon jó minőségű hó van, a legtöbb felvonó modern, minimális a várakozás és rengeteg a pálya.
Parkolástól nagyon féltünk az itteni bejegyzések miatt, de szerencsére nem volt egyszer sem gond, általában 9-9:30 között értünk ki és a P3 / P2-ben mindig volt hely.
Negatívum, hogy nem minden van tökéletesen kitáblázva, mindig csak az adott pálya száma van kiírva, de hogy onnan vezet majd egy másik is, az nincs kint.
Nagyobb csomópontokban azok, akik először vannak Ot-ben, percekig állnak és nézik merre kellene menni (pl.: Plattenkar, Edelweiss, Angerbahn háromszögben). Nagyon jó nevettünk az egyik este, mikor visszanéztük a GoPro-s videót, ahogy 10-en mutogatunk 5 percig mindenféle irányba, hogy merre kell menni :).
Sajnos az egyes átvezető pályák (pl.: 12a) és általában a pályák alja annyira ellaposodik, hogy átcsúszni egy másik felvonóhoz általában komoly botozással jár és jó pár felvonó rövid, sokat kell felvonózni.
Utolsó problémám, hogy szerintem a pályák jelölése nem egyenletes, bizonyos szakaszokon egyszerűbbnek vannak jelölve a pályák, mint amilyenek valójában (pl: 15f inkább fekete, mint piros), így annyira nem kezdőbarát a pályarendszer. Szerencsénkre nálunk több igen jól síelő van, így ők felderítették nekünk a terepet és elmondták, melyiket tudjuk megoldani.
Pályák, amiken jártam:
Grünwaldkopf kék 8a: Szép széles, kéknek bizonyos helyeken meredek pálya, amin nagyon sokan vannak, így délutánra az alja mogulpályává változik érdemes kék 15-ös felé kerülni (Sonnenlift 1 alatt).
10a, 9d: Jó tanulópályák, de Grünwaldkopfról lejutni egy elég meredek és zsúfolt pályán lehet, így teljesen kezdők inkább maradjanak a 19-es, 25-ös csákányos liftnél az első nap (ahogy azt a görög kezdő barátunknak is tennie kellett volna:).
21a: Nagyon jó kék pálya, én imádtam, a felvonója lehajtható bubis, így rossz időben is lehet használni megfagyás nélkül.
16c: Átvezetés Zentralbahn tetejére. Figyelni kell, mert a vége nagyon emelkedik, már a legelején el kell engedni, hogy ne 10 perces szenvedés legyen (ahogy láttunk egy családot felfelé kaptatni) :(.
Piros 5a: Ez volt mindenki kedvence, magasról indul, nagyon széles, hosszú, meredek, de nem iszonyúan, gyönyörű kilátással.
Piros 11a / 4a alja: Na itt érdemes figyelni, mert durván meredeken kezdődik. Meg lehet csinálni, még kezdőknek is mint én, de jól nem fogja érezni magát rajta. 4a alján szintén el kell engedni, ha valaki botozás nélkül el akarja érni a 4-es és 12-es felvonót.
12a: Átvezető pálya a jobb és bal oldal között, eleje kellemes, vége teljesen lapos, nagyon el kell engedni az elején a léceket, hadd menjenek.
18a, 18b: Jobb oldala kék, bal oldala piros. Ez az éjszakai pálya, nagyon kellemes, gyakorlásra ideális, de lehetne hosszabb.
3a / 3c: Szép meredek piros, csak akkor érdemes kipróbálni, ha már biztosan állunk a léceken és tudjuk mit csinálunk. Van benne egy komoly jobb kanyar, aminek érdemes kimenni a bal szélére ott laposabb. Figyelni kell, hogy a 3e / 3f keményen meredek, a legjobb síelőnk / boardosunk ott esett el boarddal és csak a 3f aljában tudott megállni (nem lett baja szerencsére).
2b / 3b: Jó, széles kék pályák, szép kilátással, jó kanyarokkal, de szerpentinen mennek, ami nekem nem a kedvencem. Veszélyesebb helyeken kint vannak a hálók, hogy megfogják a nagyot hibázókat :).
16d: Átvezető pálya, ki lehet menni a pálya mellé nyugodtan a szűzhavon siklani :).
14a: Kellemes kék pálya.
1a: Jó pálya, bár sokat nem láttunk belőle, mert mindig akkor mentünk ide, ha amúgy is rosszak voltak a látási viszonyok, mert a pályák északra néznek, így árnyékosak.
Amivel érdemes vigyázni:
15f: Átvezető a Zentral és Sonnenlift között. Keskeny, nagyon meredek. Én itt estem is egy akkorát, hogy kifordult a térdem a leoldás előtt, a többiek úgy szedtek össze :(. Érdemes megkeresni a 16b kék átvezetőt, amit mi elrontottunk. Az alján egy szűk részen jönnek ki az emberek a Sonneliftből, itt láttunk durván összeütközni két embert (egyik liftből kisiklik, másik nem tud megállni a meredek leejtőn).
16a: Egyik régóta és jól síelő barátunk csak annyit mondott rá, "Hát ez meredek" :).
8e: Mi itt nem voltunk, de ha jól tudom innen fordult vissza mindenki, olyan meredek volt.
26a Gamsleiten: Nem véletlenül van saját honlapja, csak nagyon biztosan síelő menjen fel, aki tudja mit kell csinálni buckák között, glatt jégen. A három legjobb síelőnk ment fel és még ők is megálltak a legnagyobb letörésnél pár percre nézni, hogy akkor most merre tovább :).