Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
RENDBEN
Menü ≡
ROVATOK    HÍREK    HÓJELENTÉS    WEBKAMERÁK
TÉLI SPORTOK    FELSZERELÉS    GALÉRIA
JÁTÉK    AKCIÓK    FÓRUM    SZAKÉRTŐK
SÍTEREPAJÁNLÓ
Bohinj - Vogel
Aktív csomagok a gyönyörű Bohinji-tó körzetében!
Schladming-Dachstein
Nyári kártyával több mint 100 ingyenes program!
Mölltal gleccser
Nyári síelés és Karintia kártya 160+ ingyenes programmal!
UTASBIZTOSÍTÁS -10%
KÖVESS MINKET!
facebook twitter googleplus youtube instagram

Élménybeszámolók: Parsenn síterep leírás cikk fotóalbum fórum

Értékelés:     
    
Átlagos érték 27 szavazat alapján 4.8.
Alább a síterep fórumából kiemelt írások olvashatóak.
2018.03.13. fz
A múlt héten három napot Davosban síeltem, erről adnék egy rövid szubjektív összefoglalót. Több, mint 50 helyen síeltem már, Svájcban is 4 helyen (Zermatt, Verbier, St. Moritz, Saas Fee), van némi összehasonlítási alapom.
Ami a síelést illeti, ár/érték arányban Svájc általában, és ezen belül Davos nagyon gyenge, senkinek nem javaslom. Korábban még a 150-170 forintos svájci frank idején síeltem ott, azóta a frank 270 forint lett, és a svájci frank árak is nőttek. Elképesztően drága a bérlet,a síléc bérlés, az étterem még a legjobb osztrák, francia terepekkel összehasonlítva is.
Ami magát Davos/Klosters-t illeti: több széttagolt, lécen nem bejárható terep együttesen. Ezek közül a Parsenn a legnagyobb, a 3 napból két és felet ott töltöttünk. Fél napot a Klostersből induló Madrisa terepen töltöttünk. Sok az olyan pálya, aminek az aljából nincs sílift, csak busz vagy vonat, ami elég nehezen besíelhetővé teszi a terepet. Nekem sehogy nem jön ki a jelzett 350 km. A legnagyobb Parsenn talán 100 km síelhető terep, de szerintem az egész együtt nem lehet 200 felett. A 300 km jelzett pályát valló Val D’Isere/Tignes jóval nagyobbnak tűnik.
A Parsenn önmagában körülbelül méretben Schladming fele lehet, azaz közepes, a szintkülönbségek nagyok ugyanakkor, a legnagyobb egyben síelhető szintkülönbség 1700 méter, ami azért számottevő. A liftrendszer modern, bár van egy-két régi ülőlift, a két legmodernebb lift, amit valaha láttam itt volt. A Furka Passer nevű fűtött, és ami a kuriózum, olyan egymástól elválasztott ülései vannak, mint a foci stadionokban a „kispadon”.
Az első nap a pályák nagyon buckásak voltak, feltehetően az éjszakai havazás miatt, a másik két nap már szép sima volt a terep, de a pályagondozás összességében átlagos. Sok az átcsúszó, szinte vízszintes terep, ugyanakkor a Parsenn és a Madrisa tetejéről lejövő pálya az 1500 méteres szintkülönbségével csodálatos vonalvezetésű.
Kevés a meredek és kevés a tanuló pálya, jellemző a közepes meredekségű piros. Tömeg természetesen nincs, szinte üresek a liftek is és a pályák is, sokszor ketten síeltünk a pályán a párommal, előttünk, mögöttünk több száz méterre senki.
A Parsenn vasút tetejéről egy régi kabinos felvisz a legmagasabb, 2800 feletti csúcsra, onnan jelölt off-piste visz le, viszonylag meredek, de rövid pálya. Jópofa volt, hogy a BMW szponzorálásával kialakítottak egy párhuzamos műlesiklásra alkalmas időméréses terepet kapukkal (ilyet eddig csak szingliben láttam), a gyorsaságmérős pálya meg egész hosszú a máshol láthatóhoz képest, itt fel lehetett gyorsulni elvileg 100 km/h fölé. Sajnos nem a saját lécemmel voltam, hanem egy rövid szlalomlécet béreltem, így csak 98-ig jutottam.
A sok élmény mellett volt néhány rendkívül bosszantó körülmény, amik mellett nem tudok elmenni. Először is a lécbérlés: felszámítottak az ár felett egy kötelező 10%-os biztosítási díjat, azaz gyakorlatilag a feltüntetett árnál 10%-kal többet kellett fizetni. Az indok az volt, hogy ha nagyobb sérülés van a lécen, majd ez fedezi. Nonszensz több okból is, de főleg a kötelező volta miatt, azaz, hogy nem tudom azt mondani, hogy ezt a kockázatot vállalom.
A másik negatívum az egyik boltos, aki nem volt hajlandó a lehúzós kártyát lehúzni, ebből nagy üvöltözés lett (képtelen volt megérteni, hogy nem bedugós, chipes a kártyám).
Harmadik, hogy már többedszer faragtam rá, hogy nem volt benzinkút a reptérre menet. Már több genfi autóbérlés után (ahol szintén nem esik útba Genf felől benzinkút) tapasztaltam, hogy valami turpisság van a dologban, most Zürich felől a reptér felé menet megint nem volt benzinkút (a reptéren az autó leadó után igen, de már időzavarban voltunk). Ez valami svájci specialitás, hogy az autót bérlőket igyekszenek megszívatni, hogy ne tudják teletankolni az autót. Aztán 3 CHF/literért megtankolják.
Összességében én a magas ár és a fenti kellemetlenségek miatt nem javaslom senkinek a svájci síelést. Ausztriában körülbelül tíz év alatt összesen nem volt annyi bosszantó esetem, mint most.
2016.02.01. TibiF
Sziasztok,

Szombaton Davosban voltunk. Ebben az évben az első hétvége mikor szép idő volt. Azért választottam Davost mert itt már 8:00-kor nyitnak a liftek. Svájcot is elérte az enyhe idő, ezért nem akartam később kezdeni a síelést. Korán indultunk, az autópálya eléggé telített volt, mások is azt gondolták ma szép idő lesz. 6:43-kor kezdett pirkadni, a glarusi hegyek felett kezdett a sötétségből világosodni az ég ahogy haladtunk kelet felé. Az autópályán végig pozitív hőmérséklet volt +3 fokkal. Landquartnál ahol letértünk az autópályáról és a 28-as úton Klosters felé haladtunk a völgyben egyből -5C lett és megjelent a hó az út mellett, addig minden zöld volt. Nyolc előtt Klosters parkolójába értünk, 8:06-kor már a felvonóval tartottunk felfelé. Ahogy emelkedtünk látszott, gyönyörű időnk lesz: kék ég, felhő nélkül, gyenge széllel. Kettőt csúsztunk a klostersi oldalon majd átmentünk a davosi részre. Ez később nagyon jó döntésnek bizonyult, mert eddig mindig reggel a klostersi részen síeltünk csak délután mentünk át Davosba. Azért bizonyult jó döntésnek mert a középső részig kevesen voltak, a közepétől pedig le Davosba a fekete 7-es pálya visz le. Ezen senki nem volt. Lehet azért mert meredek, sokan félnek, mi pedig nagyon élveztük. Első körben csak ratrakolt nyom volt, előttünk senki nem ment le a fekete 7-en. A lányaim is nagyon élvezték. Első körben senkivel nem találkoztunk lefele. Második körben két embert láttunk, harmadikban ötöt. Kíváncsi voltam mikor unják meg a lányaim és mondják menjünk másik pályára. Nem unták meg. Reggel annyira jó volt a pálya, betonkemény, nem volt jeges, természetes hóval volt borítva. Csak délután firnesedett, pedig a davosi rész egy déli pálya. Csak délután mentünk át a klostersi részre, nagyobbik lányom szerint ott sokan voltak. Ez is viszonyítás kérdése, a 2-3 síelőhöz képest az 50-60 ember a másik pályán tényleg sok :)
Két kör után vissza is mentünk a davosi részre, ezt a pályát nem lehet megunni. 15 óráig tartott a jó idő akkor jöttek a felhők. Estére meg az eső de az már minket nem érdekelt. Davos egy szuper hely, húsvétkor is lesznek megint nagyon jó koncertek mint tavaly, ilyen együttesek lépnek fel mint pl. AC/DC, Bee Gees, Robbie Williams (lásd http://www.cover-festival.ch). Teszek fel pár képet.
P1300157.JPG P1300072.JPG P1300074.JPG délelőtt ennyien voltak a pályákon havas hegyek minden fele P1300084.JPG a völgyben Davos P1300090.JPG a felső részen sem voltak sokan P1300104.JPG az északi oldal P1300113.JPG
2015.02.07. TibiF
Ma Davos-Klostersben voltam. Nem a Világgazdasági Fórumon hanem síelni. Azt olvastam erről a helyről, hogy ide szokott járni Károly herceg. Hát van ízlése meg kell, hogy mondjam és ekkor nem Kamillára gondoltam hanem a síterepre. A munkatársakkal hét közben beszéltük ha jó idő lesz síelni kéne menni. Erről engem próbáltak lebeszélni mondván Svájcban most két hétig síszünet van és ha lehet ebben az időben kerüljem a sípályákat a nagy tömeg miatt. Jó, hogy nem hallgattam rájuk. Péntek este megnéztem az időjárás jelentést, szombatra anticiklont és 9 órányi napsütést ígértek, illetve azt mondták ez a nap lesz amelyik a téli sportoknak kedvez. Hát akkor irány a sípálya. Igazuk is volt a meteorológusoknak mert ma egy felhő sem volt az égen a szél sem fújt, pedig a Bisetől féltem mivel a héten 70-80km/h szelet mértek és ilyenkor azért leállítják a felvonókat. Szerencsére ma síelésre tökéletes idő alakult ki.

Azért esett Davos-Klostersre a választás mert nagyobb síterep, kicsibe nem akartam menni a tömeg miatt, a nagyobb pályákon eloszlik a tömeg még ha sokan is vannak, és nagy síterepekben még nem csalódtam. Davos-Klosters tőlem 1.5 órányira van kb. 80% autópályán. Korán indultam mert a síelés minden percét szerettem volna kihasználni. Mikor ráfordultam az A3-as autópályára akkor láttam, hogy bizony sok svájci ugyanazt az időjárás jelentést nézte mint én tegnap, mert a "juserek" bizony síelni mentek. Tömött sorokban mentünk reggel 6:30-kor, nem volt dugó haladni azért lehetett. 7:45-re Klostersben voltam a síparkolóban. Davosban öt különálló síterep van ezek: Davos-Klosters-Parsenn, Madrisa, Pischa, Jakobshorn, Rinerhorn. Mielőtt elindultam a síterepek térképeit tanulmányozva eldöntöttem, hogy a legnagyobb síterepet választom (ez Davos-Klosters-Parsenn) mivel ár érték arányban ez nyújtja szerintem a legtöbbet.

A klostersi felvonó már 8:00 előtt elindult, ez pozitív dolog a számomra, két kabinos lifttel felértem 2200m-re. Mire felértem láttam nekem ez a terep nagyon fog tetszeni. Tömeg semmi, pedig főszezon van téli síszünettel, a pályák vonalvezetése tökéletes, hosszú széles pályákkal mindenféle színben. Igaz láttam 3 csákányos felvonót de az most engem nem érdekelt. Ragyogó napsütés volt, tökéletesen ratrakolt pályákkal, amerre csak néztem csodálatos 3000 méteres hegyek, szemben a voralbergi hegyek, keletre a Flüele hágó, nyugat felé ahonnan jöttem a völgyben köd, napsütés ezerrel minden felé. 10 óra után érkeztem fel a 2844 méteres Weissfluhgipfelre. Onnan a hegy északi oldalán megy lefele több pálya először a 17-es aztán a 21-es, ez volt az a pálya amelyen csak mentem, mentem és még nem volt vége, szerintem 6-7km hosszú lehetett. Itt a felvonó 20 percet ment felfele, és nem volt lassú felvonó a lecsúszás pedig 10 perc volt 1300m szintkülönbséggel. Lehet ez a kedvenc pályám, pedig délelőtt még ide nem sütött be a nap. Csak halkan jegyzem alig voltak ezen a pályán.

Még egy érdekes dolog ami mellett nem mehetek el szó nélkül: eddig azt láttam, hogy a hegy tetején van egy lift a másik oldalán egy másik ami összeköti a hegy két oldalát, na jó mondjuk max 3 liftet láttam egy helyen. A Weissfluhjoh(2662m) hegyen itt 6 db liftnek van az idulási vagy érkezési pontja. Olyan a hegy mint egy nagy állomás, ide érkezik be Davosból a hegyi vasút, két nagy kabinos lift állomása ezen kívül három ülős lift is ide ékezik. Na itt aztán vannak liftek szinteltolással megoldva. A másik dolog a davosi hegyi vasút az olyan ami Mölltalon is van csak itt azzal a különbséggel, hogy a vonat néha a föld alól kijön a felszínre és ez alatt lehet látni a tájat. Sebessége pedig néha gyorsabb a bajai interpicinél :) pedig ez meredek hegyre megy fel.

Láttam már jobb liftekkel rendelkező terepeket, de ezen a terepen semmi negatívumot nem tudok találni. Van WIFI a felvonók végeinél, igaz Davosban kellett 200m-t gyalogolni a sípályától a felvonóig mert csak így tudták megoldani a pálya vonalvezetését, de engem ez sem zavart.

Másik dolog amit észrevettem egy reklámplakátot, hogy húsvét környékén rengeteg koncertek lesznek, ilyen előadókkal mint:Queen, Bon Jovi, AC/DC, Phill Collins, Robbie Williams, Depeche Mode, Bee Gees. Azért ezek nem kis nevek.

Összegzésként azt tudom mondani ez a hely szerintem:csodálatos, fantasztikus, lenyűgöző, élmény itt síelni. A kedvenc helyem lett Svájcban.
Davos a völgyben, háttérben a Flüele hágó 2844m-en Háttérben a voralbergi hegyek háttérben 3000-es hegyek Reggeli csendélet a 45-ös pályán ott sokan freerideoltak ezt a hegyet még kevesen mászták meg a piros 30-as pálya itt sincsenek sokan nyugat felé a völgyben köd van ide még nem sütött be a nap az észeki rész 22-es pálya erre felé sem sokan jöttek freeride hely, vannak is akik pont most mennek fel a gerincen ez a 21-es pálya amely végtelennek tűnt Épp most száll fel a paplanernős a vonatból ez látszott
h i r d e t é s
h i r d e t é s
IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Szeretném megkapni a síelők.hu friss híreit és síelőknek szóló aktuális ajánlatait.
Elfogadom az adatvédelmi elveket.
Hírlevél archívum »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 7 vendég és 0 regisztrált felhasználó látogatja.
Asztali nézet
A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk. Elfogadom. Több infó...