.1234
2018.07.03.
2018.07.02-án jártunk itt, ez egy hétfői nap volt. Mi csak egy napra jöttünk ide mert amúgy máshol volt a szállásunk ezért jó sokat kellett utazni. Az időjárás miatt csak 12 óráig lehet síelni. De viszont emiatt már 6:30-tól lehet síelni. A gyermek jegy 39,50 euróba kerül reggeltől délig. Reggel nagyon sokan voltak a pályán, a vendégek nagy része 18 év alatti síedzőtáboros gyerek akik nagyon jól síznek. Mondhatjuk azt is, hogy az én sí tudásom volt az egész pályán a legrosszabb. A hó minősége reggel 9 óráig elfogatható. De az után borzalom a melegtől. A pálya 9 után már alig csúszott, sőt inkább nem is csúszott és még jó buckás is volt, csak a piros pályán lehet normálisan sízni. Livrionál vagyis a felső állmáson a hütte ha nevezhetjük hüttének vagy inkább büfé, elég rossz állapotban van egy osztrák hüttéhez képest -2 es. Az alsó állomáson bőven van parkolóhely meg tudtunk állni. Síszervíz nincs nyitva ilyenkor. Az út a pályához nagyon kanyargós, keskeny sűrű ködben kb 15 el lehet rajta menni amúgy meg ha jönek szembe akkor gáz van. Normál időjárási körülmények között 40 es átlagot jöttünk autóval. A pálya weboldala nem működik a webkamera nagyon gáz. De a kaszába legalább tudnak angolul. A lifteknél max10 percet kellett várni, de ez az idő egy pokol volt mert a várakozásra szalaggal kijelölt hely persze emelkedik és nagyon szűk és mindenki tolakodik. A pályák egyébként könnyűek és egy, másfél perc alatt le lehet jönni rajtuk. Ezért az idő nagy része a lifteknél való tolongással tellik. A sífutó pályákat szinte folyamatosan ratrakolják de kb 2 sífutót láttam. A sípályát csak zárás után ratrakolják. A lifteket sűrűn megállítják mert rengeteg slalomozó van a pályán és folyamatosan rakosgatják át a kis piros kék botokat ( elnézést nem tudom mi a pontos neve) szóval ezeket a kezükbe fogva szállnak ki be a tányéros felvonóból.
De legalább a liftet finoman indítják.
A liftek sebessége átlagos de nem mostani darabok. Az viszont még egy rossz pont, hogy a tapadós havon először sík terepen majd emelkedőn kel fellmenni a hüttéhez. Összeségében azért egy napot jól elsíelgetem 5ös skálán 3 pontot adok a síterepnek.
beee
2016.06.17.
A június 11-12. hétvégét töltöttük itt. Nagyon jót síeltünk (fél napot), és igyekeztünk fejben raktározni kicsit a hóból-hidegből nyárra.

Pozitívumok:
- Magasabban van, mint az osztrák gleccserek, így tovább tart a használható minőségű hó --> még júniusban is teljesen jókat lehet síelni.
- Az út még mindig ingyenes.
- A Tibet Hüttében határozottan jól főznek.

A pályakezelésről nem tudok nyilatkozni, mivel reggelre 5-10 cm friss hó esett, és nyilván azt nem nyomták le, semmi értelme nem lett volna.

Persze itt is szép a környék, jókat lehet túrázni is, vannak mormoták és hegyikecskék, stb. Szóval a hegyi lét szépségeit most nem sorolom. :)

Viszont. Van pár negatívum. Az összehasonlítás Ausztriával történik (gleccserekkel), mivel oda járunk elég gyakran.
- Szállás viszonylag közel a síterephez (mi itt aludtunk: Franzenshöhe) jóval drágább, mint pl. Hintertux/Stubai/Mölltaler Gletscher szállásai hasonló távolságban a sítereptől.
- A hágón lévő épületek és a síterep épületei nagyon retrók: kb. a 60-70-es években építhették őket, azóta pedig nem csináltak velük semmit. Ez látszik is rajtuk, nem túl barátságosak.
- A síterepet is a 60-70-es években építhették, a liftekkel sem csináltak semmit azóta. Rajtuk is látszik. Lassúak.
- A pályák kevesen vannak és nagyon könnyűek. Fél napra nem baj, de mondjuk 2 napra már jól esne mondjuk kétszer ennyi pálya.
- Az alsó állomáson a kassza hihetetlen bénán van megoldva. Gyakorlatilag kb. 2 kör liftet (kb. 20 perc) vártunk amiatt, hogy az 1 db pénztárnál hosszú volt a sor és mindenkivel elég sokat tököltek. Ugyanis a reggel betömörülő bérletes edzős társaságok elzárják az utat a kasszától, így a napijegyet vásárló vendégek nem férnek hozzá a kasszához addig, amig a korai sort be nem nyeli a felvonó.
- A lift épületekben nincs mosdó. Nem tudom, hogy a síterepen hivatalosan hol lehet mosdót igénybevenni, én lent a parkolóban az egyik hotel éttermébe mentem be pofátlan módon.
- A honlap egy vicc. Próbáltam előre kideríteni, hogy mikor nyitnak a liftek reggel. Esélytelen.
- A webkamerák a másik vicc.
- Lécet helyben kölcsönöztünk mert nem ez volt az egyetlen úticélunk, és nem akartuk 1 hétig hurcolászni mindenfelé a léceinket. Ausztria hasonló helyein bőség zavara van a kölcsönzőkben. Na, itt nem volt. Nagy nehezen találtunk 2 pár nagyjából OK lécet. A szervizelés viszont nem tudom, mit jelent az olasz bácsikának. Botrányosak voltak az élek, és elég durván használtak a lécek.
- A hegyoldalban szanaszéjjel nagyfeszültségű vezetékek mennek úgy, hogy jól elrontják a panorámát. Tudom, valahogy fel kell vinni az áramot. Mégis, Ausztriából nem emlékszem ilyen mértékben zavaró kilátásrongálásra.
- A környéken (szállás, éttermek) kiválóan beszél mindenki németül (még szép) és angollal is nagyon jól lehet boldogulni. A síterep viszont annyira olasz, hogy a kasszás bácsin kívül senki nem volt képes kitolni egy kanyi német/angol szót sem.

Mivel a honlap és a webkamerák egy vicc, és a felvonóépületben nyilván nincs TV, ami folyton mutatná a fenti állapotokat (ilyen magasban gyakran totál más az idő fent, mint lent), ezért a kasszás bácsi tájékoztatott a fenti időjárásról szóban, amikor a jegyeket vettük. Kedves tőle és vicces is volt, de jobban belegondolva már előrébb léphetnénk...

Az egész helyre azt tudom mondani, hogy annyira retró, hogy újra a 80-as évek Szlovákiájában éreztem magam. Pont mint gyerekkoromban a tátralomnici kirándulás.

Az a legszomorúbb, hogy nagyon jók az adottságok és messze többet ki lehetne hozni a helyből. Rengeteg lehetőség van további pályák kialakítására, akár téli vagy tavasszal koraibb nyitásra. Jelen formában viszont pont arra jó, amire mi ott voltunk: nyáron fél nap mókás síelésre. Az összes osztrák síterep, gleccserterep fényévekkel előrébb tart.

Egyébként tökjó, hogy síelhettünk egy napot, jól éreztük magunkat. Arról a természet tehet, hogy nagyon jó volt a hó, júniusban 5-10 cm friss porhó fogadott.
De amiről az olaszok tehetnek... Háááát, azt jobb lenne rábízni az osztrákokra inkább. Kivéve a kávéfőzést. :)
Tárcsásfelvonózás. Jól esik a talp alatt ropogó hohohóóó! (Fotó: Beee)
Érkezkés a gleccserre reggel. Jajjjdejóóó, minden szép fehér! :)
Június 12.
A leglaposabb kékpálya a 7-es lift mellett. Mókás, de tényleg! :) Viszont kiválóan alkalmas különböző "feladatok" gyakorlására.
A hágó "komplexuma" felülről.
Retro lift.
longhorn
2004.09.24.
Helo!

Voltam ott par eve. Hihetelen szerpentin visz fel, eppen emiatt nem eredemes lent szallast kivenni, nincs az a kocsi melynek ez jot tesz. Fent pedig csak hotelok vannak (kb. 60EUR/ej). Eleg lankasak a palyak. A legjobb gelccser egyertelmuen pitztal olyan sikozpont, melyet telen is sokan megirigyelnek, es kozelebb van.