Menü ≡

Élménybeszámolók: Straja síterep leírás fotóalbum fórum

Értékelés:

Átlagos érték 15 szavazat alapján 3.3.
Alább a síterep fórumából kiemelt írások olvashatóak.
2019.02.27. Tibb
Egy ideje nézegettem, végül február 22 és 25.-én el is mentem. Az út Pesttől jó 7 óra volt, zöme autópálya, Lugas után jó főút, de sok hosszú falu, ami lassítja. 20 perc volt a határátkelés, vissza 0. Petrozsény felé kis emelkedők is. A szállásunk Petrozsényben volt, mivel a parangi és Transzalpina pályákra is elmentem, kiinduló pontnak jó volt. Nomeg árban is jó. Hotel Rustic, út mellett. 3000ft egy éj, sovány reggelivel, lent étteremmel. Árához képest tökéletes, tágas szobával.
A Sztrázsai kabinos felvonó Lupeniből indul, kb 25km volt még odáig. Parkolás a kabinos alatt 15 lej. Fel is lehet autózni az állomásig, egy jó meredek úton, de ahogy láttam ott is csak fizetős parkoló van, néha a feljutás sem egyszerű, így sok értelme nincs. Jegy sokféle van, pontos, menetenkénti, napi kétféle. Mi azt vettük, ami 9-du5 között az egész rendszerre jó. 100lej, kb 21 euró. A kabin 750m-ről indul fel, egy nemrégi 8 fős Leitner. Alatta egy nagyon jó 2km-es pálya, aminek az alján volt egy kis hóhiányos rész - a két hét meleg ott is megtette a hatását - de azért lecsúsztunk rajta párszor. A kabinból kiszállva kicsit fel kellett a következő felvonóig gyalogolni. Összesíelni se lehet - van ugyan egy híd, amin pálya van, de alatta meg keresztezi az aszfaltot, le kell csatolni. Be is állították rá a ratrakokat, hogy ne lehessen használni. Így a kiírt 8,2km pálya nem áll. Állítólag néha versenyt rendeznek, akkor havat hordanak az aszfaltra, úgy már átsíelhető. Az állomás fölött egy jó széles, nem túl meredek, carvongolós több km-es pálya van, rajta 1 lassú ülős, vele párhuzamosan egy húzó, egy régi de gyors 4-es ülős, meg egy csákányos felvonó. Ezekkel lehet a Mutu csúcsig jutni. Onnan balra vannak a legjobb páláyák - egy piros, egy jó meredek fekete - Lupului, a Canal, ami egy természetes félcsőszerű vájat. Sok erdei, freeride lehetőség itt. Onnan egy lassú ülős hoz vissza - első nap a ködben állt, de mikor letévedtem, beindították, hogy visszahozzanak. Tovább megy a Sztrázsa csúcsra 1800m-re egy gyors 4-es ülős, ami hat éve ott van, de csak tavalytól működik. Pénteken iszonyat szél, köd volt, így nem is láttuk, hétfőn kevesen voltak, azért nem indították be. A csúcs alatt, a Mutu csúcsnál botozni kell, így a 8,2km pálya itt is sántít picit. Összeségében azért nagyon jó pályarendszer, gyönyörű a táj, kilátás, mintha egy alpokbeli csúcs rendszeren lennénk - jobbra balra felvonó, nagy víztározó fent, körbe mindenütt havas csúcsok (Retyezát, űparang 2500m), alant a völgyben város. Sok hóágyú, főbb pályák megvilágítva. Az állomáson több kajalehetőség, önkiszolgáló étterem.
2013.11.07. Bettney
Jajj és köszönöm azoknak, akik nekem segítettek annak idején a válaszaikkal :)Töltök fel képeket, ha tudok
P080213-11.00-01.jpg P080213-11.00-02.jpg P080213-11.00.jpg P070213-07.51.jpg 20130204-145425.jpg P040213-10.39.jpg P040213-10.40.jpg P050213-10.12.jpg P060213-10.48.jpg P070213-10.30.jpg P080213-08.41.jpg P040213-10.01.jpg
Sziasztok!

Mi februárban voltunk Straja-n, tartok egy kis élménybeszámolót, hátha segítségére leszek valakinek.
1. Szegedről indultunk, igaz a távolság nem nagy, de lassan tudtunk haladni az utak minősége miatt.
2. RENGETEG rendőr az utak mellett, büntetnek ezerrel. Mi is beleszaladtunk. Az igazság az, hogy pontosan még most sem tudjuk miért büntettek meg, mert nem tudta elmondani, csak románul beszélt, de 700!!! eurót akart velük kifizettetni! Végül 50 euróban maradtunk helyszínen :)
3. Nekem maga a táj nagyon tetszett, végig szakadt a hó. Nehéz volt eljutni a szálláshoz, mert a mienk feljebb volt. Mi direkt egy kicsit eldugottabbat választottunk, lent nagy a nyüzsi. A legtöbb szállás egy helyen van, a kabinos felvonónál, illetve a hegyi út szélén, szinte mind úgy ahogy pályaszállás. Először nem is engedtek fel, lent kellett hagyni a kocsit és persze pénzért felvitt egy kisbusz. Mérgelődtünk, de felfelé inkább hálát adtunk. Elég durva volt. Később felvittük a kocsit, mert nekem bátor és ügyes párom van, de sokan nem kockáztatták meg, amit nem is csodálok.
4.Mi itt foglaltunk szállást: http://www.turistinfo.ro/, szerintem nagyon jó kis oldal, a google fordítót használtam hozzá. Itt laktunk: http://www.turistinfo.ro/straja/caz...are-straja/vila_casa_alpi... Vila casa Alpina. Nevetséges összegért szuper ellátást kaptunk. "Pályaszállás" volt, ami ebben az esetben azt jelentette, hogy valóban volt egy (ha jól emlékszem) korongos felvonó a ház előtt, de az vagy ment vagy nem, és elég meredek, mi kicsit bénák voltunk nem mindig sikerült feljutni a tetejére :) Néha inkább gyalogoltunk felfelé. Mivel magasan van a panzió kibirható volt a távolság. Viszont nagyon rugalmasak voltak. Majdnem minden reggel megkérdezték, hogy akarunk-e felvonóval menni akkor pl 10.-11.ig beindítják, és ha "kiestünk" útközben felkiabáltak, hogy menjünk vissza, megvárnak, ingyen mehetünk még egyet, olyan is volt, hogy visszajöttek értünk minden rendben van-e. Szóval általában jó fejek voltak sokan beszéltek pár szót magyarul. Fent a hegyen ahol nagyüzemben ment a felvonózás néha kicsit türelmetlenek voltak.
4. A felvonók..... hát én nehezen viseltem a húzós felvonókat, elfáradtak a lábaim, de a fiúknak nem okozott gondot. A kétüléses felvonó állítólag csak ritkán van nyitva, pl. szilveszterkor, de az idő sokszor nem engedi. Így valós pályahossz csak töredéke a hivatalosnak. Lent a kabinos felvonó és a hozzá tartozó pálya SZUPER. Persze, ha esik rendesen a hó, ha rendbe hozzák a pályát, ha nem olvad, és ha megy a felvonó. Nekünk volt szerencsénk ilyen napokhoz az tényleg szuper volt. Fent bár a pályák nem túl hosszúak, és én bosszankodtam a sok felvonózás miatt, az kárpótolt, mikor elindultunk a hegy tetejéról, a térdig érő hóban a fák közt emberek nélkül és kalandosan valahogyan elértük a panziót. Ja amúgy a panzióig teljesen vissza lehet csúszni.
5. A felvonók pontrendszerrel működnek egyáltalán nem drága, nekünk egy kicsit káoszos volt. A kabinoshoz pl. más bérlet kell mint a többihez. Ez csak a hegy alján derült ki, még jó hogy volt nálunk annyi pénz.
Összegezve: 60000 ft-ért nagyon jó kis kirándulás volt, ár érték arányban nagyon megérte, a fiúk már mennének is vissza, nekem a sok húzós felvonó nem tetszett, én ennél kicsit kényelmesebb vagyok :) de egyszer még én is biztosan visszamegyek!
Remélem tudtam segíteni. További szép napot Mindenkinek!
2008.11.22. atomkukacz
Hali Bikeman! En a tavaly voltam Strajan snowboardozni, nekem nagyon tetszett. Ha joltudom nem lehet vasarolni berletet a felvonohoz. Jegyeket kell valts. minden jeggyel 1szer mehetsz fel(1 jegy ara 2007-2008 telen 3 lej volt- ami kb 200FT). Ha jolemlekszem 5 vagy 6 palya van, amibol 2 van kivilagitva, az egyik egy kisebb kezdopalya, a masik pedig a 3-as palya az ha joltudom piros. Autoval is fellehet menni, szoktak tisztitani az utat felig. Bar nem a legjobban, en interneten kerestem valakit aki avval foglalkozik, hogy a sieloket viszi fel jeep-el, vele garantaltan nem akadsz el a hoba..(jo kis kocsija van, meselte, hogy 1szer felment telen az 5os sipalya legtetejebe az autoval)- szallas a legolcsobb, ha kis fahazikoba laksz, en is abba laktam, 45 lejt fizettem 1 ejszakara, volt 1 kis konyha furdoszoba 1 kis eloszoba ahova lecuccolhatsz mikor jossz a palyarol, futes faval, melegviz..
-menyibe kerül egy egésznapos jegy felnőteknek és gyerekeknek (van-e lehetőség félnapos vagy "pontos" jegyek vásárlására?
-ha nem érek oda péntek 16-ig (és kocsival sem lehet felmenni?) akkor hogyan jutok fel?
-tud-e valaki itt pálya szállást ajánlani?
UTASBIZTOSÍTÁS -10% » SÍELŐK NAPTÁRA »
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »
KÖVESS MINKET!
facebook twitter youtube instagram
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 27 vendég és 6 regisztrált felhasználó látogatja.