Sziasztok!
Mostmár van nekem is tapasztalatom a Sella Rondával kapcsolatosan. Március elsőhetében töltöttünk egy hetet itt. Mindkét irányban körbesieltük, és a kapcsolódó terepeket is bejártuk. Számunkra nagyon nagy élmény volt. Azért hozzátartozik, hogy mi amolyan menős csapat vagyunk, úgy szeretünk sielni, hogy közben van valami uticélunk, valahová megyünk miközben sielünk. Erre eszményi ez a gigantikus összefüggő sibirodalom. Az időnk is fantasztikus volt szikrázó napsütés, kemény, de nem jeges pályák, melyek nem buckásodtak még este sem. A zöld vonalon mentünk előszőr, Corvarából indultunk. Az eredeti leírása a körsínek szintén innen kezdi a túrát, talán amiatt mert itt van egy olyan lift melyet mindkét irányba haladóknak használni kell. Azt meg jó először letudni. A hágókon való átjutás, hasonlóan a közúti közlekedéshez, kicsit nehézkes. Ehhez még jön a településeken való átballagás (átbotozás) ami szintén nem a legkellemesebb. (Főleg, ha a gyereket is húzni kell ill. a felszerelését cipelni.) De, és ez a legfontosabb, egy egésznapos kalandban lehet részetek, amit nem lehet visszamondani, félbehagyni, itt bizony menni kell. A szemlélet is fontos: felvonózunk, hogy sielhessünk. Ez egyébként mindig így van. Ha ráállhatunk végre a lécre ill. lapra egyből rajzoljuk az íveket, élvezzük a terepet. Engem az is feldobott, hogy semmit sem tudtam az előttem álló terepről. Meg kellett álni egy-egy magaslaton beazonosítani az előttünk álló pályát. Olyan tájékozódási sízés jellege is volt. Azok a legjobb részek melyek kabinos felvonók mellett vezetnek, tehát a szembe haladók a pálya mellett kabinban utaznak. Ezalól kivétel a "Husvéti tojás"-os felvonó Colfosconál. (Az gáz)
A zöldirány előnyei, nehézségei: Az egész rendszer szerintem legjobb pályája a Gardena hágóról levivő piros pálya. Addig Corvarából eljutni igen unalmas, majd átjutni a falun botos-gyaloglós-nyögvenyelős. Az innen felvivő kabinhoz vártunk a legtöbbet, valszeg a de. 10 órai időpont miatt. A Sella hágó ami innen következik, a leglaposabb ezért itt kellett egy kis botozás a "kőtenger" nevü pályán ami viszont gyönyörű. Innen jönnek a klassz részek: a Prodi hágón szinte észrevétlenül lehet átjutni, Val di Fassa pályái nagyon jók. Amint közeledünk Arabbába, laposodik és hullámossá válik a terep. Fontos: amint átmászunk a betonúton és elhaladunk a discokocsma előtt vegyünk nagy lendületet (még annál is nagyobbat). Ez a leglaposabb pálya, de ha jól begyorsulunk, simán átvészeljük, nekem másodszorra sikerült, pedig a lányomat is húztam a boardján. Ha ez megvan Arabbában nyakunkba kapjuk a léceket mivel egy rövid séta vár ránk a falun keresztül. Innen már minden oké, talán csak a Campolongo hágónál kell közvetlenül a felvonó előtt a botunkat a hóba mártani. Az meg kell a kidolgozott felsőtest miatt... A Boéról levivő pirospálya igazi jutalomjáték, bár nem tudom, hogy ha nem olyan ideális az idő és buckásodik a pálya, akkor milyen is lehet délutánra.
A narancssárga irányon mi egy órával hamarabb végeztünk. Ami itt gáz az a csákányos, korongos felvonónál kialakuló tömeg a Campolongo hágónál, aztán feljutni Arabbából a Porta Vescovora a kabinos velvonók egyikével. A Sella hágóig minden oké, de utána már elég rossz a terep szinte végig. Átbotozni a hágón, átmászni, lépcsőzni Wolkensteinen, majd a gardena hágóról lecsorogni Corvarába nem méltó befejezése a napnak. Legjobb, ha Colfoscoban beülünk az azonos nevű kabinos felvonóba, majd feljebb hatolunk a négyülésessel a Forcelles-re. Innen nyomhatunk egy remek pirospályát, egészen a völgyig.
Tudom, hogy ez kicsit hosszúra sikerült, de még nincs ám vége, még dobok képeket, meg írok is.
Kulacs