Menü ≡

sneeuw kiemelt beszámolói

2018.02.12. Síterep: Eplény, mások beszámolói
Ma voltam ebben a szezonban először Eplényben. Elsősorban azért mentem, hogy kipróbáljam az új liftet. Egyébként +2 ºC volt, eleinte gyenge hószállingózás, majd havas eső és havazás. A hivatalos honlap szerint három lift ment: a 4-üléses (Audi Sport), a 2-üléses (Intersport) és a 2-es számú csákányos; gyakorlatilag az utóbbi nem ment (délelőtt biztos nem). A 4-üléses 7 perc alatt felvisz, ha nem állítják meg (de 1-2 rövid leállással számolni kell); a 2-üléses 9 perc alatt. Valaki írta, hogy kvázi ugrani kell a 2-üléses kiszállójánál, én ezt nem tapasztaltam (lehet, hogy azóta hordtak oda havat). A 2-ülésessel kapcsolatban egy kisebb negatívumot észleltem: a háttámla fémkeretének felső széle nyomja az ember hátát (kicsit előrehajolva ez a probléma kiküszöbölhető). Jó viszont, hogy még új (egyébként a kialakítás részleteit megfigyelve ugyanaz a cég gyárthatta, mint a 4-ülésest, de nem láttam rajta márkajelzést), ezért ép még a gumiborítás azon a fémcsövön, amire a síléceket helyezzük felvonózás közben (a 4-ülésesnél vigyázni kell, mert ha nem emeled meg eléggé a lábadat, akkor a síléc talpán haránt irányú barázda képződik; ugyanennél a liftnél még arra hívnám fel az olvasók szíves figyelmét, hogy ha kezdő síelő is megy, akkor őt ne a jobb, hanem a bal szélre ültessétek, mert kiszállás után éles szögben kell jobbra kanyarodni, ami nem biztos, hogy összejön neki...). Az 1-es és a 7-es pálya volt síelhető (együtt kb. 2 km), az összekötő szakasz (Q3) még nincs megnyitva. Reggel mindkét pályán voltak kisebb jeges területek (főleg az 1-esen), de később ezek az enyhe időnek és a síelőknek köszönhetően eltűntek. Eleinte a 7-es pályán mentem, de lassúnak találtam (bár nem szoktam száguldozni, mégis), ezért áttértem az 1-esre. 10 óra után már többen voltunk az ideálisnál, de nem kellett sorban állni a lifteknél. Nem olcsó (főleg, ha azt nézzük, hogy 29%-ért fizetsz 100%-ot), de nekem a viszonylagos közelség miatt mégis a legracionálisabb választás.
h i r d e t é s
2018.02.05. Síterep: Klippitztörl, mások beszámolói
2018. január végén töltöttünk néhány napot Klippitztörlben (Karintia). Rábafüzestől 150 km (Rédicsen és Szlovénián át még rövidebb az út). 28 km sípálya (kb. 1500 – 1800 méter magasságban), ebből 18 km kék, 10 km piros. Van bőven hóágyú és saját víztároló a hógyártáshoz, ezért eléggé hóbiztos. Hat lift van (mindegyik Doppelmayr): egy 4-üléses (Bärenwald), egy 2-üléses (Hochegger), kettő, egymással párhuzamosan futó csákányos (Kuhgraben) és kettő tányéros (ezek a gyerekpályán). A liftek 09:00-től 16:00-ig mennek. Eplénnyel összehasonlítva (a földrajzi adottságokat nyilván nem érdemes) a liftbeléptetésnél a kártyaleolvasó sokkal érzékenyebb: 20-25 cm-ről már érzékeli a karzsebbe helyezett key-cardot, míg Eplényben pár cm-ről sem mindig sikerül elsőre. Családbarát síközpont: családi kedvezmény (max. 25%), gyerekpályák, nincs fekete pálya (emiatt nem ide járnak a gyermekeket/időseket veszélyeztető vagányok). Sok hütte közül lehet választani. A gőzgombóc a csákányos felvonó aljánál 6 € volt, a 4-ülésesnél (Karner Hütte) 5,80 € (ez kisebb). A felnőtt napi jegy a 2017/18-as szezonban 35 €, ami kedvezőnek mondható. Nem kell már letétet fizetni, amióta key-card van. Mi jó időt fogtunk ki, de általában is úgy reklámozza magát Karintia, hogy az Alpok napos oldala, mert itt nagyobb a napsütéses órák száma, mint az északi részeken. Kevesen voltunk, kényelmesen, biztonságosan lehetett síelni, mert nem kezdődött még el a síszünet meg nem is hétvége volt. A lifteknél nem vagy alig kellett várakozni. Sok volt a magyar, a látogatók legalább fele. A pályák minősége szinte kifogástalan volt, csak a csúcs közelében a meredekebb szakaszokon pár négyzetméteren jegesedés, illetve a 11-es pályán (ez keskeny, itt a fenyőágak a pálya fölé hajolnak) sok a fenyőtű. Összefoglalóan: nincs messze a határtól, nagy, szépen gondozott pályarendszer, friss levegő, szép táj, jó ár-érték arány.
Klippitz9s.jpg Klippitz10s.jpg Klippitz11s.jpg Klippitz14s.jpg Klippitz15s.jpg Klippitz16s.jpg Klippitz17s.jpg Klippitz18s.jpg Klippitz19s.jpg Klippitz20s.jpg Klippitz21s.jpg Klippitz22s.jpg Klippitz23s.jpg Klippitz25s.jpg Klippitz26s.jpg Klippitz27s.jpg Klippitz28s.jpg Klippitz29s.jpg Klippitz30s.jpg Klippitz31s.jpg Klippitz32s.jpg
2017.01.18. Síterep: Eplény, mások beszámolói
Egyre több pálya használható. Lassan minden fekete pálya nyitva lesz, holnap vagy holnapután nyílik az 5-ös (ennek a 3. negyede fekete); a 8-as pálya nyitása ebben a szezonban már nem várható, mert jelentős előzetes tereprendezést igényelne. Az A3 alja brutál meredek, aki még nem próbálta, először csak óvatosan... :) Ma a nyitott pályák közül az 1-esen ment egy hóágyú. A pályafelszín kb. 50%-a elfogadható minőségű, 25% jeges, 25% porhavas. Volt egy rész (nagyjából a Q3-A1 átmenetnél), ahol 15-20 cm frissen szórt hó volt, itt sikerült is buknom (megakadt az egyik léc, de szerencsére leoldott, így nem lett semmi bajom). Ezen a részen a rövid-széles lécek előnyösek (nem süpped annyira mélyre), nekem viszont keskeny-hosszú van, jobb lett volna mellőzni a kanyarodást ezen a szakaszon. Éles kantnival a jeges részek is jól síelhetők, ezek nem okoztak gondot. Összefagyott hótömböket csak a pályák mellett láttam. Kevesen voltunk, 0-1 perc sorbanállás mellett lehetett a 4-ülésessel felvonózni. Valaki írta, hogy az éttermi árak osztrák szinten vannak, de Ausztriában a gőzgombóc átszámítva 1700-1800 forint, Eplényben csak 1090, vagyis 40%-kal olcsóbb. Legutóbb (kb. 2 hete voltam) tényleg havas-jeges volt a lépcső (a kő is, a fa is), de most nem. A parkoló valóban elég jeges, óvatosan kell lépkedni. Jövő héten is tervezem csiszolni a sítudásomat a Síarénában. Hétköznap érdemes ellátogatni (annak, aki megteheti), mert nincs tömeg és olcsóbb is a jegy.
2016.12.22. Síterep: Eplény, mások beszámolói
Nekem kb. 1 óra az út autóval Eplénybe. Fix sebességmérő kamerák vannak Eplényben is, Litéren is. Ha valakinek esetleg nincs GPS-e, Veszprém felől haladva a „Győr 82” táblákat kell követni, át kell menni Eplényen, a település végét jelző tábla után az első kereszteződésben éles szögben jobbra kanyarodni, majd még 2 km. A célnál van egy híd, ezen át lehet menni, vagy nem sokkal előtte egy földúton jobbra lemenni (én erre mentem, volt még pár parkolóhely). Érkezésemkor és távozásomkor is köd volt, a hőmérséklet -3 °C. A fákon szép, vastag zúzmara. 09:45 körül értem oda, megküzdöttem a bakancsokkal, majd 18 perc sorban állás következett (egy pénztár volt csak nyitva). A nyugtán még a tavalyi szponzor (Nordica) neve szerepel. A négyüléses felvonó kb. 7-9 perc alatt visz fel, csak egyszer vagy kétszer volt olyan, hogy egyáltalán nem állt meg, de szerencsére a többi esetben is csupán 30 mp körüli volt a leállás (gondolom, ez nem az üzemeltetők hibája, hanem biztonsági okokból kell néha leállítani). Nem pressingelt senki, így a kezelőszemélyzetnek nem kellett hangnemet változtatni. :) A pályán közepes volt a tömeg 10 és 11 között (1-2 ember volt csak előttem a liftnél), később már elég sokan lettünk, de akkor is csak 4-5 percet kellett sorban állni. Amit nem értek, hogy miért kell a sorban állókra irányítani az egyik hóágyút. A pálya menti hóágyuk is mentek, de az nem volt annyira zavaró. Az 1-es és egy másik pálya (talán a 7-es) volt nyitva. A síaréna honlapja szerint az 1-es csákányos felvonó is üzemelt 09:30-tól 21:00-ig, de kérdeztem egy síelőt felvonózás közben, aki azt mondta, hogy csak a 4-üléses megy ma (személyesen meg nem ellenőriztem). A hó mennyisége teljesen megfelelő volt (nem volt kiálló szikla, fűcsomó stb.), minősége változó, legjobb ott, ahová a hóágyúk 5-10 cm friss havat fújtak a tömörített vastagabb rétegre. Sok volt a vendégek között a gyermek, talán azért, mert a legtöbb iskolában pár napja megkezdődött a téli szünet. Úgy láttam, ügyesen síeltek, illetve hódeszkáztak. Egyébként több deszkást láttam feküdni, mint sízőt, lehet, hogy nehezebb sportág, vagy náluk ez csak egyfajta pihenő helyzet. :) Oké, nekem is volt két esésem, de egyik sem volt komoly. Most más dj lehetett, mert amikor elmentem (12:15 körül) nem magyar zene szólt, hanem valami angol nyelvű popzene (tőlem szólhat bármi). Én annyit csinálnék másként (a liftre várók nem-behavazásán kívül :)), hogy – bár a honlapon és a pénztárnál is van pályatérkép – a pályák kezdetén egy táblával jelölném, hogy hányas számú pálya, illetve a szokásos színkóddal azt is, hogy milyen nehézségi fokú. Egy nagy digitális óra is hasznos lenne, hogy ne kelljen vinni karórát, vagy ne kelljen elővenni a mobiltelefont, hogy lássuk, még belefér-e egy kör. Összességében azonban tetszett, jól éreztem magam, tervezek még több alkalommal menni ebben a szezonban.
epleny1m.jpg epleny2m.jpg epleny3m.jpg epleny4m.jpg epleny5m.jpg epleny6m.jpg epleny7m.jpg epleny8m.jpg epleny9m.jpg
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
INGYENES TANÁCSADÁS »
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »