Azért úgy érzem, hogy az alábbi értékelésben erős szerepet játszott az, hogy az idei télen enyhén szólva is brutálisan kevés hó esett.
Ez nyilván nem menti fel teljesen a síterepet, hiszen ilyen magasságokban már bőven hatékonyan hóágyúzhattak volna, ha az összes pályán modern hóágyú rendszer lenne telepítve.
Mégis, a korábbi évek alapján elmondható, hogy Heiligenblutban egy normál télen hatalmas élmény síelni! Nem egy óriási síközpont többszáz km pályával, de bőven van elég pálya akár egy hét eltöltésére is. A Schareck oldalában a jelenleg működő 1 db (5-ös) pálya mellett ott van a gyönyörű vonalvezetésű 2-es és az abból leágazó 3-as pálya is (ami most is megy, de elég gáz rajta a hó).
A Fleiss oldalon szintén sokkal több a pálya, mint ami idén nyitva van.
A Schareck felvonó az egyik leghatékonyabb felvonó, direkt vonalban felvisz a hegytetőre, majd pályái (2-es és 5-ös) sokkal nagyobb ívben kanyarognak le, így a felvonózás vs. síelés ideje igen jó arányban van.
Plusz ehhez hozzájön az is, hogy szinte soha nincs sor, ha van, az is irtó rövid. Tehát nem töltünk el 5-10 perceket álldogálással.
"Hátul" pedig (a Schareck mögött, a Viehbühel/Fallbichl részen) még idén is hatalmas öröm a "Naturschnee". Itt mindig van bőven elég hó és teljesen más érzés a léc alatt a tömörített, természetes hó, mint a hóágyús jégkása.
Egy normális télen a felvonók bőven megfelelőek, a Schareckbahn és a Fleiss oldalon található ülőlift kényelmesen juttat fel a hegyre.
A Viehbühel és a Hochfleiss húzóliftek már bőven megérettek a cserére, de a fenti panoráma még azt is kárpótólja, aki amúgy nem szereti a húzólifteket. A Viehbühel lift helyett szuper lenne egy ülőlift, ami kicsit feljebb is mehetne - a Hochtor feletti csúcsig akár. A Fleiss oldalon pedig meghosszabbíthatnák az ülőliftet a csúcsig.
Kérdés, hogy miért nem teszik: talán pont jó nekik a mostani forgalom, nem akarnak "nagy, divatos" síterep lenni -más a koncepció. És ami még tényező lehet: szigorúan védett nemzeti parkról van szó, ahol egy ilyen beruházást valószínűleg nem engedélyeznének.
A Tunnelbahn nekem nagy kedvencem, szerintem aranyos és nyilván biztonságos, erre nagyon szigorú szabályok vannak Ausztriában.
A pályák általánosságban nagyon szép szélesek és jó hosszúak is.
A völgypálya az egyetlen kakukktojás, ez egy keskeny pálya, akár síúttá is minősíthetnék. Kezdőknek egyáltalán nem való, de azért valljuk be, erre piros színe is utal. Nem ciki a nap végén a Rossbach állomástól lifttel menni le.
Egyetlen tényleg égetően fontos beruházás a hóágyúrendszer lenne.