Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

GI által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (6)Időben csökkenő Időben csökkenő
GI
6 élménybeszámolót írt
6
19 éve tag
2008.02.15. 14:38
Zermatt

Kis Matterhorn 3820 (esetleg Gobba 3900 nyáron) - Valtournenche ~1500. Egyben nem síelhető, közben van egy kis felvonó 34m szintemelkedés (2900 körül, nem kerülhető ki). Ez alatt van 14,8 km pálya, felette is kb.10, így 25 km körül lehet. Ezen a terepen a nagy szintkülönbség miatt sok hosszú pálya van pl. Kis Matterhorn-Zermatt ez egészben síelhető, de rövidebb, mint az előző.
GI
6 élménybeszámolót írt
6
19 éve tag
2007.02.15. 15:15
Még egy pár gondolat.

Ha naponta nagy szinteket kell leküzdeni, előnyősebb lehet nagy sebességgel menni és a levegőnek átadni az energiát, sok kanyarral lassan haladva gyorsabban el lehet fáradni. Megfelelő sebességnél már testfelülettel is lehet szabályozni a gyorsaságot. (a légellenállás bizonyos feltételek mellett a sebességgel kb. négyzetesen nő).
GI
6 élménybeszámolót írt
6
19 éve tag
2007.02.14. 17:14
Nagy sebességgel csak megfelelő carving léccel érdemes menni (race carving, nagy keménység, pl. Fischer Worldcup RC, Atomic beta race 10.26 stb..). Ritkán valamelyik belső élt elkaphatja bucka stb., ilyenkor felrántani a levegőbe és rövid bizonytalan egylábazás jöhet. Kis terpeszben inkább, mint zárt lábbal. Érdemes még kicsit az élen menni, épp, hogy csak keresztben, ekkor stabilabb, és a buckákon is könnyebb keresztülmenni.

Az egyenesfutása a régi hagyományos léceknek sokkal jobb, ott a talpban van egy (vagy akár több) horony (bevágás, nut), ami megvezeti egyenesben a lécet. Sík talpú carving lécnél ilyen nincs. A hosszabb lécek nagy sebességnél stabilabbak, és könnyebb velük menni, ha csak nagy ívű kanyarok vannak (pl. Atomic BetaRace 193, 197 cm).
GI
6 élménybeszámolót írt
6
19 éve tag
2007.02.14. 16:52
Felvonóból és a kritikus rész tetejéről is be lehet látni az egészet, meredek a pálya, de elég rövid, megfelelően széles és egyenes, alul egy normál fekete pályában folytatódik. Bucka nem nagyon van, jég az lehet. Nem olyan veszélyes, de egy esetleges esésre figyelni kell, azonnal fékezni fekve a lécekkel, mert különben a pálya aljáig csúszik az ember.

A hírek közé most került fel egy baleset, ami ezen a pályán volt, óvatosan kell menni elsőre, csak lépésben.


GI
6 élménybeszámolót írt
6
19 éve tag
2007.02.13. 23:42
Szintben és távolságban milyen adatok jönnek ki?

m/perc, maximális süllyedés ?
napi megtett km szám és szintkülönbség ?

A napi szintre nálam max: 15000 m/nap (csak lefelé), ami kb. 100-150 km távnak felel meg (pálya (felvonó) ismétlés alig volt benn), de ezen lehet még csiszolni.

Süllyedésre kb. 300m/percet saccolok, 1000m-t 6-10 perc alatt simán lehet menni piros pályán, feketén jobbat is.

(megjegyzés: hivatalosan is reklámozzák a 12500m-es napi kört, figyelembe véve a száguldozós gondolatokat).

Kezelt fekete pálya max. meredekségű, amivel idáig találkoztam: Zillertal:

http://www.mayrhofner-bergbahnen.com/
en/100304/100252/harakiri_piste_steppest_slop_action_mountain.html

vagy

https://www.ski-harakiri.com

Ezt érdemes kipróbálni.


GI
6 élménybeszámolót írt
6
19 éve tag
2006.02.07. 13:52
Sílécnél az él számít a legtöbbet. Ha valaki ment már jeges pályán, frissen élezett léccel, tudja a különbséget, nem csúszik meg a léc kanyarokban oldalra, stabilan megy az élén. Vigyázni kell, mert a jó él egy pillanat alatt kivégzi a kesztyűt is, elég meghúzni a függőlegesen kézben szállított léceken és már vége is. Jeges, kemény havas pályán az él elég gyorsan romlik. Kézzel érdemes élezni, mert így lehet a legminimálisabb anyagot levenni a kantniról. Fontos az élszög is. 89 általános, 88 race, 87 fok versenyre való.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.