Ahogy mi látjuk az esélyeket:
1. 20-i nyitás sajnos kizárt. Egyrészt nincs elég hideg a hóágyúzáshoz, másrészt a mostani tervek szerint csak csütörtökre készül el a hóágyú rendszer.
2. A beruházás teljes elkészültét nem fogjuk megvárni a nyitással. Mindenkit tájékoztatni fogunk a beruházás állásáról, így mindenki eldöntheti, hogy szeretne-e eplényben kikapcsolódni.
3. Mivel minden rohamléptekben készül (ezt viszonylag sokan alátámasztottátok hozzászólásaitokban) nehéz megjósolni, de az elképzelt elkészülési sorrend az alábbi:
A. Régi felvonók felújítása
B. Hóágyú rendszer
C. Csákányos Felvonó
D. Síház
Időpontokat ne kérjetek, mi sem merünk jósolni!
4. RATRAK VAN! Kékesi barátainktól vettük szeptember közepén. Leitner 420. Bízzunk benne, hogy a Bakonyban is ugyanúgy működik, mint a Mátrában.
5. Ma jöttek meg a hóágyúk. Legalábbis az első 7 darab. Szépek, újak. Reméljük, a hideg beálltával sok havat gyártanak mindannyiunk örömére.
6. Sajnos nincs még itt a szivattyúház. Szerda hajnalban érkezik. Csütörtök estig tart (elméletileg) a rendszer teljes szerelése.
7. Mivel sikerült plusz vonszolókat vásárolni és nagyobb teljesítményűre, vmint fordulatszámúra cserélni a régi 1-es felvonó motorját a kapacitás több, mint 2xesére növekszik (kb. 630 fő/óra).
8. Eddig is létszámkorlátozásban gondolkodtunk. Ezután is. Mivel sajnos a csákányosra még várni kell, az elképzelt 1000-1200 fő helyett 500-600 fő lesz az a pillanat, amikor kirakjuk a teltház táblát.
Azt azért látnotok kell, hogy ezzel saját pénztárcánk szűkebbre vétele mellett jónéhány indulatos apukával is meg kell majd küzdenünk , aki 200 km-ről jött és megígérte a kislányának, hogy ma síelhet. És igaza is lesz (részben). De annak is igaza van, aki vmi szolgáltatást szeretne a pénzéért. Hát mi inkább ezt szeretnénk választani.
9. Ami hiányossága - nevezetesen a kétszeri felvonózással elérhető hegycsúcs - az előny lesz a hóágyúzás során. Ütemesen helyezhető üzembe a sípálya rendszer.
10. Kapacitás elmélet:
1 hóágyú 18m3/óra kapacitással bír, mellyel kb. 45m3 havat képes előállítani.
10 hóágyú pedig 450 m3 havat.
Vegyünk egy átlagos -2-3 fokos 10 órás hóágyúzható éjszakát: ez 4500m3 2x tömörebb havat jelent, mint a természetes.
Cső keresztmetszet problémákj miatt mi csak 7 db hóágyút tudunk az 1-es alján egy időben üzemeltetni. Ez durván 3000 m3 havat jelent 1,3 hektáron. Ez huszon centi havat jelent az alsó pálya szakaszra. Ez persze csak elmélet, a gyakorlatot meg nem ismerjük, de bízzunk abban hogy egy ilyen éjszakát nem azonnali felmelegedés követ és a ratrak pár óra leforgása alatt rendet tud tenni a hókupacok között. Azaz a hóágyús éjszakát követő 2. napon síelhetővé lehet tenni az egyes pálya alsó részét.
VÉGEZETÜL:
Köszönjük a rengeteg szurkolást és aggódást.
Köszönjük a támogatást.
És mindenkitől elnézést kérünk, hogy nem készültünk el időben, de a nagy rohanásban eddig ennyi tellett tőlünk.
Mindenki, aki a sípályán töltötte az őszt és a kora telet baromi fáradt, és szerintem sokkal jobban várja, hogy elkészüljön.
UI: vki mondja meg hogyan lehet képeket feltölteni! Mutatnék egy ratrakosat meg egy sáros-hóágyúsat.