Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

bitera által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (27)Időben csökkenő Időben csökkenő
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
2023.01.06. 18:41
Nem vagom, hogy ez hogy jött ide, de biztos igazad van... Kellemes sizest a (mühavas) palyakon!
Előzmény: (fezso6 217084)
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
2023.01.06. 13:14
Persze, a siturazas is megerzi a negativ valtozast, es az is igaz, hogy a jelenlegi szitu tenyleg extrem a januar eleji 1800m-ig zöldellök hegyoldalakkal, de legalabb a terepen nem kell a trottyos mühoert, tömegert fizetni, ill. DJ Ötzit hallgatni...
Előzmény: (TZoli 217075)
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
2023.01.06. 10:54
Meg kell erteni es el kell fogadni, hogy ez a vonat mar elment. En mar csak mosolygok azon, hogy meg mindig megjelennek olyan cikkek, ertekezesek, hogy ha meg most/2025-ig/holnaputanig drasztikusan csökkentjük az emissziot, akkor meg tarthato lehet a 1,5°C es csak meglehetösen rossz lesz, nem nagyon rossz. Ebredjünk mar fel, ennek semmi realitasa sincsen! Es nem csak azert, mert a politikusok 4-5 eves ciklusokban, az ipari lobbi meg csak a profitban erdekelt, hanem azert is, mert a Föld nevezetü komplex rendszer valtozatalan környezeti feltetelek mellett nem tud 8-9-10 milliard embert eltartani. A következmenyeket ismerjük, söt mar most is szenvedjük es egyre jobban szivni fogunk velük. Ami a sizest illeti, ahogy mar masik is irtak, nem fog egyik evröl a masikra megszünni, de megfordult a rend es egyertelmüen halad visszafele oda, ahonnet kiindult: a kivaltsagosok luxussportja iranyaba. Persze meg igy is sokan fognak a sizesre költeni, de a többseg az emelkedö arak miatt egyre inkabb vissza fog vonulni, föleg ha mar az eves szabadsagoknal a bizonytalan hohelyzet, vagy a tuti (forro) nyari tengerparti vakacio között kell majd dönteni. En mar elengedtem ezt a sztorit. Fel napos jegy 1 felnöttnek, 2 gyereknek 130 Euroert, lezart palyakkal, tömeggel, vizes hoval? Kösz, de nem. Reszemröl maradok a siturazasnal: nincs ticket, nincs tömeg, mindig talalni biztonsagos terepet megfelelö hoval (ok, most eppen nem), raadasul az egesz egy olyan foku szabadsagerzessel es endorfinfröccsel parosul, amit a legjobb siterep sem tud megadni...
h i r d e t é s
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
2015.09.24. 22:25
Csaba, Joska! Kösz indkettötöknek a segitseget! utana fogok erdeklödni kül- es belföldön is es majd kivalasztom a lehetö legszimpatikusabb/legjobb megoldast. köszi megegyszer! F
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
2015.09.24. 21:36
hello Joska, ez (is) jo hangzik! ez a holmenkoll micsoda, sose hallottam rola. budaörsön hol talalom a boltot es ha nem habos cipöt csinaltattal, akkor mivel oldottak meg a vekony labad okozta problemat?
a habos cipöt sokan istenitik, joparan nincsenek vele megelegedve, de abban mindenki egyetert, h eleg kemeny a cucc, szoval elsösorban palyasizesre ajanlott, nekem meg turasizeshez kell valami megoldas, ahol nem "betonlabbal" csoszogok fel, ill. ha le kell vennem a lecet, akkor is tudjak normalisan jarni. ha küldesz meg infot, megköszönnem. muszaj vmi megoldast talanom, mert hiaba veszem meg a legjobb bakancsot, azzal is csak szivni fogok hosszutavon, ha nem eleg szoros...
Előzmény: (jóska63 183336)
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
2015.09.24. 21:29
per pillanat külfödön vagyok, de majd kereslek valamikor, kösz! f
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
2015.09.24. 18:25
kösz az infokat! utana fogok nezni mindket helyen. irtad, h matschi-nal csinaltattal mar sicipöt. ez pontosan mit jelent? egy mar meglevöt alakittattal at vagy egy ujat vettel es azt passzentottad a labadhoz? gondolom megkerte az arat, de a lenyeg inkabb az, h elegedett voltal az eredmennyel? ha esetleg van konkret tapasztalatod habositott belsö cipövel kapcsolatban, megosztanad velem (kenyelem, mennyire kemeny, merev, stb)? igazabol nekem elegge specialis az esetem, mert nem alpesi-, hanem situracipöbe kene egy labra alakitott belsö cipö, mert vekony a bokam es labfejem is, igy adott hossz mellett ugye nem igazan müködik a tökeletes eröatvitel, meg akkor sem, h rel. merev a bakancsom (tura-freeride kategoria). a meg 3 par zokni, labbetet, stb. sufnituning modszerek meg lofüttyöt sem ernek... köszi elöre is a valaszokat! üdv
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
2015.09.23. 22:51
sziasztok, erdeklödnek, h pesten ki foglalkozik bootdoc-kal, ill. h ök csinalnak-e meretre habositott belsö cipöt is? a bootdoc honlapjan lattam, h van ilyen, a forumot atpörgetve viszont inkabb csak "labbetetesekkel" talalkoztam. köszi elöre is! f
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
Topik: Lavina
2014.12.10. 21:40
tudom, h mar egy eve lejart lemez, de ha mar helyesbitesz, akkor helyesen is tedd!

- ha stabil a homezö (gyakran nem az), akkor nincs deszkalavina. azert van, mert instabil. deszkalavina = feszültseg alatt allo, szel altal összefujt ho (triebschnee) + gyengereteg + lejtömeredekseg + terheles

- a szetsielt hegyoldalak stabilizaljak a homezöt. nem tudom honann ered ez a "korabban szetvagta valaki a havat es most ramzudult a lavina" mitosz. ha valaki besiel instabil zonara es maga alatt elinditja a lavinat ("elvagja a lejtöt"), az megint mas

- a legtöbb lavinabaleset 3-as fokozatnal törtenik

amugy adalekkent meg a tavalyi balesethez: a problema az volt, h a keves ho ellenere erös szel (föhn) volt, ami a palyan kivüli reszeken befujta a valyukba a havat. a korabbi horeteg fagyott kerge volt a gyengereteg, amire a szel össehordta a feszültseg alatt allo lencseket. biztos, h ezekben a kis kiterjedesü, kritikus zonakban joval 1-es fokozat fölött volt a lavinaveszely = sokkal valoszinübb volt a lavinainditas eselye, mint a többi, nem befujt hegyoldalon.

mindenestre akit tovabbra is erdekel a tema, ime egy jo kedvcsinalo (pl. egy tanfolyam elvegzesere...)

http://www.ortovox.de/safety-academy-lab/avalanche-basics
Előzmény: (huligan 164719)
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
2011.01.06. 09:24
Siturazok figyelem!

Ajanlom figyelmetekbe a kovetkezo oldal megtekinteset:

http://www.geoland.at/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=46

Derek labanc sogoraink megcsinaltak kis hazajuk tartomanyonkenti teljes(?) GIS feldolgozasat, ahol hegyi csavargoknak teli korulmenyek kozott, melegen ajanlott a lejtomeredeksegi terkepek tanulmanyozasa (potencialis/kritikus lavinaomlasi terepek kiszurese, stb.)

A rendszer hasznalatahoz a nemet nyelvtudas ajanlott! Kisse komplikalt elovarazsolni a megfelelo infokat, de a stajer peldan bemutatom hogy mukodik a dolog.

Kiindulasi pont:

http://www.gis.steiermark.at/cms/ziel/50190666/DE/

Innet ket lehetoseg van:

A:
1. Digitaler Atlas der Steiermark 3.0 alatt:

Basiskarten und Bilder

2. Bal felso sarok: Kartenzenter :: Alle Karten menüpont alatt a Höhen- & Reliefkarteüt kivalsztani (a kepernyon megjeleno ortofotokepen erdemes mar most kinagyitani, megkeresni a kerdeses teruletet)
3. Höhen & Gelände menüpont alatt: Höhenschichten + GeländeInformation-t kipipalni
4. GeländeInformation-ra kattintva Geländeneigung-ot kipipalni

Kesz!

A bal felso sarokban a Legende/Höhen und Gelände-re kattintva jelenik meg a szinkulcs.

B: az 1-es lepesnel rögtön rakattinthatunk a Höhen- & Reliefkarte-ra es onnet rogton a 3. lepestol folytathatjuk a bellitasokat, igy azonban kimarad az ortofoto...

A tobbi tartomanyt meg nem neztem meg, gondolom azok is hasonlokeppen mukodnek. Jo szorakozast, tervezest es biztonsagos turazast!

F
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
2011.01.06. 09:22
Siturazok figyelem!

Ajanlom figyelmetekbe a kovetkezo oldal megtekinteset:

http://www.geoland.at/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=46

Derek labanc sogoraink megcsinaltak kis hazajuk tartomanyonkenti teljes(?) GIS feldolgozasat, ahol hegyi csavargoknak teli korulmenyek kozott, melegen ajanlott a lejtomeredeksegi terkepek tanulmanyozasa (potencialis/kritikus lavinaomlasi terepek kiszurese, stb.)

A rendszer hasznalatahoz a nemet nyelvtudas ajanlott! Kisse komplikalt elovarazsolni a megfelelo infokat, de a stajer peldan bemutatom hogy mukodik a dolog.

Kiindulasi pont:

http://www.gis.steiermark.at/cms/ziel/50190666/DE/

Innet ket lehetoseg van:

A:
1. Digitaler Atlas der Steiermark 3.0 alatt:

Basiskarten und Bilder

2. Bal felso sarok: Kartenzenter :: Alle Karten menüpont alatt a Höhen- & Reliefkarteüt kivalsztani (a kepernyon megjeleno ortofotokepen erdemes mar most kinagyitani, megkeresni a kerdeses teruletet)
3. Höhen & Gelände menüpont alatt: Höhenschichten + GeländeInformation-t kipipalni
4. GeländeInformation-ra kattintva Geländeneigung-ot kipipalni

Kesz!

A bal felso sarokban a Legende/Höhen und Gelände-re kattintva jelenik meg a szinkulcs.

B: az 1-es lepesnel rögtön rakattinthatunk a Höhen- & Reliefkarte-ra es onnet rogton a 3. lepestol folytathatjuk a bellitasokat, igy azonban kimarad az ortofoto...

A tobbi tartomanyt meg nem neztem meg, gondolom azok is hasonlokeppen mukodnek. Jo szorakozast, tervezest es biztonsagos turazast!

F
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
2010.03.29. 11:05
schneeberg is megy meg (pl. breite ries)

http://www.schneeberg.tv/
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
2010.03.09. 09:23
sziasztok!

hasznalt, (de normalis allpotban levö) turakötest keresek tartalek "schotter" turasihez.
következök erdekelnenek: regebbi silvretta (az 500-as szeriatol kezdve), regebbi fritschi, ill. barmi egyeb dynafit kivetelevel.

üdv,

F
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
2010.02.25. 12:49
különösen erdekes, es meg kevesebb szo esik a dönteshozatal soran közbejatszo emberi tenyezökröl, viselkedesformakrol. a balesetek nagy resze ezen szemelyisegi es magatartasbeli különbsegekböl adodo reakciok következmenye!
pl. "itt mar szazszor lecsusztam es meg sosem törtent semmi baj..."
"nekem nem tetszik ez a lejtö, de a Jozsi a tapasztalt, ö biztosan tudja lehet-e itt sielni".
"multkor itt 3-as lavinaveszelynel sieltünk. most csak 2-es van, tehat biztonsagos a terep"... stb.

hogy az emberi tenyezö mennyire nem alabecsülendö, arra az alabbi nagyon tanulsagos kis törtenet jol ravilagit:

http://turasi.blogspot.com/2009/03/jhajk.html

(mindazonaltal nem ertem, h az OEAV-nal si- es lavinakurzusaokat vegzett sporttarsak at mi inspiralhatta, ha "a piepet is csak azert kapcsoljak be, h tartsak az elöirasokat" ill. hogy 2-3-as lavinafokozatnal es rossz idöben nekivagnak egy 40 fokos meredeksegü, friss hoval teli, csuszoreteget tartalmazo kuloarnak????)
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
Topik: Lavina
2010.01.16. 09:48
Aljosa kicsit elszamolta magat... amugy a nagy porholavinak altal keltett turbulenciak es szivoerok hatasat jol mutatja a film 0:28-nal, amikor, mint egy matchbox, elkezd tancolni a 15 tonnas KAMA3...
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
Topik: Lavina
2010.01.14. 21:30
egy kis pontositas: a 250-300 km/h-s sebesseget az (extrem) nagy havazasok utani deszkalavaninakent spontan leszakado vagy robbantassal elinditott, majd porholavinava fejlodo, nagymertu lavinak produkaljak. a "hagyomanyos" deszkalavinak azert kozel sem ilyen sebesseguek, kulonben nem igazan elne tul senki sem az eltemetest...
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
Topik: Lavina
2010.01.12. 10:55
igen, ausztriaban erdemes elöször inkabb a 140-nel probalkozni (voralbergben a 144-gyel), mert ez közvetlenül a hegyimentökhöz kapcsol. viszont! elöfordulhat, hogy gyenge lefedettseg miatt nem megy at a hivas, stb. ilyenkor celszerü azonnal a 112-vel probalkozni (pin kodos telefonoknal kikapcsolni, majd bekapcsolasnal a pin helytt a 112-t beütni!), mert egyreszröl ez:
1. (is) ingyenes,
2. a legmagasabb prioritast elvezi (azaz foglalt vonalak eseten blokkolja az egyeb normal hivasokat),
3. barmilyen olyan feltöltökartyarol is hivhato, amin nincsen a hivashoz rendelkezesre allo elegendö összeg,
4. ha az adott szolgaltatonak, adott helyen rossz a lefedettsege, automatikusan a helyi legerösebb halozatra csatlakozik ra (felteve, ha a hely abszolut nincsen learnyekolva).

a megfelelö lavinaismeretek megszerzesehez elengedhetetlen egy jo tanfolyam elvegzese + a sok-sok gyakorlas, helyszini tapasztalatszerzes! mindazonaltal azok akik ezt meg nem tettek meg, esetleg nem kivanjak, azoknak mindekepp javasolhato legalabb az up-to-date irodalom böngeszese, amiböl a tura vagy freeride elötti alapszintü rizokoredukciot megtanulhatjak (= lavinainditasi kockazat a lavinafokozat es lejtömeredekseg függvenyeben). osztrak baleseti statisztikak es tapasztalatok alapjan kimutattak, hogy azok, akik CSAK ezt a minimalis es egyszerü rendszert, ajanlast veszik figyelmbe es szigoruan be is tartjak, közel 80 %-kal csökkenthetik a lavinainditas kockazatat. mas kerdes, hogy ez adott esetben nagyfoku (elvezeti) lemondassal ill. preventiv magatartassal kell hogy jarjon. de adott esetben ez maskepp nem megy...
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
Topik: Lavina
2010.01.08. 19:40
lavina alatt eltemetve erdemes bevizelni, mert azt konnyebben kiszagolja a lavinakutya (nem vicc!!!!)
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
Topik: Lavina
2010.01.07. 21:28
@ Bélapó:
amugy biztos jo dolog az embriopoz, csak sajnos az sem ment meg a megfulladastol...
bitera
27 élménybeszámolót írt
27
14 éve tag
Topik: Lavina
2010.01.07. 21:26
a lavinabaleseteket a leghatasosabb megelozni es nem arra bazirozni, hogy AKKOR mit kellene tenni, ha mar visz a ho... aki adott esetben tud nemet mondani a kritikus lejtok megsizesere, bizonytalan helyzetben visszafordulni vagy mas utvonalat valasztani, az nagyon jo esellyel tudja csokkenti a veszhelyzetek bekovetkezeset. ha meg valaki "bevallalos", kockaztatos, de megsem akar a ho alatt maradni, az vegyen maganak ABS-t, avalungot, a legjobb pieps-et (tudja is kezelni), aztan csapassa. mondjuk a legjobb felszereles sem garantalja, hogy nem tori ki a nyakat a lavinaban. szoval erted...
következőutolsó
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.