Kedves Apa!
Köszönöm az őszinte véleményt.
Régóta és sűrűn járok Eplénybe síelni. Átlátom a helyzetet, jó megfigyelő vagyok. Végezhetünk pontos statisztikát, felmérést is, de az üzemeltetőknek biztosan pontos adataik vannak arról, hogy:
-> hányan jönnek síelni naponta átlagosan hétköznap és hétvégén. Mennyi síbérletet adnak el.
-> hányan étkeznek itt naponta átlagosan hétköznap és hétvégén.
Össze kell vetni az eladott síbérletek számával a fogyasztást és a két vendéglátó egység kihasználtságát.
Ebből kiderül, hogy a Holle Anyó a nap nagy részében hétköznaponként kong az ürességtől, a Kemencés Büfében pedig a kiszolgáló kis hölgy ácsorog és várja a vendégeket a 700+,- Ft-os langalló árakkal. (féláron is sok lenne!)
A síbérletet vásárló síelők 90%-a ott is reggelizne, ebédelne vagy vacsorázna, akkor - nem akarok sokat mondani és mindig is ezt mondtam, hogy TÖBB MINT 2X annyi ételt-italt adnának el. A gyengébbek kedvéért a 3X annyi is TÖBB MINT a 2X annyi, és ez is teljesen reális szám.
Az üzemeltetők pontosan tisztában vannak az igazsággal, a valósággal. Ha kiállítanának egy kérdező embert, aki a parkolóból érkező síelőktől egy napon végigkérdezné, hogy szerintük drága-e a büfé, akkor 95%-ban IGEN választ kapna. A maradék öt százalék, aki itt is makacskodik és ezzel saját maga alatt vágja a fát.
Most, a jelenlegi étel-ital árak mellett egy NAGYON NEGATÍV érzés, hangulat alakult ki a síelők körében. Ellenszenvvel vannak teli, mert ilyen magas árakat sehol nem tapasztalnak az országban.
Lehetne másképp is. Lehetne BARÁTSÁGOS, KÖZVETLEN, CSALÁDIAS légkört is kialakítani itt a völgyben és egy elégedett népes vendégkör lenne a jutalom érte. Ehhez viszont nagyon kedvező árakra lenne szükség + arra, hogy ezt megszokhassák az emberek.
A férfiak kevésbé vannak tisztában vele, de az élelmiszer beszerzés és elkészítés nagyon sok energiát emészt fel a családokban. Ha szeretnének pihenni, kikapcsolódni, hobbit űzni, sportolni, akkor ÓRIÁSI könnyebbség lenne az, ha nem kellene még a kaja készítéssel is bajlódni egész napra előre.
Az emberek átlagosan napi 3-5 alkalommal étkeznek. Ebből 1 vagy 2 alkalom biztosan itt helyben történne, ha az árak engednék.
A jelenlegi árak annyira magasak, hogy az 50%-os csökkentés minimum kellene ahhoz, hogy ez a légkör kialakuljon, megvalósuljon és minden síelő itt étkezzen. Ezzel is lehetne ide csalogatni a vendégeket, hogy itt biztosan nagyon alacsony árakon fognak tudni enni-inni, tehát ez a probléma kipipálva az egész család számára!
Régebben én nagyon gyakran jártam a Budaörsi Reptérre ebédelni, mert nagyon kedvező árú étterem működött ott a repülősöknek! Az emberek szeretnek jól járni, szeretnek ár/érték arányban vásárolni! Csalogassuk hát ide őket ezzel a fogással! Síelni is jóval többen jönnének és sokkal több síbérletet adnának el. Hétköznapokon lazán elbírják a felvonók a jelenlegi forgalom háromszorosát is! Képzeljük csak el, ha ez a sok ember mind itt fogyasztana a büfében és az étteremben!
A kis hölgynek a pultnál ugyanannyi a munkabére ha dolgozik, ha nem dolgozik csak ácsorog akkor is. Számára is hamarabb repül az idő, ha van munka és ki tud szolgálni.
Ugyan miért ne lehetne megpróbálni? Biztos siker lenne, az elégedett, mosolygós visszatérő vendégeknél pedig nincs nagyobb kincs!
Magát az érzést képzeljük el és a megbecsülést, ami körülvenné az egész vállalkozást! Nem lenne káruk, nem lenne veszteség, hanem éppen ellenkezőleg sok-sok plusz nyereséget hozna!
Érdemes lenne tovább fejleszteni és kitolni a szezont egész évre, 365 napra a Zempléni Kalandparkhoz hasonló létesítményekkel!
Csak akkor működik, csak akkor van értelme, ha
E M B E R S É G R E és J Ó I N D U L A T R A
épül, nem pedig az egyszeri lehúzásra!
Lehetne további állami támogatásokat igényelni, rengeteg szabadidős programot szervezni és nagyon kedvező étel-ital árakkal egy igazi értékteremtő vállalkozássá válhatna.
Javaslom szakadjunk le végre Ausztriáról és próbáljunk jobbak lenni itthon Magyarországon! Járjanak ők hozzánk át, nézzenek ők fel ránk legalább ebben az egy dologban!
Budapesten a Kaja-Tanya étteremben tudjátok milyen elképesztően jófejek a főnökök és a kiszolgálók!? Viccelődnek, jókedvűek, előzékenyek, végtelenül kedvesek és engednek az árakból alkalmanként, csak úgy emberségből! Volt, hogy záróra után bementem, már takarítottak és sütöttek még nekem egy friss vacsorát teljesen ismeretlenül! Minden vendégük tiszteli, becsüli őket és amikor csak teheti rendszeresen visszajár hozzájuk!
Meg is lehet nézni az eredményt! Jó hangulat, emberség, barátság és megbecsülés övezi őket! Más szemlélet, más üzletpolitika! Megéri, mert ami most van itt Eplényben az nagyon rossz!
Üdv.: Skyman