Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a Kanyarsí programok - Replaci topikja topikból

ÜZENETEK (4)Időben csökkenő Időben csökkenő
Rera
318 élménybeszámolót írt
318
14 éve tag
2014.03.04. 07:58
"Nekem semmi bajom azzal, amikor a kolléga a saját belügyeibe való beavatkozásnak tartja, ha a tanuló rákérdez a miértekre."

Kedves Replaci, ezt írtad: "Nekem semmi bajom azzal..." -- Hol van ebben az E/3? Ez bizony E/1. És ha nincs bajod azzal ÖNMAGADBAN (nem kell ehhez beleütni az orrodat másnak a dolgába), akkor ott baj van.

Aztán ezt írtad: "A tanulónak az a dolga, hogy elhiggye, és kész." -- Ez pedig egy erősen kijelentő mondat. Nem tetted hozzá, hogy "az a kolléga azt gondolja, hogy", amiből az következik, hogy te is így gondolod. Így hát hozzászólásomat fenntartom.

A háromévesek kedvenc kérdése kapcsán pedig nem a síoktatás életkori sajátosságairól érdeklődtem, hanem egy (mondhatjuk: szimbolikus) képet hoztam fel a miértek okos megválaszolásának fontosságára.

Maradok, aki vagyok, Rera
Kanyarsíklub Replaci
1224 élménybeszámolót írt
1224
19 éve tag
2014.03.03. 14:57
Szia!

Hát ez érdekes. Úgy véled, hogy amikor egyes szám harmadik személyben fogalmazok, akkor magamra gondolok?

Vagy úgy véled, hogy nekem állást kellene foglalnom az ő felfogásáról? Közöm nincsen hozzá, még soha semmi hasznom nem származott abból amikor a mások dolgába ütöttem az orrom.

Én csinálom a magam dolgát, (aki ismer, már síelt velem, figyelmesen olvassa amit írok, netán volt a tanítványom), az jól tudja, hogy amit én csinálok, az ennek homlokegyenest az ellenkezője. Azért említettem, mert nem minden tanulság nélkül valónak gondolom a jelenséget. Lám, te is felfigyeltél rá.

Azért szégyen ide, szégyen oda bevallom, hogy bár munkámban fontosak a pedagógiai elvek, a fontossági sorrendemben előrébb való a tanuló általi megértésen alapuló gyakorlás, beidegezés. Ez 3 éves korban még nem lehetséges, 10 - 12 éves korban azonban nem ritka, hogy ebben már jobbak, mint a felnőttek.

Üdv.:Replaci
Előzmény: (Rera 170931)
Rera
318 élménybeszámolót írt
318
14 éve tag
2014.03.03. 14:12
"Nekem semmi bajom azzal, amikor a kolléga a saját belügyeibe való beavatkozásnak tartja, ha a tanuló rákérdez a miértekre. A tanulónak az a dolga, hogy elhiggye, és kész." -- Kedves Replaci, ez nagyon poroszos felfogás, a pedagógiában rég idejétmúlt... Mindenesetre nem szeretnék a tanítványod lenni.

A háromévesek kedvenc kérdése: "Miért?" És a szülőnek egy-egy válasz megfogalmazásakor jócskán bele kell gondolnia, miért is... Ha JÓT és JÓL akar válaszolni a gyermekének. A tekintélyelvű válaszok nem vezetnek jóra a pedagógiában. A síoktatásban ti vagytok a "szüleink". Ez felelősség.
h i r d e t é s
Kanyarsíklub Replaci
1224 élménybeszámolót írt
1224
19 éve tag
2014.03.03. 09:07
Jó reggelt, hétfő!

Szombaton felhős idő, vasárnap reggel 10 cm. új, (ratrakolatlan) porhó fogadott a Kreischbergen. Jómagam örülök (ennek is), a természet így rendelkezett, a tanulóknak, pedig egyáltalán nem árt, ha a simára borotvált pályától eltérő körülményekből is kap egy kis ízelítőt.

Nem az elmúlt hét történéseihez kötődnek a következő témák. Ha valaki hasonlóságot vél felfedezni, az csak a véletlennek tulajdonítható.

Sícipő oldalra történő döntési lehetősége
Kérdezném mi a véleményetek arról, amikor egy (ismert) szaküzletben az eladó nincsen felkészülve - kiképezve arra, hogy a vásárló (szembetűnően jól látható) anatómiai adottságai okán elengedhetetlenül szükséges lenne az oldalra dönthető szárú sícipőnek nem csak az ajánlása, hanem az arra történő kifejezett rábeszélés.

Miértek
Nekem semmi bajom azzal, amikor a kolléga a saját belügyeibe való beavatkozásnak tartja, ha a tanuló rákérdez a miértekre. A tanulónak az a dolga, hogy elhiggye, és kész. Az én bajom azzal van, amikor bírálat ér olyan kollégákat, akiknek viszont ott vannak a tarsolyában a tanulók számára is egyszerűen megérthető magyarázatok. Azzal van bajom, amikor bírálat ér olyan módszert, melyben a tanuló azonnali visszajelzéseket kap a magyarázatokra, és egyértelmű, hogy egy ilyen módszernek sokkal több a haszna, mint a kára.

Az előzmények ismeretének hiánya
Nekem semmi bajom azzal, amikor a síoktatásban dolgozók figyelik egymás munkáját. Ez természetes. A bajom azzal van, amikor úgy kap bírálatot egy gyakorlat, (vagy egy leoktatott óra, nap, hétvége eredménye), hogy a bírálónak fogalma nincsen, hogy milyen előzményei voltak az éppen alkalmazott gyakorlattal történő kísérletezésnek. Vagy, hogy milyen, (tanulónál fennálló) személyes hátrányok rendbetétele előzte meg az ilyen - olyan látható eredményt.

Ezért aztán nem csupán inkorrektnek, hanem kifejezetten a gyakorlati tapasztalatcsomag hiányosságának gondolom az ilyesmi megnyilatkozásokat. A megnyilvánult vélemények pedig így vagy úgy, előbb vagy utóbb (néha kerülő utakon), de eltalálnak oda, ahová nem biztos, hogy szánta az, aki megnyilvánult.

Ligety
A Ligety síelését ad acta teszem, az eredeti célom csupán egy észrevétel megosztása volt. Aztán egészen más, (ismét kuszálás) lett belőle, elnézést kérek érte.

„Motoros kanyar”
Ha a Bartus Miklós kapcsán félrevezettem bárkit, elnézését kérem. Természetesen nem az olló vonatkozásában hoztam a példát, emlékezetem szerint egy funcarving foglalkozás kapcsán beszéltük át a "motoros kanyart".


Szép napot kívánok az olvasóknak, Replaci
Először liften
Ebédidő van
Dolgozik a ratrak
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.