Egy több, mint kellemetlen sí szerviz tapasztalatomat szeretném megosztani az érdeklődőkkel a tanulságai miatt. Másfél éve megvettem „álmaim” sílécét egy Elan Amphibio Waveflex 12 –est. Nagyon vigyáztam rá, magam waxoltam, éleztem. Tökéletesen működött a dolog. Az év végi sí hét után úgy döntöttem megérdemel az Elan-om, a tartalék Head-em és a lányom board-ja egy profi kényeztetést. Rögvest el is vittem a felszerelést egy közeli, ismert szervizbe. Másfél óra alatt elkészült az élezés, waxolás. Kicsit furcsán „szőrösnek”tűnt a talp, de nem gondoltam semmi rosszra. Az elmúlt hétvégén Galsterbergalm (szombat délután), majd két és fél nap Schladming 4 hegy volt a cél. A meglepetés (döbbenet) az első felcsatolás után ért. A jobb lécem magától hóekébe fordult, a bal oldali pedig elkezdett balra kanyarodni. (Azaz szinte alig mozgó állapotban is a két léc brutálisan balra húzott) Komoly fizikai erőfeszítéssel tudtam csak egyenesben tartani. Lejtősebb részhez érve megpróbáltam a megszokott módon kanyarodni, bedöntve a léceket. A bal kanyar szépen elindult, aztán úgy éreztem elakad a léc hátulja és a szép kanyarívből egy döcögős bukdácsolás lett. Ez volt a bal kanyar, jobbra meg szinte egyáltalán nem lehetett kanyarodni.
Nem hittem az érzéseimnek és tovább próbáltam erőltetni a síelést. Egyáltalán nem működött a dolog, az erőlködéstől teljesen leizzadtam, fél négykor be is fejeztük a napot.
Másnap reggel irány a Haus-i nagy parkoló. Még mindig reménykedtem valamiben (Itt más a hó, éjszaka megjavult a lécem, esetleg megtanultam álmomban síelni.), és nem vittem azonnal szervizbe a lécet, vagy nem béreltem egyet. Felmentünk a közép állomásra, onnan fel a tetőre(!) Az emberi hülyeség végtelen. Természetesen a lécem ugyanolyan használhatatlan volt, mint előző nap. Lekínlódtam a közép állomásra, a kölcsönzős az alsó állomáson lévő szervizbe irányított. Újabb hiba, nem a kabinnal mentem le, hanem végig szenvedtem a pályát. A szervizben óriási tömeg. Ausztria összes gyereke ott akart bakancsot és lécet bérelni. Álltunk tanácstalanul kb. fél percig(!), amikor odajött hozzánk egy szervizes srác, hogy miben segíthet. Elmondtuk a bánatomat: magyarországi friss szervizelés, használhatatlan léc. Hasonlítgatta a lécem talpát, élét a saját léceikkel. Nem láttam rajta a megvilágosodást, vagy nem akarta megmondani mi a baj. Mondta, hogy újra kell szervizelni a lécet, lesz vagy 25-30 EUR és 15 perc. Gondoltam nem veszíthetek, ok! csinálják. 14 perc múlva visszamentünk a szervizbe, éppen nyílt a műhelyajtó és hozták a lécemet. A srác éppen foglalkozott valakivel, de ahogy meglátott bennünket azonnal hozta a lécet. A talp teljesen megváltozott. A „szőrös” durva felület helyett fényes, sima felülete lett a talpnak. A léc orra felé mutató parabola alakú fénytörések látszottak a talpon. Fizettem 27 EUR-t és rohantam, hogy kipróbáljam. A bolt előtt rögtön felcsatoltam és a 30 cm es műhó kásában botoztam előre és úgy éreztem most már nem akar balra kanyarodni a lécem. Felbotoztam vagy három métert a dombon, újabb próba, most sem kanyarodott. Irány a tető, mégis a pálya az igazi próba, legfeljebb még egyszer lekínlódok, van már tapasztalatom.
Nem húzom tovább az időt, a lécem tökéletesen működött/működik!
Kérdések: 1./Van-e értelme visszamenni a magyar szervizbe, elmesélni a történetet? Megkérdezni, hogy mi a bánatot műveltek a lécemmel?
2./ Mit rontottak el a lécem szervizelésekor?
3./ Van „szak” üzlet fekete lista? Jó kérdés! Én inkább ebbe az irányba mennék: lehetne-e, etikus-e egy megbízható, minőségi munkát végző szervizek listáját összeállítani akár itt a honlap keretében? Tudom ez elég szubjektív, de lehet, hogy egy próbát megér. Néhány évre visszamenőleg beleolvasva a hozzászólásokba elég soványka lenne a jelenlegi lista.
(Megjegyzem a lányom is panaszkodott a deszkájára, hogy nem úgy csúszik, mint szerviz előtt. A Head-emet nem próbáltam, (nem vittem magammal) kérdés, azzal mi a helyzet?
Igazán szívesen venném hozzáértők véleményét az esetemről. Szeretném tudni, megérteni mi történt a lécemmel?
Mellékelt képek:1./ Bal oldali: Head, magyar szerviz 0 km csúszás. Jobb oldali: Elan, magyar, majd osztrák szerviz, két nap síelés után.
2./Head talp közelről.
3./ Elan talp közelről.
4./ Board talp közelről, itthoni szerviz után, egy nap használattal.