Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a Dobogókő topikból

ÜZENETEK (3)Időben csökkenő Időben csökkenő
Mácsai Tomi
164 élménybeszámolót írt
164
19 éve tag
2017.12.03. 13:19
1) A régi pálya a mai Magyarország első sípályája, a Dobogókőre járó síelők első sorban emiatt járnak ide síelni, mellesleg Magyarországon több helyen is megoldható hasonló meredekségű pályák hóágyúzása és kezelése, amennyiben a vízkérdés megoldott, tehát ilyen felvetéssel semmiképpen nem tudnék egyetérteni, hogy azt szüntessük meg.
2) Az erdei kerülő út, amely évtizedek óta sípályaként szerepel a térképeken, de valójában amikor az Alapítvány átvette a sípálya üzemeltetését, alig volt használható, kb. 12 évvel ezelőtt önkéntesekkel megcsináltuk, hogy ne legyen balesetveszélyes (a keresztmetszetben a hegyoldal felől földet pakoltunk át a völgyoldal felé), két szezonban még ratrakolni is lehetett, de megállapították, hogy ez tiltott földmunkának minősült, így vissza kellett alakítani és még egy komoly bírságot is fizettettek.. azóta ismét olyan, amilyen.. ezért is van a térképen tartósan lezártnak jelölve..
3) A felvonó másik oldalán 10+ éve síeltem többször, amikor másfél méteres havunk volt, én meg vakmerő tinédzser: ott igazából egy a mostaninál meredekebb fekete pályára volna adottság, nem kék pályára..
4) Mi is tudjuk, hogy kell a kék pálya a tetejétől az aljáig, már csak azért is, mert sokszor azért nem jön egy-egy baráti társaság vagy család Dobogókőre, mert általában akad valaki a csapatban, akinek a jelenlegi piros túl meredek, bár őszintén szólva van olyan technika, amivel én több abszolút kezdő barátomat is megtanítottam síelni úgy, hogy egy óra múlva levittem a felső meredeken: a trükk annyi, hogy itt kezdőként ki kell hagyni a sebességgel irányváltást és a pálya szélén álló helyzetben meg kell cserélni a sílécek irányát (előtte a lábváltást, esetleges kontrolált esést fent sík terepen begyakorolni), majd szépen elevickélni a pálya túlszéléig.. Nem ideális, de ezzel a módszerrel jóformán bármilyen meredek pályán le lehet jönni, ha elég széles a pálya..
Előzmény: (Lackó 195764)
Lackó
3281 élménybeszámolót írt
3281
19 éve tag
2017.08.28. 00:50
Pontosan, ahogy írod, azt a meredek részt ki kellene váltani valami enyhébb lejtésű pályával. Nem szélesíteni, hanem megszűntetni.
Hazai viszonyok között lehetetlen ilyen meredek pályát behóágyúzni, olyan mennyiség kell rá. Új pálya kell, a régit pedig visszaerdősíteni. Ez sokkal fontosabb, mint a felvonófejlesztés, bár persze az sem ártana.

Az a kerülő erdei út mellesleg egy vicc, az nem sípálya. A felvonó másik oldalán kellene megnézni, hogy ki lehet-e alakítani egy jó pályát.

Reméljük, hogy nem hülyeségekre fog elmenni ez a pénz...
Előzmény: (TZoli 195757)
TZoli
1171 élménybeszámolót írt
1171
20 éve tag
2017.08.23. 10:56
Örömmel látom a főváros környéki terepek fejlesztési szándékát. A Dobogókői tervekben ...szerepel egy ülőlift építése, a pályahossz megnövelése, valamint a pályák kiszélesítése is. Ezen felül hóágyúk telepítése és a hóágyúzáshoz szükséges infrastruktúra kiépítése...
Sajnos egyre inkább lemondhatunk a természetes hó szolgáltatta örömökről és marad a keményre döngölt technikai műhó. De hát úgy nézem, a fennmaradáshoz ez szükséges. Ha van sípálya, akkor jönnek a vendégek és fenntartható a terület.
Nem tudom mit jelenet az elképzelésekben a pályák kiszélesítése, de azzal a meredek kezdéssel kéne csinálni valamit. Alapvetően nem az a problémám (meg gondolom sokaknak is) hogy meredeken kell síelni, mert elég széles és keresztben már minden vízszintes, hanem hogy nem marad meg rajta a hó, meg lejegesedik. Esetleg azon a kanyargós erdei úton lehetne valami kerülőt szerkeszteni ami be van jelölve a térképen is, csak még soha nem használtuk? Kiszélesítve és elég egy kanyarral is. Még változatosabbá is lehetne tenni a pályát.
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE