Nem az erőművek a hibásak, hanem a fogyasztási igények, olcsó és sok energia legyen jelszóval.
A síelők jelentős része is a seggük alá tolt autóval megy mindenhova a hétköznapjaiban, nem törődve azzal, hogy a testsúlyának 10-20x-át kitevő jármű megmozgatásához mennyi felesleges és szennyező anyag kerül a légkörbe, mekkora áldozatot, területet igényel egy városban - mások kárára - a közlekedés során. A tömegközlekedés prűd, a kerékpár és a gyaloglás pedig macerás a többségnek.
Ez csak a legegyszerűbb példa, de lenne még sok más tényező is.
Az erőművek az emberek energia igényeit elégítik ki, de hála Istennek nálunk azért Paks sokat "mentett" eddig az energia szaldóban.
Majd, ha megoldódik az energia tárolás és/vagy a fúziós erőművek technológiai kérdése, akkor ezen a téren - remélhetően még időben - is előre lehet jutni.
Persze, értem mire céloztál Kékes kapcsán, de el tudom képzelni, úgy vannak ezzel, hogy arra a kis időre (amíg még technikai hóval megoldhatóak a dolgok - szerintem egy, max. két évtized) már nem látják értelmét feláldozni a mostani ökoszisztémának.
Fővárosiként a panel ablakunkból láttam a 80-as évek elejétől, hogy tűnik el fokozatosan a természetes élőhely a budai hegyekben, mennyire beépítek a hegyeket, ahova többségében nem a környezettudatos módon élni kívánok, hanem a csúcsfogyasztók (autó, nagy lakóterület, medence, stb.) mentek lakni, területet kisajátítani.
Olyanok, mint az agglomerációba költöző, onnan autóval ingázók, éljünk a zöldben, madárcsicsergésben jelszóval, de közben nap, mint nap a városban élőktől veszik el az egészséges életteret, időt a saját kényelmük érdekében.
A síelés kapcsán is ez a bizarr, hogy a nagyobb ökológiai lábnyomon élők "nem értik" miért lesznek egyre rosszabbak a sportolás természeti feltételei, azaz ez kb. olyan, amikor a dugóban ülőkkel - azt alakítókkal - forgatják a riportot "sírósra" véve a helyzetet, de egyszer nem kérdezték az igazi áldozatokat, a tömött buszon (kényelemről, több szabadidőről, fogyasztásról mások javára lemondókat) utazókat vagy a városban, az utak mellett élőket.