OT népszerűsége még a 60-as évekből, a Beatles filmtől datálható. Azóta nagyon ügyes marketing munkával folyamatosan növelni tudták presztízsüket. Ehhez persze kellettek a rendkívüli adottságok (mikroklíma, Tauern Rundék, G2, szállások pályaközelsége, stb.), és a folyamatos fejlesztések (pálya, felvonó, hóágyú, aprés-ski, szállások) is. Vitatkoznék a rövid pályákkal, és a kicsi szintkülönbséggel is, persze minden relatív, de a G1+G2 például elég combos egyhuzamban!:)
A magyar kedvencek kialakulásában szerintem nem csak a közelség játszott szerepet. Pl. Murau, OT, Kaprun nem mondhatóak kimondottan közelinek, mégis népszerűbbek idehaza, mint pl. a Salzburger Sportwelt, vagy Schladming. Ennek történeti okai is lehetnek, elsőként pl. tudomásom szerint Murauba kezdtek el nagyobb számban rendszeresen járni a magyar síelők, emiatt nyilván az ő gyerekeik, unokáik is favorizálják a helyet. Olyannyira, hogy sokan (magyarok) már le is telepedtek a környéken, szállodákat, appartmanokat üzemeltetnek, stb.