Laci, a gyakorló síoktató azon jogáról, hogy az adott sípályához és a tanuló képességeihez igazítsa azt a megoldást, amit ő a saját felelősségére és éppen akkor a lehető legjobbnak gondol, nem kívánok vitát indítani.
Nekünk van olyan gyakorlatunk, (pontosabban gyakorlatsorunk), melyben a sebesség szabályozása nem a pályára, hanem a síelőre van bízva.
Csak megjegyzem, hogy a Kanyarsí Klub Sískola oktatási technológiája úgy van összerakva, hogy abban az első perctől kezdve, (amikor még tulajdonképpen nem lenne rá szükség, de a hatékonyságot nagyon megnöveli ez az un előtanulás), tudatosan, és összefüggéseiben gyakoroljuk a síelés alapfunkcióit, KÖZTÜK AZ ÉLEK HASZNÁLATÁT.
A rövidebb - hosszabb lécekkel történő oktatáskezdés előnyeit és hátrányait mi leteszteltük, és arra a megállapításra jutottunk, hogy 0 Km. kezdő tanulók a mi tematikánkat vállig érő léccel tudják a leghatékonyabban tanulni.