Valamikor fiatalabb koromban, mikor már a ló kezdett kimenni a divatból, de még nem voltak igazi szőlő művelő kisgépek, anno a 70-es években, mi P10-es meg Danubia motorokat, meg később MZ-ket (Éljen az NDK és a Csepel művek!) alakítottunk át csőrlőnek, a szőlősorok ekézéséhez.
A szőlő többnyire dombon van, úgyhogy nagyon hasonló a probléma, úgy érzem. Volt egy eke, amit elvontattunk a sor végére, majd a telepített csörlőt beindítva egy drótkötéllel végig húztunk a soron. Egy fickó tartotta az ekét, egy meg ült a letelepített motoron és adta a gázt.
Ez a letelepített motor úgy nézett ki, hogy a benzintankot, a meghajtást (a jobbak a sebeségváltóval együtt) rászereltük egy keretre. A lényeg az volt, hogy a keretnek legyen 4 lába, amit le tudunk szúrni keményen a földbe. ez volt a rögzítés. A jobbak az elejére még szereltek egy kereket is, erre ráemelve lehetett gurítani.
Jobb volt, mint kapálni, de szerintem sífelvonózáshoz nem éri meg az egész kínlódást.