Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Magyarország
Dobogókő
síterep infó oldal
ÜZENETEK (1)Időben csökkenő Időben csökkenő
Mácsai Tomi
164 élménybeszámolót írt
164
19 éve tag
Ez egy kiemelt üzenet ebből a topikból: Dobogókő
2015.03.26. 19:10
A helyzet kicsit bonyolultabb..
Visegrádon meg lehet csinálni, hogy beágyúzol egy 250 m-es pályát és jön rá a tömeg, akiket ki tudsz szolgálni olcsó tolókaros liftekkel.
Mátraszentistvánon ott a patak a pálya alatt és meg lehetett csinálni a fejlesztés időbeli ütemezését és meg lehet csinálni az éves nyitvatartás ütemezésében is, hogy előbb csak Szepán-rét, aztán nagy pályák..
Dobogókőn olyanok az adottságok, hogy már számtalanszor átrágtuk, hogy hiába akarunk kis lépésekkel fejlődni, nem lehetséges olyan kisléptékű fejlesztést megvalósítani, ami megtérülne.
Azt mondod, ha lenne komolyabb hóágyúzás és jobb pályakezelés, akkor elég lenne a mostani lift is. Ezzel az a baj, hogy ha beruházol mondjuk 120 m Ft-ot abba, hogy legyen egy korrekt hóágyúparkod és alagcsövezett pályád, ágyúzol vezetékes vízzel (mert a saját vízellátásra ebből még nem futja), akkor a mostani lift ennek a beruházásnak és a vezetékes vízzel való ágyúzásnak a költségeit az életben nem termeli ki.. Ha megcsinálod a saját vízellátást, ahhoz már komolyabb beruházás kell és még több engedély. Ezek költségeit csak a mostaninál jóval nagyobb felvonókapacitás tudja kitermelni, tehát nem ütemezheted későbbre a felvonófejlesztést, mint a pályafejlesztést. - a fejlesztési szint szerinti felosztást ez elveti.. Nézzük a másik lehetőséget, a fejlesztés területi kiterjedtsége szerinti felosztást:
Előbb legyen meg egy kisebb síközpont kompletten, majd az teljesedjen ki (ld. Visegrád vagy MSZI) - itt az a probléma, hogy Dobogókő kivételesen felülről megközelíthető síközpont és a felső része a meredek, tehát nem teheted meg, hogy előbb csak a kezdők pályáján fejlesztesz, amin egyébként sokkal jobban megéri (nem hiába fejlesztették ezt előbb az említett két másik helyen sem.. kék pályát a fajlagos bevételre esően sokkal olcsóbb fejleszteni és fenntartani).
A fentiek eredményezik, hogy nekünk egyszerre kell nagyot lépni. Ehhez viszont csak és kizárólag akkor tudsz finanszírozást szerezni, ha minden engedély megvan rá. Ezen dolgozunk.
Előzmény: (Rera 182443)
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.