Csak a tisztánlátás kedvéért (és félig Basslovers védelmében)
A válasz az én bejegyzésemre korrekt volt. Az üzemeltetőknek illik a megfelelő hangnemet használni. Hozzátenném, ha már aznap a 800-adik hülyeséget látja másoktól, hamarabb választ ingerültebb hangnemet. Persze távolról nem tudom és nem is akarom megállapítani, hogy kinek volt igaza.
A press-ről:
Ha jól tudom, ez a deszka valamelyik végére való átterhelést jelenti, a deszka másik vége a levegőbe emelkedik stabilan. Azaz a haladási irány nem változik a felvonón, nincs kitérés, csak a deszka nem teljes lapon megy, hanem valamelyik végén. Ez tényleg nem ránt nagyot a felvonón, ha valaki ügyes. Ha elbénázza, a korrigálás ránthat, de elvileg nem nagyobbat mint egy átlagos kiesés.
Viszont nem véletlenül van minden húzós felvonó mellé kirakva egyértelmű piktogrammokkal, hogy nem szlalomozunk, nem ugrálunk, stb. Ezt még az analfabéták is megértik, nyelvi nehézség sincs.
Attól, hogy valaki ügyes, még nem jelenti azt, hogy rá a szabályok nem vonatkoznak. Sőt. Képzeld, el, hogy press-elsz a felvonón, neked lazán megy. Ezt meglátja egy kezdő, ő is rápróbál. Majd rápróbál komolyabb dolgokra. Esetleg mint egy raley, bekantnizik, és hű de jót emel... Na azzal biztosan lerántja a kötelet, és ezt esetleg a Te szórakozásod indította el.
Nem tudom, hogy talál-e a tippem, de felvonón illik hátsó láb kicsatolva menni. Press-elés esetén segít a mindkét láb becsatolása (tailpress kicsatolt hátsó láb esetén is működik). Ebből a kettőből gyanús, hogy nem szoktál kicsatolni. Pedig nagyon jó gyakorlat a későbbi ülőfelvonós kiszálláshoz, és akkor a felvonókezelő sem fog beszólni. (ha helytelenül tippeltem, ezer bocs)
Még egy megjegyzés:
Ahogy az adatlapodon látom, wakeboardozol is. Számomra a wakeboard, legalábbis amennyit mentem, egy végtelenített unalmas snowboard húzófelvonózásnak tűnt. Ha azt nem unod, nem értem hogy a felvonózást miért. Viszont a wakeboard kötélpálya pont a rántásokra van kihegyezve, a sífelvonó meg nem. Ezért nem szabad az egyiket átvinni a másikra.
Részemről az egész már bőven túltárgyalva.
További jó és balesetmentes csúszást!