Kedves bokaresz!
Beszélgettem erről párszor az üzemeltetővel, abból én azt szűrtem le:
1.
Visegrádon sajnos nem csörlős a ratrak.
2.
A piros pályák ápolásával nincs is gond, viszont az 1-es eléggé fekete.
3.
De még ha nem is a ratrak lenne a szűk keresztmetszet, az igazán probléma az, hogy a pálya meredeksége miatt kellene rá kb. 30 cm hó, ez alatt a mennyiség miatt értelmetlen lenne rámenni géppel, mert nem dolgozná el, nem tömörítené, csak túrná, felszedné a havat, a tömörítetlen havat pedig az első 20-25 lecsúszó lenyomná az aljába, kb. fél napos használat lehetőségét biztosítva az 1-es pályának.
(Egyébként most is ez van a legkisebb természetes hó esetén is, az emberek türelmetlenek, nem várják meg, míg elég hó összegyűlik, ha fehér a pálya, már kapaszkodnak fel rá. A nyomokból aztán látszik, a legtöbb, aki felmegy - legyen síelő vagy boardos - nem tud/mer lejönni carvingolva, megijednek a meredekségtől és/vagy a technikai tudásuk sincs meg hozzá, aztán driftelve, farolgatva lebotorkálnak, és letolnak minden havat.)
4.
Legalább 30 cm-nyi műhavat fújni az 1-es pálya felületére rettenetes költség és igen komoly technikai kihívás lenne a meglévő gépparkkal, amit sajnos nem tudnak bevállalni jelen körülmények között (víz sem állna elég rendelkezésre), és finoman szólva is igen kérdéses lenne a megtérülése.
Ezért inkább az alsó részek üzemeltetésére koncentrálnak, és ha a természet segítségével a felső pályaszakaszokat meg tudják nyitni, azt ajándéknak tekintik, és nem kérnek érte plusz pénzt (pedig több ember kell a felvonókhoz és a panorámautat is taposni kell a hószánnal).
Robi