Pech. Nekem Pincavallo-n 15%-kkal kevesebbet kellett fizetnem az előre lefoglalt bérletekért, mivel nem volt elég használható állapotú pálya. Síiskola szervezte, egy szállodányi embert érintett - még azt sem lehet mondani, hogy csak egy-egy esetben tudnak gálánsak lenni tőlünk nyugatra a barbárokkal...
És igen, a jegypénztáraknál a helyi nyelven felül minimum angolul kiírják, hogy mi a feltétele a visszatérítésnek - működő felvonó/használható pálya %-ban szokott meghatározva lenni. Csak ugye 50-80 km pályánál és az erre méretezett felvonó mennyiségnél az alsó pályákkal az esetek 99%-ában ki tudják védeni a visszatérítést meleg/eső esetén. Nem arról van szó, hogy reklamációnak helye nincs.
A hirtelen jött vihar - vis major - alapvetően más szituáció, mint amikor én mint üzemeltető úgy döntök, hogy nem éri meg hóágyúzni, de teljes áron adom a jegyet.
Persze kitehetem a honlapra/pénztárhoz, hogy pl. délután vihar/eső esedékes, délben zárunk, mindenki úgy vegyen jegyet. Meg vehetek egy olyan szünetmentes áramforrást - Uram bocsá' aggregátorral, bár felesleges, mert nincs szükség fél Paksnyi kapacitásra -, hogy a pénztárak áramszünet esetén is működni tudjanak pár órát és mindenki visszakaphassa a pénzét. A 21. században élünk.
De még ezek ellenére is azt mondom, hogy jobban szeretném, ha megoldódnának/eltűnnének a hasonló problémák, mert kár lenne az MSZI-ért...