Érdekes dolog, hogy a Völkl átpozicionálta a Racetiger léceit.
Mire gondolok?
Régebben a Racetiger RC a GS léceknek volt a felhasználóbarátabb nem annyira versenyző centrikus verziója, ami egy keményebb famagos titániummal megerősített, nagyobb rádiuszú, nagyobb súlyú de azért a GS verseny léceknél könnyebb puhább, nem annyira merev, kötés alatt kicsit szélesebb, kicsit nagyobb "piskótájú" léc volt, ami magam fajta sebességőrült pályasízőnek reggel a kifagyott, ratrakolt pályakon földöntúli örömöket okozott, 100 km/h fölötti sebbességgel is stabilan, biztonságosan lehetett vele repeszteni.
A Racetiger SC pedig az SL verseny slalom lécnek volt a "kistestvére", pont úgy kialakítva, hogy a hobbi sízők is élvezzék vele a slalom síelés örömeit és a buckás havas pályán se "haljanak" meg teljesen. És ahogyan az RC-vel a havasabb buckásabb pályákon már nem voltak földöntúli örömök, az SC tökéletes volt a kicsit mélyebb, esetleg olvadtabb buckásabb pályákra. Na mármost ezt a különbséget tüntette el a Völkl. Tavaly léc vásárláskor szembesültem vele, hogy az RC és az SC léceknek tökéletesen ugyanaz a felépítése, a súlya, a karakterisztikája, így a rádiusza is. A Racetiger RC is egy SC léc lett! 13m -es forduló körrel. Az előző RC-m még 15 és fél m rádiusszal bírt és jóval nehezebb volt.
Az újabb léceken már természetesen mindkét tipuson rajta az UVO tech. Valamint kihoztak egy SRC nevű Racetiger lécet, UFO tech. nélkül, amire szintén azt írják, hogy az RC és az SC kombinációja, na ilyet még nem próbáltam nem tudom mit tud, de ahogyan a paramétereit, karakterisztikáját nézem ez lenne a régi RC-nek az utódja, de finomítottak rajta egy kicsit az SC felé tolva. Szerintem hamarosan kipróbálom, hogy összehasonlítsam a régi RC-vel.
Egyszóval pont a kedvencem, a klasszik RC léc, úgy tűnik megszünt. GS-t azért nem mernék bevállalni, ott még nem tartok sajnos, talán majd az SRC. De mivel tavaly pont SC-t akartam venni a leharcolt SL helyett, végül megvettem az új RC-t, mert az volt épp akciós és kipróbálva tényleg egy SC léc, amilyet korábban kinéztem. Könnyebb fordulékonyabb, kevésbé stabil nagy sebességnél, de buckákon mélyebb hóban ideális. Nem is értem minek maradt meg mindkét elnevezés, a két léc tök ugyanaz, csak a színe más. Szerencsére megtartottam a régebbi RC-t, úgyhogy reggel kifagyott ratrakolt pályán továbbra is azzal hasítok, délutánra pedig ott az új SC, akarom mondani RC...