Szerintem - a Google Earthet alapul véve - a feltételezetten használtan megvásárolt felvonó melletti pályák főként nyugati, észak-nyugati tájolásúak lesznek és magasabban futnak (800 - 870 között) mint a jelenlegiek. A Mátraszentlászló felé lemenő szakasz pedig egyértelműen északi (egy kis keleti tájolással) lesz.
Igen, az obszervatórium felé menő "egybe pálya" nem igazán lehetséges.
Amennyiben valahogy össze tudnák "kötni" a nagyobbik új pályaszakaszt (Kút-hegy) a régi rendszerrel (azaz egyben síelhető lenne), akkor közel 1.500 méter lehetne a leghosszabb "egybe csúszási' lehetőség.
Mondjuk ezt nem tudom miképp lehetne kivitelezni nagyobb beruházás nélkül a főút, a parkoló, illetve a gyakorló pályaszakaszok miatt.
Igen, egy új felvonó valószínűleg kockázatos beruházás lett volna a megtérülés tekintetében, de használttal talán még nem akkor lutri, igaz oda sok egyéb beruházás szükséges még, főként a hóágyúzásra tekintettel.
Ami a klímát illeti, szerintem két véglet van. Az egyik hogy folyamatosan továbbmelegszik még évtizedekig a légkör kisebb-nagyobb kilengésekkel, így egyre nehezebbé válik a "téli feltételek" biztosítása, a másik, hogy hamarosan (évszázad közepéig) az észak-atlanti áramlatban olyan anomáliák lépnek fel, amely keményebb teleket hoz majd magával, viszont akkor meg biztos, hogy nem a síelés lesz a legnagyobb "gondja" a társadalomnak.