Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Freeride

ÜZENETEK (628)Időben csökkenő Időben csökkenő
keskesonka
182 élménybeszámolót írt
182
17 éve tag
2021.03.05. 09:48
Meg lehet nyitni insta nélkül is (Rá kell kattintatni a linkre, a képek között úgy lehet váltani, hogy a kép szélén van egy kis nyíl, amire rá lehet kattintani).
Előzmény: (bouquetk 211979)
bouquetk
391 élménybeszámolót írt
391
12 éve tag
2021.03.05. 09:23
És akinek nincs instagramja?
bouquetk
391 élménybeszámolót írt
391
12 éve tag
2019.02.25. 09:18
A múlt hét második felét a Lungau régióban töltöttük. Anticiklon, napsütés minden erről szólt. A széles lécet el sem vittem. Erre mit tesz isten, pénteken lent eseget az eső, fenn a hó. A kabin miatt Aineckre mentünk. Fenn elég cudar idő volt, szél stb. de ez itt elég gyakori. Kíváncsiságból bepróbálkoztunk a Silverjet2 és az A1 közötti ritkás erdős részre. A felső szélfútta részen átjutva meglepően jó havat találtunk. Az a 10-15 cm új hó pont arra volt elég, hogy persze leérve a régire élvezetes legyen, még normál lécekkel is. Persze egész nap ezt nyomtam. Igazi ajándék volt.
http://www.movescount.com/moves/move271874592
Szecsi
542 élménybeszámolót írt
542
18 éve tag
2019.01.21. 22:10
Bergfexen néztem én is, hogy milyen opciók lehetnek. Köszönöm!
Előzmény: (vanczi 203857)
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
15 éve tag
2019.01.20. 23:38
Bergfex touren appon fent van a tura. Felfele kovettuk az terkepen fent levo nyomot, lefele meg ahol a legjobbnak tunt.
Előzmény: (Szecsi 203843)
E096AA6C-D086-485A-B327-45C4096429B8.png
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
15 éve tag
2019.01.20. 23:25
Erről a beakasztjuk a bot pántját kérdésről olvastam már sok pro-kontra véleményt. Ha elvisz a lavina, biztos nem jön jól, de ha csak az esésekre gondolok, ha nagyot pereceltem mély hóban, sorozatos bukfencek, a bot simán lejött a kezemről, ha kellett.

Az is igaz, hogy marhára utálok úgy síelni, hogy nincs beakasztva.
Előzmény: (jóska63 203853)
jóska63
527 élménybeszámolót írt
527
16 éve tag
2019.01.20. 21:28
1., ilyen helyen nem vesszük a kezünkre a botot! Illetve jobb messzebb sielni az álloktól

A lavina rombantásoshoz - nem biztos, hogy a karéj miatt ( boltozati hatás megszűnése), lehet, hogy a gyenge réteget megsértette a lavina így az hó allatt a törés végig futott - ehhez ki kéne jól kockázni, hogy alakult a töréskép - körbe repedett vagy felfutottak a repedések
Szecsi
542 élménybeszámolót írt
542
18 éve tag
2019.01.20. 16:02
Vanczi: Hochfűgen melyik részén készült a videó?
Előzmény: (vanczi 203691)
gaboca
3386 élménybeszámolót írt
3386
15 éve tag
2019.01.17. 12:40
Csak érintőlegesen a témához, egy kis film lavina robbantásokról, abszolút laikusként meglepő az utolsó robbantás mekkora területen indít be lavinát, gondolom a hegy karéj miatt.

https://index.hu/mindekozben/poszt/2019/01/17/eleg_latvanyos_ahogy_megindul_a_svajci_hegyoldal/
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
15 éve tag
2019.01.17. 12:24
Megfelelonek talan meg nem neveznem, de haladok az ösvényen.
vau
81 élménybeszámolót írt
81
13 éve tag
2019.01.17. 11:01
Korrekt válasz, köszönöm. Így már érthető és megérthető, miért vállaltátok be, megfelelő háttértudással egész más a kép.
Előzmény: (vanczi 203692)
Falcon888
48 élménybeszámolót írt
48
14 éve tag
2019.01.17. 09:36
egyettérek.
ezen a linken megtalálhatóak az elvégzett hóprofil vizsgálatok is. bár ennek a megértése már egy magasabb szint
Előzmény: (vanczi 203692)
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
15 éve tag
2019.01.17. 01:07
Ez a link még hasznos lehet! egyszer ha sok időm lesz olvasgatom.
valamikor tavaly egy a magas tátrában történt lavinbaleset után olvastam egy részletes elemzést, megvizsgálva a hó szerkezetét. na az már tudomány volt. rétegről rétegre a kristályformákat leírták, értékelték. de a lényegen ez se változtat. csökkenteni lehet a veszélyeket, teljesen kiiktatni úgysem lehet. nem lehet 10 méterenként hóprofilt elemezni, nem tudhatjuk hol van a nagy sík hómező alatt egy megbújó szikla ahol pont nagy a feszültsége a hónak. szerintem olyan komoly freerider nem létezik ( gondolok a profikra) akik még ne indítottak volna lavinát, vagy kerültek volna bele.
Pár éve egy FWT versenyen indított lavinát egy versenyző, hosszas előkészületek, robbantások után.
Szóval ez van, aki porhóra vágyik az legyen tisztában vele, hogy ez benne van. de nem feltétlen mindenki hülye, aki kimegy, ilyen terepekre. most akkor én is írhatnám, hogy az összes motoros hülye. mert előbb utóbb úgyis mindenkit elütnek, balesete lesz.
Előzmény: (Falcon888 203629)
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
15 éve tag
2019.01.17. 00:00
Jól esik, hogy sokan így aggódnak! Igen van pieps, lapát, szonda mindig, airbagem is van, és rendeszeresen olvasom a lavinás jelentéseket, fejtágító videókat, online tréningeket, el szoktam gondolkodni terepen is, hogy mik az esélyek. A végén volt egy kb 35-40 fokos rövid szakasz, a többi helyen valóban lapos.
Máris mutatok pár videót előző szezonból, aztán lehet ötletelni, mennyire volt veszélyes.

Hochfügeni sítúránk jutalma két részletben
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:

Kattints a képre a videó megtekintéséhez:


Vars Naturelle tábor
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:

45-50 fok no fall zone
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:

Kattints a képre a videó megtekintéséhez:
keskesonka
182 élménybeszámolót írt
182
17 éve tag
2019.01.16. 14:32
Nem hiszem h riogatnek, beszelj par tapasztalt hegyi emberrel, akik kb egy szezonban vannak annyit kint, mint te valszeg eletedben, es egytol egyig ezt fogja mondani. 4-es atlag sielonek no go (most az atlagon evi par het palysielot / kocafreerideost ertek).
Nem hülyék írják ki a 4est ugy, hogy hasukra csapnak a napi bergfex alapján, hanem olyan emberek akiknek ez a munkájuk és van helyismeretük.

Mit jelent például az hogy 4es jelzés? Itt le van írva: http://www.freeride-obergurgl.at/de/lawinenwarnstufen-oesterreich.php
(A 30 foknál meredekebben valszeg rádszakad. Lehet nem épp ma, de ha rendszeresen mész, biztos lehetsz benne).
Nyilván vannak az előrejelzéstől lokális eltérések, és vannak biztos vagy kevésbé biztos helyek. De kétségbe vonni sztem szűklátúkörű dolog.

Mit jelent az hogy letérni? Ez szituációfüggő, pl szombaton Zellben a letérni a ratrakolt pálya melletti abszolut nem meredek freeride úton felelőtlenség lett volna fent (le is vt zárva). Ezért vélekedek úgy, h 4esben tapasztalat nelkül am block ne. Harmasban az ilyen palya melletti kicsuszogatasok azért beleférnek (vagy nem, lásd hétvége, Lech).

Minden évben akad pár hülye, aki azt hiszi, hogy ő a hegyek istene. Meg is szokott lenni az eredménye. Nem ritkán nem csak a saját rovásukra...

Amugy sokszor helyiek járnak szerencsétlenül 4esben, akik pont a helyismeretük miatt hiszik h kimehetnek, hisz itt sielnek 30 éve (pl tavaly Nassfeld).

Tényleg nem kukacoskodásból, de az erdőhatár alatt sem vagy védve (ezt mindkettőnknél tapasztaltabb emberek mondják -> google).

Azt teljesen adom, ha valaki lemegy akkor legalább alapszintenképezze magát.
Előzmény: (Falcon888 203629)
Falcon888
48 élménybeszámolót írt
48
14 éve tag
2019.01.15. 23:28
ezek a megállapítások nagyon általánosak és semmi közük a valósághoz. Inkább csak riogatásra jó.

Mit jelent például az hogy 4es jelzés? Jelenleg Salzburg tartományban kb 1600m felett van 4 lavina jelzés alatta 3as. A lavina jelzés függ attól hogy melyik hegyről beszélünk annak melyik oldaláról és milyen magasságról. Jellemzően a csúcsokra vezető liftek északon zárva vannak így 2000m fölé nem is nagyon lehet fölmenni, kivéve ha feltúrázol, de nyilván senki nem kockáztatja a magas hegységben való túrázást.

Általában ha esik 30cm hó az már 3as jelzést von maga után főleg a magasabb régióban, széllel. Viszont 2es jelzéskor már jellemzően nem beszélhetünk porhavas freeridról.

Mit jelent az hogy letérni? Nagyon nem mindegy hogy a ratrakolt pálya mellett megy valaki v a Dachstein déli oldalát csúsza. Én pl az előbbit is nagyon tudom élvezni és akkor már az életem kockáztatom mert 3as v 4es jelzés van? na

Mit jelent az h egy mezei síelő lemegy 4es be? Nem csak ő van ám a hegyen. Mire a mezei síelő kiér a felvonóhoz rég össze van járva az összes freeride rész. Már nincs mit keresgélnie, új részeket meg magától nem fog találni.

Az én véleményem:
Legfontosabb a helyismeret. Egy ismeretlen hely jelentheti a legnagyobb veszélyt.
2000m alatt illeve erdőhatár alatt jelentősen kisebb a veszély
magasabb jelzés esetén 30 fokos lejtő fölött jelentősen nagyobb a veszély

Mindenki maga dönti el hogy hol szeretne csúszni de ha valaki elhagyja a pályákat (márpedig most már lassan a pályán vannak kevesebben hóeséskor) nemárt ha alapszinten tisztában van a lavinák kialakulásának okaival, hogyan lehet csökkenteni a veszélyt. Van nála felszerelés és van aki tud neki segíteni ha baj van.

Csak mellesleg jegyzem meg hogy azért olyan is előfordult ám már hogy valakit a pályán ért lavina baleset. És olyan is előfordult hogy egy helyi vezető által vezetett csoportot ért halálos baleset.

Akit egyébként érdekelnek a statisztikák itt: http://www.avalanches.org/eaws/en/main.php megtalálható az összes Európában regisztrált lavina baleset részletekkel együtt illetve az aktuális lavina jelzések részletesen. Lehet belőle tanulni.
golo
959 élménybeszámolót írt
959
14 éve tag
2019.01.15. 22:11
Definíció szerint... haha

Spontán lavina? Nézz körül, és ne menj olyan helyre ahol van rá esély!

Tudod, mi a defenzív magatartás?

1. El tudod-e dönteni magadtól, hogy ott ahol állsz, el szabad-e indulnod? Nem? Akkor maradj a pályán!

2. Akkor is elindulnál, ha nem lenne rajtad a légzsák? Nem? Akkor maradj a pályán!

3. El mernél úgy is indulni, ha láthatatlan lennél (nem lát senki, nem fog megmenteni senki)? Nem? Akkor maradj a pályán!

Ha minden kérdésre igennel feleltél, akkor elég defenzív vagy. De a baj mindig megtörténhet, ezért mindaz, ami ezután következik, úgymint a társak, az alapfelszerelés (szonda + ásó + jeladó), a légzsák, az a biztonságodat szolgálja, és igen, vidd magaddal. A franc se akart lebeszélni róla senkit!

Ebben a témában, itt ez volt az utolsó hozzászólásom.

Ezzel formáltam véleményt.
keskesonka
182 élménybeszámolót írt
182
17 éve tag
2019.01.15. 21:01
Egeszen kiveteles tapasztalat es felkeszultseg kell ahhoz, hogy 4esben aranylag biztonsagosan menj... Ez nem vitatema.
(amugy definicio szerint negyesben (de mar harmasban) sem zarhato ki spontan lavina ami betemethet, magyarul igenis van benne olyan riziko amit nem tudsz befolyasolni). Nem hülye emberek irjak a bulletint, ez a szakmajuk.

Akinek meg a fent emlitett tapasztalat megvan az ugyis tudja ezt, akinek meg nincs es itt a forumot olvassa, az a lentiekbol azt a hamis kovetkeztetest vonja le, hogy "kello tapasztalat" es tokosseg birtokaban mehet a 4esben is, harmasban meg boven oke.

Holott a negyes inkabb idozitett ongyilkossag, az meg szinten nem veletlen, hogy harmasban van a legtobb halaleset.

Sztem fontos ezt elmondani es a defenziv allaspontot kepviselni, plane manapsag, amikor a rockeres siknek es boardoknak hala barki ki tud menni melyhoba.
Előzmény: (golo 203617)
golo
959 élménybeszámolót írt
959
14 éve tag
2019.01.15. 20:41
Látszik, hogy nem tudod értelmezni azt, amit írtam.
Akkor még egyszer: Minden hegy más. Minden útvonal más. Minden nap más. A lavinafokozat meg egy szám az 1-5 skálán.
Ki beszélt becsmérlően a légzsákról? Sok idióta hiszi azt, hogy csak azért mert van légzsákja, elindulhat akárhol. Ahol meg nem kell, ott is cipelik magukkal.
következőutolsó
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.