Az Osztrák Szállodaszövetség kiadott egy ezzel kapcsolatos állásfoglalást:
https://www.wko.at/branchen/tourismus-freizeitwirtschaft/hotellerie/coronavirus-informationen-fuer-die-hotellerie.html#heading_2
Röviden:
- abban az esetben, ha a vendég egy titlalom miatt nem tud kiutazni, a szálloda nem jogosult a sztornózási díjakra a vendégek részéről
- ha a vendég érkezése nem kerül akadályozásra (a fenti módon), akkor az utazás visszamondása miatt a szálloda jogosult a sztornózási díjakra a vendégektől
- amennyiben a vendég megbetegszik (és nincsen sztornóbiztosítása), abban az esetben sem jogosult a szállás díjának visszatérítésére
_ _ _
Hozzátesszük, az utóbbi 1 hétben inkább az a jellemző, hogy vagy a nyári szezonra, vagy a következő téli szezonra teszik át a szállodák a foglalást, így a vendégnek az előlege sem vész el és a szálloda is biztosítva lesz afelől, hogy nem veszti el ezeket a foglalásokat.