Hamarosan kötelező lesz a téli gumi használata az Alpok országaiban, a téli katalógusairól is ismert ADAC autósmagazin 28 Nyugat-Európában kapható téli gumit hasonlított össze. Összeállításunk végén kiderül, hogy melyek a legjobbak, egy biztos, az olcsó kínai gumiktól inkább tartózkodjunk.
h i r d e t é s
A nyári gumik tesztelésénél alapvetően azt vizsgálják, hogy a gumi mennyire tapad nedves, illetve száraz aszfalton. A téli gumiknál ezek is fontos szempontok, hiszen nem mindig autózunk havas utakon, de ehhez még hozzájön az, hogy a gumi mennyire biztonságosan viselkedik havon, tükörjégen vagy latyakban.
Érdekes módon a 28 megvizsgált téli gumi közül egy sem érdemelte ki a „nagyon jó” minősítést, és csak hatan kapták meg a „jó” osztályzatot. A gumikat két különböző méretben hasonlították össze. A kisebbek (185/65 R15 88T) között a Dunlop SP Winter Sport 3D MO kapta a legjobb osztályzatot nedves felületen, míg jeges úton a Goodyear UltraGrip 7+ és az Esa-Tecar Super Grip 7 szerepelt a legjobban. A nagyobbak között (225/45 R 17 91&94 H) szintén hárman kaptak jó minősítést. A Michelin Alpin A4 nedves felületen, a Continental WinterContact TS830P havas úton, míg a Dunlop SP Winter Sport 3D összetettben végzett az élen.
A teszt egyik legfontosabb következtetése, hogy ne bízzunk az olcsó kínai gumikban. Nedves úton, 100 km/órás sebességről történő vészfékezésnél a Star Performer Winter és a Westlake SV601 Snowmaster gumikkal 18 illetve 22 méterrel hosszabb fékútra volt szükség, mint a legjobb abronccsal. Azon a ponton, ahol a legjobb gumival már megállt az autó, a kínai abroncsokon még 46,5 illetve 52,2 km/órával haladt. Ilyen markáns különbségek a gyakorlatban eldönthetik, hogy lesz-e baleset vagy sem.
Ez a német nyelvű videó nagyszerűen mutatja a téli gumik tesztjét, a végén felsorolva a jó minősítésű termékeket.
Nem egyformán működik egy gumi minden kocsi típuson !!!