A szezon kezdete előtt bemutatjuk a magyarok által is kedvelt síterek újdonságait. Ezúttal a francia Val d'Isere környékén néztünk körül. Majd 33 évvel ezelőtt történt az ideihez hasonló léptékű fejlesztés. A 2005/2006-os szezonban olyan területeket és pályákat kapcsolnak a pályarendszerhez és lehet majd végre lifttel eljutni, ahová korábban nem.
A tervek szerint december elejére elkészül egy hatszemélyes lift, a Laisinant Expres 4,3 millió eurós költséggel. A lift várhatóan csökkenteni fogja a Solaise Express felvonó hatalmas forgalmát és a Laisinant területről a síelők könnyen megközelíthetik majd a Fornet és Solaise részen lévő pályákat, de a legnagyobb haszna az új liftnek, hogy miután lecsúsztunk a híres L vagy Mattis elnevezésű pályákon, nem kell buszra szállni, hogy visszajussunk a pályákhoz.
A lifttársaság és a helyi környezetvédők közötti megegyezés szerint leltárba veszik az összes védett növényt az új építkezések környékén és gondoskodnak pótlásukról szükség esetén. Az üzemeltetők és a Vanoise Nemzeti Park közötti szerződés nemcsak a növényekre, hanem a lift közelében fészkelő madarakra is kiterjed a következő hét évben.
A jelenleg is folyó munkálatok közül emeljük ki az új hóágyúk üzembeállítását a Mont Blanc/Tommeuses lift aljánál, ahol nagyon sok panasz volt a hó minőségére. További hóágyúkat telepítenek a Critérium pályára, a Santons pálya alsó szakaszára, valamint a Solaise pályára, a Tete de Solaise és a gleccserpálya közé. Az új hóágyúk miatt építeni kell egy 36 ezer négyzetméteres víztározót, amely várhatóan 3,5 millió euróba kerül majd.